„Mazda CX-5“ bandymas: ar pavyks įšokti į nuvažiuojantį traukinį?

Kai visame pasaulyje lyg ant mielių augo kompaktiškų, miesto stiliaus visureigių paklausa, „Mazda“ šį momentą, kuriame dominavo „Toyota RAV-4“, „Honda CR-V“, „Subaru Forester“ ir kiti nedideli visureigiai, tiesiog prasnaudė.

Naujajam "Mazda CX-5" tenka atlaikyti galingų konkurentų spaudimą.<br>M. Grinius
Naujajam "Mazda CX-5" tenka atlaikyti galingų konkurentų spaudimą.<br>M. Grinius
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Feb 24, 2013, 2:51 PM, atnaujinta Mar 11, 2018, 4:50 AM

Dabartinis „Mazda CX-5“ - išties neblogas automobilis. Jis netgi tapo 2012-jų Japonijos „Metų automobiliu“. Tačiau dvi dienas juo pavažinėjęs taip ir nesupratau, kodėl jam tiek garbės suteikė japonai: tai tiesiog geras, normalus automobilis. Nei pernelyg išskirtinis, nei pernelyg tobulas, kad būtų galima kristi prieš jį ant kelių. Spėju - tai savotiška kompensacija „Mazda“ kompanijai už tą pramiegotą laiką.

Išoriškai „Mazda CX-5“ atrodo tikrai gerai – veržlios kėbulo linijos, dideli ratlankiai, agresyvus priekis. Realiai ji atrodo gerokai didesnė, nei yra nuotraukose.

Įlipus į vidų – vaizdas tas pats. Viskas gražu, patogu ir aišku. Beje, valdymo prietaisai ir jų išdėstymas yra identiški kaip naujajame „Mazda 6“ - nieko neprikiši, ergonomiką galima vadinti nepriekaištinga. Valdymo mygtukai, kiti valdymo prietaisai yra būtent ten, kur ir tikiesi.

„Mazda CX5“ klasikinės išvaizdos trijų dalių prietaisų skydelis gerai matomas. Dešiniajame apskritime pateikiama borto kompiuterio informacija. Šalia įmontuotas lietimui jautrus ir ranka lengvai pasiekiamas informacinis ekranėlis.

Salonas nėra pernelyg technokratiškas ar šaltas. Netgi atvirkščiai - jis yra jaukus.

Tad patogiai įsitaisyti vairuotojo vietoje netrunka nei laiko, nei pastangų.

Gale sėdintiems vietos taip pat daugiau nei gali tikėtis pažvelgęs į šio automobilio nuotraukas. Beje, šio automobilio įspūdis ir dydis šiek tiek priklauso net nuo spalvos: raudonas jis atrodo mažesnis, mėlynas (su papildomos apdailos paketu) sukuria didesnio įspūdį.

Slenksčiai, ratų arkos ir buferių apačios tarsi specialiai dekoruotos juodu plastiku. Kai kurie sprendimai ne tik pagerina vizualų mašinos grožį, bet yra praktiški.

Štai, durų apačioje įrengti savotiški plastikiniai sparnai surenka visą purvą, sniegą ir neleidžia jam patekti ant slenksčio ir taip apsaugo kelnes nuo purvo.

Tačiau, skirtingai nei, pavyzdžiui, naujajame „Subaru Forester“, nišų ir dėtuvių, skirtų pasidėti įvairioms smulkmenoms ar mineralinio vandens buteliui, „Mazda CX-5“ akivaizdžiai trūksta.

Būtent, vertinant kasdienį praktiškumą, „Mazda CX-5“ tikrai nusileidžia daugeliui konkurentų - šiame miesto tipo visureigyje tiesiog nėra kur padėti tų daiktų, kurių negali išvengti važinėjant. Juk dėl ledo gremžiklio, langų valymo šepečio ar kito menkniekio kaskart nelįsi į bagažinę.

Kita vertus, pats bagažo skyrius ir uždangalas verti išmaniojo vardo. Bagažinės uždangalas prikabintas prie bagažinės dangčio stiklo apatinės dalies, tad pakeliant jį, kartu pasikelia ir uždangalas. Taip ne tik daug paprasčiau į automobilio galą įdėti bet kokį krovinį, bet ir sustabdomas šalto oro gūsis, kuris neišvengiamai kerta gale sėdintiems keleiviams vos tik pravėrus bagažinę.

Tiesa, tai nėra jokia naujovė - bene pirmą kartą tokį dalyką sugalvojo „Citroen XM“ kūrėjai. Prieš gerus tris dešimtmečius. Bet malonu, kad „Mazda“ kūrėjai prisiminė šią idėją ir panaudojo.

„Mazda“ rinkodaros specialistai, norėdami kažkaip išskirti savo automobilį iš gausybės konkurentų, prigalvojo tiek japoniškų vardų savo inovacijoms, kad gali ne tik liežuvį nusikąsti jas tardamas, bet tiesiog ima juokas iš tokios išmonės.

„Kaminari“, „Murakuri“, „Kamehame“, galiu vardinti ir daugiau - jaučiate skirtumą? Aš taip pat ne.

Gamintojai teigia, jog „Kodo“ (japoniškai - judėjimo siela) dizaino stilius čia pakeitė „Nagare“ dizaino filosofiją. Daro įspūdį? Man - ne.

Vienas geriausių pavyzdžių yra „Kia“ kompanija, kuri be didelių lozungų ir skambių pavadinimų tiesiog pasamdė vokietį dizainerį ir per keletą metų pavertė šiuos automobilius vienais gražiausių rinkoje.

Galų gale, „Mazda“ savo išmaniosioms technologijoms sugalvojo, rodos, neatremiamos jėgos pavadinimą „Skyactive“ (suprask, „Dangaus aktyvios“).

Tai gal koks „Citroen“ kada nors pavadins savo naują technologiją „GodBlessed“ („Dievo Palaimintos“). Tik ar nuo to automobiliai važiuos geriau ir mažiau ges?

Tad realiai, „Mazda CX-5“ su benzininiu 2 litrų (165 AG) varikliu važiuoja tiesiog gerai - būtent taip, kaip ir galima tikėtis iš tokio dydžio bei galios automobilio. Tačiau nelekia taip eikliai ir stebuklingai taupiai, kaip Dangaus aktyvus ar Dievo palaimintas automobilis.

Šimto kilometrų per valandą greitį ji pasiekia per 10,5 sekundės.

Pakankamai greitai nuvažiavus iš Vilniaus į Uteną, pasivažinėjus vietinės reikšmės keliuose ir grįžus atgal, borto kompiuteris rodė 9,3 litro sąnaudas.

Tai yra visiškai normalus rodiklis, atsižvelgiant į tai, kad automobilis varomas visais keturiais ratais ir važiuota buvo pakankamai dinamiškai, nevengiant dažnų lenkimų. Kita vertus, rodiklis tikrai tolimas nuo gamintojų deklaruojamų „dieviškai aktyvių“ 6,6 litro sąnaudų.

„Mazda CX-5“ važiuoklė pritaikyta greitam, sportiškam važiavimui. Tad posūkius ji įveikia lengvai, žvaliai ir tarsi nuteikia vairuotoją smagiam važiavimui. Nepaisant savo gabaritų ir aukščio, automobilis tiksliai laikosi norimos trajektorijos, posūkiuose nesvyruoja.

Pagal valdymo savybes tai yra vienas smagiausių automobilių savo klasėje.

Su smulkiais kelio nelygumais ir duobutėmis pakaba susitvarko gerai, tačiau gana stangri pakaba nemėgsta gilesnių ir aštresnių duobių.

Net patys „Mazda“ atstovai Lietuvoje pripažįsta, kad CX-5 kaina nėra maža palyginti su konkurentų. Pigiausias „Mazda CX-5“ kainuoja nuo 78,5 tūkstančio litų.

Palyginti, šio automobilių žanro lyderio, kurio jau parduota per 4,5 milijono „Toyota RAV-4“, kaina prasideda nuo 79,9 tūkstančio litų.

Bet tokia kaina - tik dviem ratais varomų ir pačių pigiausių versijų.

Tad perkantys tokį automobilį, atrodantį kaip visureigis, turėtų susitaikyti su mintimi, kad jis niekuo nėra pranašesnis už įprastą lengvąjį automobilį: tokiu važiuodamas bijai iškišti nosį už miesto, rizikuoji įstrigti pusnyje, ir dar labiau - apsijuokti prieš kaimynus užklimpęs ten, kur klimpsta bet kuris lengvasis automobilis.

Apie užmiesčio sodybą nėra net kalbos.

Todėl 81 tūkstantis litų už tikrą, nuolat visais keturiais ratais varomą „Subaru Forester“ tikrai neatrodo nepamatuotai didelė suma.

Asmeniškai manyčiau, kad tas 3 tūkstančių kainų litų skirtumas priekiniais ratais varomo automobilio naudai galėtų būti argumentu nebent visiškam neišmanėliui, kuris, paklaustas apie savo automobilį, tegalėtų pasakyti jo spalvą.

Tad renkantis iš panašaus tipo ir paskirties visureigių, klientui reikėtų gerai pasukti galvą, norint pačiam atsakyti į klausimą, kodėl jis turi pirkti „Mazda CX-5“ - išties neblogą (bet ne geriausią), gerai (bet ne geriausiai) atrodantį ir gerai (bet ne geriausiai) važiuojantį automobilį už vieną didžiausių kainų rinkoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.