Kokiu garsu važiuos elektromobiliai - galvosūkis Briuseliui

Europos Parlamente bus diskutuojama dėl pasiūlymo reguliuoti motorinių transporto priemonių keliamo garso lygį. Tai nepaprastai svarbu aklų ir silpnai matančių žmonių saugumui, nes kalbama apie hibridinių ir elektrinių transporto priemonių keliamą garsą. Moksliniai tyrimai rodo, kad elektriniai ir hibridiniai automobiliai yra pernelyg tylūs ir iš garso aklieji jų atpažinti negali.

Mažinant pavojų pėstiesiems, elektromobiliams kuriamas specialus dirbtinis garsas.<br>Gamintojas
Mažinant pavojų pėstiesiems, elektromobiliams kuriamas specialus dirbtinis garsas.<br>Gamintojas
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Feb 7, 2013, 11:25 AM, atnaujinta Mar 12, 2018, 10:20 AM

Minėtų automobilių avaringumas beveik dvigubai didesnis tokiose situacijose, kai lėtai manevruojama, stabdoma. Žinoma, rizikuoja ir kitos pėsčiųjų grupės, bet labiausiai nukenčia regos sutrikimus turintys asmenys, nes jie nemato ir negirdi jų prisiartinant.

Pats efektyviausias būdas apsaugoti akluosius būtų tyliuosiuose automobiliuose įrengti akustines perspėjimo sistemas („Acoustic Vehicle Alerting System“, AVAS), kurių garsai aiškiai parodytų automobilio būseną (pagreitėjimas, greičio mažinimas, stabdymas, posūkis, atbulinė eiga).

Nepaisant naujosios kartos automobilių naudos aplinkai, kai kurios visuomenės grupės vis garsiau ima kalbėti apie ekologiško transporto pavojų pėstiesiems.

Mažinant pavojų pėstiesiems, elektromobiliams kuriamas specialus dirbtinis garsas.

Viena Vilniuje hibridiniu automobiliu važinėjanti pažįstama dažnai pastebi, kaip jai pririedėjus prie perėjos nustemba pėstieji. Jie neišgirsta tyliai atriedančios mašinos. Tad vienas iš tokio tipo automobilių pliusų – tylus riedėjimas - gali tapti ir dideliu minusu.

Dėl to jau sunerimo Europos aklųjų sąjunga. Jos atstovo spaudai Garry Maino teigimu, įprastų automobilių variklio skleidžiamas garsas padeda šią negalią turintiems žmonėms orientuotis, ar automobilis toli, ar važiuoja atbuline eiga, ar stabdo, ar stovi.

„Elektriniai automobiliai patrauklūs ekonomikai ir aplinkai, tačiau jie neskleidžia jokio garso. Akliesiems tai tik dar labiau apsunkina gyvenimą“, - teigia G. Mainas.

Ieškodama kompromiso, aklųjų sąjunga pasiūlė visuose naujosios kartos automobiliuose įdiegti garsinę sistemą „Avas“.

„Automobiliui darant manevrą, ši sistema skleistų skirtingus garsus ir informuotų pėsčiuosius, kad vairuotojas stabdo, įjungia atbulinę pavarą. Tiesa, būtina, kad visi šie garsai būtų vienodi visoms keliuose važinėjančioms transporto priemonėms“, - pabrėžė G. Mainas.

Tačiau jo teigimu, kai kurie ekologiškų automobilių gamintojai yra kurti aklųjų prašymui. Kol nėra šį klausimą reglamentuojančių europinių standartų, kiekvienas gamintojas gali elgtis kaip panorėjęs.

Tiesa, garsinių signalų sistemos šalininkai pabrėžia, kad tyliai dirbantys ekologiški automobiliai pavojingi ne tik akliesiems, bet ir visiems pėstiesiems bei dviratininkams, kurie taip pat gali neišgirsti artėjančios transporto priemonės.

Šį susirūpinimą patvirtina ir įvairūs tyrimai, įrodę, kad hibridinių ar elektrinių automobilių eismo įvykių su pėsčiaisiais tikimybė dukart didesnė nei įprastų automobilių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.