Gamtos tausojimas policijai kainuos dešimtis tūkstančių

Šeši hibridiniai automobiliai. Tokį pirkinį įsigijo Lietuvos policija. Po du „Toyota Prius“ modelius teko Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos komisariatams. Šių įstaigų pareigūnai naujomis mašinomis patruliuos iki 2015 metų, kol baigsis nuomos sutartis. Neįprasti tarnybiniai automobiliai sukėlė nemažai diskusijų apie jų tinkamumą policijos darbui bei kainą. Ypač, vis nuskambant istorijoms, kai dėl lėšų trūkumo policija nebesugeba užkirsti kelio net žmogžudystėms.

Viršininką D. Česnauską džiugina galimybė prie nusikaltėlių privažiuoti tyliai.<br>L. Pileckas
Viršininką D. Česnauską džiugina galimybė prie nusikaltėlių privažiuoti tyliai.<br>L. Pileckas
Daugiau nuotraukų (1)

Lukas Pileckas

2013-04-01 18:02, atnaujinta 2018-03-09 00:21

Pusė milijono

Nors hibridinių automobilių pardavėjai nuolat pabrėžia, kad jų parduodamos transporto priemonės esą yra ir ekologiškos, ir ekonomiškos, nesunku paskaičiuoti, kad bent jau ekonominės naudos toks sprendimas policijai neduos.

„Apie ekonominę naudą pasakyti negaliu, nes eksploatacinius duomenis gauname kas pusmetį. Policija nėra komercinė įstaiga, todėl transporto priemonių atsipirkimas negali būti skaičiuojamas. Gali būti skaičiuojama, pavyzdžiui, kilometro savikaina, palyginti su kitomis transporto priemonėmis“, - sakė Policijos departamento prie VRM komunikacijos skyriaus viršininkas Ramūnas Matonis.

Lrytas.lt kalbinti „Prius“ važinėjantys pareigūnai tikino, kad miesto sąlygomis hibridinis automobilis naudoja dviem litrais mažiau benzino, nei tarnybiniai „Volkswagen Golf“. Skaičiais tai būtų atitinkamai 8 ir 10 litrų.

Policija tarnybinius automobilius paprastai keičia nuvažiavę 250 tūkst. kilometrų. Nesunku paskaičiuoti, kad pora litrų degalų mažiau, nei benzininis „Volkswagen Golf“ automobilis, šimtui kilometrų sudeginantis „Prius“ sutaupys apie 5000 litrų degalų. Jei benzino litras kainuos penkis litus, galima sakyti, jog bus sutaupyta 25 tūkst. litų.

Lygiai taip pat nesunku paskaičiuoti, kad nuo 99 tūkst. litų kainuojantys „Prius“ gerokai brangesni už „Volkswagen Golf“ (nuo 56 tūkst. Lt). Pigiausių komplektacijų automobilių kainų skirtumas – 43 tūkst. litų. Iš šio jų atėmus 25 tūkst. litų dėl galimai sutaupytų degalų, vis tiek gauname 18 tūkst. litų skirtumą. Norint jį padengti, „Prius“ policijai turėtų tarnauti ne numatytus 250 tūkst., o kone dvigubai daugiau.

„Volkswagen Golf“ automobiliai palyginimui parinkti todėl, kad jų policija naudoja itin daug.

„Toyota Prius“ buvo nuspręsta įsigyti, nes juos parduodanti bendrovė laimėjo konkursą“, - automobilių pirkimo priežastis aiškino R. Matonis.

Sprendimas nustebino

Policijos sprendimas pirkti hibridinius automobilius nustebino sostinės automobilių serviso „Autolyga“ komercijos direktorių Algį Švambarį. Ne vieną dešimtmetį įvairiausių automobilių remontu užsiimantis vyras nesupranta tokio pareigūnų sprendimo.

„Reikia suprasti, kad hibridiniai automobiliai išties nėra ekonomiški. Jie sunkūs, sudėtingos konstrukcijos. Jų kaina ženkliai didesnė, nei įprastų. Todėl žmonės tokias tokias mašinas perka dėl dviejų priežasčių. Pirmoji, tai tokių miestų gyventojai, kurių hibridiniams automobiliams įvažiavimas į miesto centrą nekainuoja ar apskritai valstybės tokius automobilius remia. Antroji grupė – žmonės, kurie vedami principų rūpinasi ekologija. Tačiau, mano nuomone, policija nė į vieną šių kategorijų nei patenka, nei turi patekti“, - sakė pašnekovas.

Ne kartą su hibridiniais automobiliais vadovaujamame servise susidūręs A. Švambarys neabejoja, kad naujieji „Prius“ be vargo atlaikys numatytus 250 tūkst. kilometrų. Tačiau tokį kilometražą lygiai taip pat tarnautų ir dvigubai pigesni automobiliai.

Tuo tarpu beveik pusė milijono kilometrų, kuriuos turėtų nuvažiuoti „Prius“, kad atsipirktų kainos skirtumas nuo „Volkswagen Golf“, bet kokiam automobiliui taptų rimtu iššūkiu. Ypač mašinai, kuria pareigūnai patruliuoja daugiausia miesto sąlygomis.

Kritiškai į policijos pirkinį žiūri ir kauniečių šonaslydžio komandos „NP Team“ pilotai. Nuolat trasose automobilių valdymo įgūdžius šlifuojantys lenktynininkai įtariai žvelgia tiek į automobilio svorį, tiek į „Prius“ gale esančią torsioninę pakabą.

„Mašina turi ganėtinai staigią greičių dėžę. Tai leidžia išnaudoti variklį. O dėl valdymo, tai vidutinius vairavimo sugebėjimus turinčiam pareigūnui, „Prius“ yra tinkamas automobilis. Galingesnė mašina tokiam policininkui vargiai padidintų galimybes“, - neabejojo šonaslydininkas Povilas Lencevičius.

Džiaugiasi tyla

Nepaisant kritikos, dėl sprendimo nuomotis brangius hibridinius automobilius, policija naujosiose transporto priemonėse įžvelgia privalumų.

Nors pasaulyje hibridiniai ir elektriniai automobiliai kritikuojami dėl galimybės važiuoti itin tyliai ir taip sukelti pavojų pėstiesiems, policijai tokia galimybė – itin svarbi.

„Naktį kažkokią nusikalstamą veiklą atliekantys asmenys atvažiuojantį įprastą automobilį išgirsta iš labai toli ir paprasčiausiai pabėga. Tuo tarpu „Prius“ su elektriniu varikliu važiuoja be jokio garso. Tai tikrai suteikia daugiau galimybių sulaikyti įtariamuosius“, - sakė D. Česnauskas.

Viršininkas džiaugėsi ir automobilio salono kokybe. Daugybę laiko automobilyje praleidžiantiems pareigūnams patogumas itin svarbu. Be to, modernus hibridinis automobilis tarnauja ir policijos bei pačio Kauno įvaizdžio gerinimui.

Kiekvienas iš Kauno policijai paskirtų „Prius“ automobilių kol kas pravažiavo apie penkis tūkstančius kilometrų. Nors toks atstumas nepakankamas tiksliai įvertinti degalų taupumą, tačiau pareigūnai neslepia, kad kol kas suvartoti numatytas normas degalų pasiseka tik stengiantis važiuoti itin ramiai.

Pareigūnai sutinka ir su faktu, kad „Prius“ tinka tik patruliavimui mieste. Greitkelyje elektrinio variklio ir akumuliatorių svorio varginamo benzininio automobilio vairuotojas gali pamiršti bet kokią degalų ekonomiją. Hibridinės „Prius“ dalies svoris nemaloniai prisideda ir prie automobilio valdymo bei agresyvaus važiavimo galimybių persekiojant pažeidėjus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.