Kas dešimtas Lietuvoje parduodamas naujas automobilis - tiesiog „vaiduoklis“

Kiek realiai Lietuvoje nuperkama naujų automobilių? Rodos, atsakymas paprastas - tereikia užmesti akį į registracijos skaičius. Jie rodo, kad pernai šalyje buvo įregistruota 13,6 tūkstančių naujų automobilių. Tai 8,2 procento mažiau nei 2011 metais. Tačiau niekam ne paslaptis, kad nemažas kiekis šalyje parduodamų naujų automobilių yra išregistruojami ir parduodami Vakarų Europos šalyse. Tad realiai su Lietuvos rinka nieko bendra neturi.

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

2013-02-10 15:13, atnaujinta 2018-03-12 06:01

Koks tas kiekis, atsakyti nėra taip paprasta, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Mat kai kurie Lietuvoje parduoti automobiliai išregistruojami ne tą patį mėnesį kai buvo parduoti, bet kitą, o gali būti išregistruojami net metų pabaigoje.

Todėl, apibendrinusi visus 2012 metų duomenis, rinkos tyrimus atliekanti bendrovė „DataCenter“ įvardijo tikrą reeksporto dydį - 1333 automobiliai.

Tai reiškia, kad dešimtadalį Lietuvoje parduodamų naujų automobilių galima vadinti „vaiduokliais“. Jie įtraukiami į statistiką, tačiau mūsų gatvėse tokių - nė kvapo.

Absoliučia rekordininke pernai tapo „Fiat“ markė, kurios net 626 Lietuvoje parduoti modeliai per tarpininkus grįžo atgal į Vakarų ir Pietų Europą.

Remiantis „Data Center“ duomenimis, kitų oficialių automobilių pardavėjų reeksporto kiekiai gerokai kuklesni:

„Peugeot“ išvežtas 201 automobilis,

„Mazda“ - 150,

„Renault“ - 86,

„Volkswagen“ - 72,

„Alfa Romeo“ - 55,

„Nissan“ ir „Škoda“ - po 30,

„Dacia“ - 27,

„Subaru“ - 16.

Įdomu tai, kad reeksporto apimtys ir lyderiai Lietuvoje pamečiui keičiasi. Štai, vien per metus išregistruotų „Peugeot“ sumažėjo nuo 1240 iki 201, o „Mazda“ automobilių išregistravimas labai suaktyvėjo tik praėjusių metų pabaigoje.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) vykdantysis direktorius Mindaugas Beišys nedramatizuoja situacijos.

„Žinoma, gamintojai, pasirašydami sutartis su pardavėjais, nurodo jų aktyvios veiklos teritoriją. Tačiau Europos Sąjungoje galioja laisvas prekių judėjimas ir Briuselis jį labai gina. Automobiliai dažniausiai perkami fizinių asmenų vardu ir tai yra legalu“, - tikina M. Beišys.

Jo manymu, lyginant su 12 milijonų pernai visoje Europos sąjungoje parduotų naujų automobilių, lietuviškas reeksportas tėra lašas jūroje.

LAA prezidentas Petras Ignotas prisipažino krizės metu taip pat sulaukęs įvairių Vakarų Europos verslininkų pasiūlymų jiems parduoti automobilius, tačiau jais nesusigundė.

„Išvežtas automobilis - tai vienas kitas šimtas uždirbtų eurų, tačiau po to neduodantis jokios vertės servisui, nes nėra realaus kliento“, - mano jis.

Anot P. Ignoto, užsiimti reeksportu apsimoka, kai to pačio modelio kainų skirtumas Lietuvoje ir Vakarų Europoje sudaro mažiausiai 4 procentus.

Pavyzdžiui, jeigu koks automobilis pas mus kainuoja 50 tūkstančių litų, o Europoje - 52 tūkstančius, iš šio skirtumo jau gali šiek tiek uždirbti ir pardavėjas, ir pirkėjas.

Pernai visoje Europoje asmeninės paskirties lengvųjų automobilių rinka smuko lygiai tiek, kiek Lietuvoje - 8,2 procento.

M. Beišys mano, kad šiais metais Lietuvoje bus parduota apie 12,6 tūkstančio naujų lengvųjų automobilių.

Specifinis Lietuvos rinkos bruožas - beveik nėra privačių pirkėjų.

Net 86 procentus naujų automobilių Lietuvoje nuperka juridiniai ir tik 14 procentų - fiziniai asmenys.

Populiariausi Lietuvoje yra 1998 metais pagaminti automobiliai, o pats populiariausias modelis - „Volkswagen Passat“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.