Šiųmetėje Ženevos automobilių parodoje tarp gana kukliai atrodančių Europos gamintojų neabejotinai ryškiausias debiutas yra Kinijos ir Izraelio bendrovių jungtinis projektas - „Quorus“. Pristatę kompaktinės klasės sedaną „Qoros 3 Sedan“, gamintojai iš Kinijos bandys laimę ir Europoje.
Kokios priežastys verčia kinų automobilių gamintojus veržtis į Europą, kurioje net dauguma vietos gamintojų patiria nuostolius, o naujų automobilių pardavimai jau ne vienerius metus krenta?
Rogeris Malkussonas, „Qoros“ technikos vadovas portalui lrytas.lt gana paprastai paaiškino tokio sprendimo priežastis.
„Žinoma, pagrindinė mūsų rinka yra Kinija, kurioje labai vertinami Europos automobilių gamintojai. Jeigu mums pasiseks Europoje, tai gerokai pakels mūsų įvaizdį ir padės parduoti daugiau mašinų“, - neslėpė pašnekovas.
Jo teigimu, bendrovės ketinimų rimtumą įrodo ir akcininkų pozicija. Izraelio investicijų fonas ir Kinijos automobilių gamintojas „Chery“ valdo po 50 procentų „Qoros“ akcijų.
Finansiškai labai pajėgūs akcininkai siekia maksimalių rezultatų ir nevaržo nei dizainerių, nei technikų komandų.
„Šanchajuje vien mūsų skyriuje dirba apie 50 specialistų iš Europos. Turėdami gerus finansinius išteklius, mes pasamdėme visą būrį specialistų, dirbusių BMW, „Volvo“, „Saab“ ir kitose bendrovėse“, - kalba R. Malkussonas.
Iš tiesų, „Qoros 3 Sedan“ niekuo neprimena pigaus ir prasto kiniško automobilio. Savo išorės dizainu ir salono apdailos kokybe jis gali konkuruoti su Pietų Korėjos ir kai kuriais Japonijos automobilių gamintojais.
Tiesa, jo kaina irgi nebus stebuklingai maža.
„Šis modelis, kuris galėtų konkuruoti su kompaktiniu sedanu „Volkswagen Jetta“, turėtų kainuoti 5 – 10 procentų pigiau“, - aiškina pašnekovas.
Paprašytas tiksliau įvartinti šio modelio kainą, R. Malkussonas paminėjo 17 tūkstančių eurų (58,7 tūkstančio litų).
Šiais automobiliais prekiauti bus pradėta šių metų pabaigoje, pirmiausia – Rytų Europos šalyse. Tačiau kokios tiksliai šalyse „Qoros“ bus parduodamas – dar nenuspręsta.