Antradienio rytą duris atvėrusioje 83-joje Ženevos automobilių parodoje nestinga įspūdingų naujienų tiek pačių mažiausių ir pigiausių, tiek brangiausių ir galingiausių automobilių gerbėjams. Tačiau patys automobilių gamintojai, dalyvaudami parodoje vienoje brangiausių pasaulio šalių, jaučiasi kiek neįprastai: Vakarų Europoje mašinų pardavimams stabiliai krintant, didžiausia viltis lieka Rusija, kuri tampa viena svarbiausių ir didžiausių rinkų.
Ypač kenčia tie automobilių gamintojai, kurie tradiciškai turėjo stiprias pozicijas Pietų Europoje. Pavyzdžiui, Italijoje naujų automobilių pirkimas šių metų vasario mėnesį buvo prasčiausias per pastaruosius 30 metų. Ne ką geresnė padėtis ir kitose pietinėse Europos šalyse.
Todėl nenuostabu, kad „Peugeot“, „Renault“, „Citroen“ ir „Fiat“ gamintojai skaičiuoja nuostolius. Tuo tarpu stipresnes pozicijas Vakarų ir Centrinėje Europoje užimantys „Volkswagen“ gamintojai jaučiasi nepalyginti geriau. Negali skųstis ir „Hyundai“ bei „Kia“ gamintojai.
Todėl paradoksalu, bet, pristatydami naujienas Ženevoje, daugelis gamintojų mintimis yra Rusijoje: kaip sustiprinti pozicijas šioje bene vienintelėje Europoje augančioje rinkoje?