„Audi A3 Sportback“ bandymas: kaip išlįsti iš „Golf VII“ šešėlio?

Puikus valdymas, pavyzdinės kokybės interjeras, subtilus išorės dizainas - „Audi A3 Sportback“ drąsiai galima vadinti vienu geriausių kompaktinės klasės hečbekų. Ir jis galėtų būti geriausias, jeigu ne šaunusis „pusbrolis“, gadinantis visą reikalą. Mat naujasis „Audi A3“ yra sukurtas ant tos pačios MBQ platformos, kaip 2013-jų Europos bei pasaulio „Metų automobiliu“ tapęs „Volkswagen Golf VII“. Abu automobiliai naudoja tuos pačius variklius, techniškai yra panašūs. Todėl pirkėjams Lietuvoje dar nelengva rasti atsakymą į klausimą: kodėl reikia rinktis trečiosios kartos „Audi A3“, o ne septintos kartos „Golf“?

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Apr 1, 2013, 1:01 AM, atnaujinta Mar 9, 2018, 1:04 AM

Šią dilemą puikiai supranta ir patys šių gamintojų atstovai. Juk pernai mūsų šalyje buvo parduoti 469 nauji „Volkswagen Golf“ ir vos 11 vienetų „Audi A3“. Net „Audi“ atstovai neslepia nustebimo, jog vienam parduotam „Audi A3“ pernai teko net 43 nauji „Golf“.

Priežastis paprasta - „Volkswagen Golf VII“, praktiškai niekuo nenusileisdamas „premium“ klasės modeliams (1 serijos BMW, „Audi A3“, A klasės „Mercedes-Benz“ ar „Volvo V40“), yra už juos nuo 11 iki 19 procentų pigesnis.

Koks kainų skirtumas nebaisus?

Todėl „Audi“ atstovai bandė klausti potencialių pirkėjų, koks kainų skirtumas jiems būtų priimtinas, kad vietoje įprasto kompaktinio hečbeko persėtų į „premium“ kalsės modelį „Audi A3 Sportback“?

Supratę, kad kainų „žirklės“ yra didesnės nei realūs važiavimo savybių ir kokybės skirtumai, „Audi“ importuotojai pabandė padaryti tą skirtumą mažesniu ir tarsi nuleisti „Audi A3“ arčiau „Golf“ kainų lygio.

„Kai kainų skirtumas siekia apie dešimt procentų, klientai tikrai norės važinėti labiau prestižiniu ir vertę ilgiau išlaikančiu automobiliu“, - įsitikinusi Ilze Grase, „Audi“ prekės ženklo vadovė Baltijos šalyse.

Nuo kovo - pigiau

Todėl importuotojai nuo šių metų „Audi A3 Attraction“ ir „Ambiente“ modifikacijų kainas Lietuvoje sumažino vidutiniškai 2100 eurų (7,3 tūkstančio litų), sumažėjo ir kai kurios papildomos įrangos kainos.

Ar tai padės klientams perlipti iš „Golf VII“ į giminingą, tačiau brangesnį „Audi“ - parodys ateitis.

Nuo kovo 5 dienos „Audi A3“ kainos sumažėjo ir pigiausią penkiadurę „Sportback“ versiją su 1,2 litro benzininiu (105 AG pajėgumo) TFSI varikliu galima nupirkti už 71,8 tūkstančio litų.

Pigiausias „Golf Trendline“ su tokiu pat varikliu kainuoja 59 tūkstančius litų.

Beje, visai nereikėtų baidytis šio iš pažiūros mažo 1,2 litro darbo tūrio variklio. Šis variklis su turbina yra pakankamai žvalus, „gyvas“ ir tikrai suteikia gerokai malonesnį įspūdį nei gali atrodyti tik pažvelgus į techninius duomenis. Tuo turėjau progos asmeniškai įsitikinti tiek važinėdamas „Volkswagen Beetle“, tiek „Škoda Yeti“. Nežinodamas net nepasakytum, kad mašinas varo tokio pajėgumo variklis.

Ne ką brangiau kainuoja A3 su galingesniu 122 AG benzininiu varikliu - 73,7 tūkstančio litų. „Golf“ su tokiu pačiu jėgos agregatu kainuoja 62 tūkstančius litų.

Bazinė įranga labai kukli

Tačiau didžiausias paradoksas yra tas, jog bazinė „Audi A3 Attraction“ modelių įranga yra labai jau kukli, gerokai kuklesnė nei to paties „Golf VII“.

Juk sunku įsivaizduoti tokį pirkėją, kuris norėtų važinėti baziniu „premium“ klasės automobiliu „Audi A3“ be garso aparatūros, be lengvo lydinio ratlankių ir be oda traukto vairo. „Attraction“ komplektacijoje viso to nėra.

Todėl neišvengiamai tenka rinktis aukštesnio lygio „Ambition“ komplektaciją, kurios kaina jau prasideda nuo 77,5 tūkstančio ir kuri turi bent jau minimalius „premium“ klasės požymius.

Tuo tarpu net bazinis „Volkswagen Golf Trendline“, kainuojantis 59 tūkstančius litų, jau standartinėje įrangoje lengvo lydinio ratlankius, garso aparatūrą, „Start - Stop“ sistemą ir daugiau kitos įrangos.

Todėl, kad ir kaip beskaičiuosi, iš „Golf VII“ persėsti į „premium“ klasės giminaitį be panašios įrangos nuostolio, kainuoja bent 20 tūkstančių litų daugiau.

Štai, čia ir slypi didžiausia „Audi A3 Sportback“ bėda Lietuvoje.

Bėda net ne kaina, o tai, kad Lietuvoje praktiškai nėra privačių pirkėjų (jie sudaro vos 14 procentų). Todėl įmonėms, savo vadybininkams perkančioms „Golf“, 20 tūkstančių litų skirtumas už tos pačios klasės automobilį yra tikrai didelis.

Tuo tarpu Vakarų Europoje, kur privačių pirkėjų nepalyginamai daugiau, panašių klausimų net nekyla - mokėdamas daugiau už „Audi“ moki ir už savo statusą visuomenėje.

Smagus bet kokiame kelyje

Pagaliau, iškratęs iš smegeninės visą tą keistą ir Lietuvoje aktualią kainų artimetiką, sėdu prie „Audi A3 Ambition“ su 2 litrų (150 AG) TDI varikliu ir mechanine pavarų dėže vairo. Pirmyn, ko kelyje vertas išliaupsintojo „Golf VII“ šlovės užgožtas giminaitis?

Automobilio valdymas vertas tik pagyrimo žodžių. Fantastiškai subalansuotas automobilis.

Stangri pakaba, tikslios automobilio reakcijos į vairo pasukimus, nuspėjamas elgesys leido saugiai jaustis net visiškai apledėjusiuose užmiesčio keliukuose.

Pakaba puikiai susidorojo su išcentrinėmis jėgomis, kartu ir neskriausdama važiuojančių bei palaikydama gerą komforto lygį.

Prie tokio valdymo puikiai dera ir 2 litrų TDI variklis. Jis džiugina ir dinamika, ir plačiu veikimo diapazonu: automobilis smagiai greitėja jau nuo pat „apačių“ - žemų variklio sūkių.

Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. tetrunka 8,7 sekundės. Suderinus šią dinamiką su 320 Niutonmetrų maksimaliu sukimo momentu galima labai smagiai skrajoti tiek užmiesčio keliais, tiek nustebinti didesnių ir galingesnių automobilių vairuotojus startuojant nuo šviesoforo.

Tiesa, važinėjant pernelyg nesižvalgant į degalų sąnaudų rodyklę, jos siekė kiek daugiau nei 6 litrus - nestebuklingas pasiekimas.

Išmėginus pačios įvairiausios kokybės gatves ir kelius, akmenų grindinį „Audi A3“ salono detalės neišleido nė menkiausio garso. Detalių surinkimo kokybė tiesiog stulbinanti.

Interjeras ne tik kokybiškas, bet „švaraus“ ir inteligentiško dizaino, neperkrautas mygtukais, jungikliais ar rodmenimis. Manau, bet kurio kompaktinės klasės automobilio interjero kūrėjai galėtų pasimokyti iš „Audi“ kolegų subtilaus rafinuotumo.

Penkiadurė versija „Sportback“ nuo trejų durų „Audi A3“ modelio skiriasi ne tik durų skaičiumi: jo ratų bazė pailgėjo 58 milimetrais, todėl atsirado daugiau vietos gale sėdintiems keleiviams. Bagažinės tūris padidėjo 15 litrų.

Lemia aritmetika

Smagiai pasivažinėjęs šiuo automobiliu savaitgalį, prieš grąžindamas atsiverčiu kainoraštį - 119 tūkstančių litų.

Kodėl tiek daug? Juk bazinio „A3 Sportback Ambition 2.0 TDI“ kainos (91,9 tūkstantis litų) ir taip nepavadinsi maža. Ir vėl tenka griebtis nelemtos aritmetikos.

Pasirodo, kainą lyga ant mielių užaugina papildomos įrangos elementai: juoda spalva „Phantom Black“ (2510 LT), ksenoniniai apiplaunami žibintai (3700 LT), parkavimo sistema (3011 LT), MMI radijas (1644 LT), „Audi“ interfeiso navigacijos paruošimas (beje, pačios navigacijos nėra) su ekranu ant centrinės konsolės (2200 LT), „Audi“ garso sistema (981 LT).

Kai kurių papildomos įrangos elementų galima išvengti, tačiau be ekrano centrinė konsolė atrodytų nuobodokai. Kita vertus garso sistema susieta su kitomis sistemomis, tad užsisakius ją, nepavyks išvengti ir kitos įrangos.

Todėl, kad ir koks geras būtų „Audi A3 Sportback“, būtent aritmetika padeda rasti atsakymą į klausimą, kodėl šis modelis nepajėgia išlįsti iš racionaliojo „Volkswagen Golf VII“ šešėlio.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.