Ar išlaikyti nuosavą automobilį iš tiesų pigiau, nei važinėti taksi?

Skaičiuotume vien tik išlaidas degalams, vieną kilometrą nuvažiuoti nuosavu automobiliu yra tikrai pigu - nuo 20 centų vairuojant taupų automobilį užmiestyje iki 50 centų ar daugiau vairuojant didesnį automobilį mieste. Tačiau įvertinus automobilio nuvertėjimą ir sudėjus visas kitas išlaidas, kaina už kilometrą gali būti net penkis kartus didesnė.

Važinėjantiems nedaug (iki 10 tūkst. kilometrų) ir daugiausia mieste, taksi važinėti būtų pigiau, nei išlaikyti naują nuosavą automobilį.<br>T. Bauras
Važinėjantiems nedaug (iki 10 tūkst. kilometrų) ir daugiausia mieste, taksi važinėti būtų pigiau, nei išlaikyti naują nuosavą automobilį.<br>T. Bauras
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Apr 10, 2013, 1:26 PM, atnaujinta Mar 8, 2018, 1:10 PM

Automobilio išlaikymo išlaidas sudaro draudimas, tepalų, filtrų, padangų keitimas, mokesčiai už techninę apžiūrą, plovimas, remontas ir nuvertėjimas. Šiame sąraše svarbiausias dalykas yra nuvertėjimas - tai yra kiek vertės per tam tikrą laiką praranda automobilis. Taip pat išlaidos remontui - jos gali labai smarkiai paploninti vairuotojo piniginę

„Tad sudėjus visas išlaidas ir pačios mašinos nuvertėjimą, nauju automobiliu nuvažiuoti vieną kilometrą kainuoja nuo 1,4 iki 2,5 litų - tai yra maždaug tiek, kiek taksi automobiliu“, - skaičiuoja Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas.

Tačiau kuo automobilis senesnis, tuo vieno kilometro kaina mažesnė.

Vidutinis automobilio amžius Lietuvoje - 14 metų. Tokia transporto priemonė per metus nuvertėja 1,1 tūkst. litų.

„Nusipirkus 14 metų senumo automobilį taip pat reikėtų pasiruošti nemažoms investicijoms. Maždaug 3 tūkst. litų reikėtų išleisti priežiūrai ir remontui“, - sako V. Daukšas.

Tad tokiu automobiliu vienas kilometras kainuotų apie 50 centų, skaičiuojant, kad mašina naudoja 6 litrus dyzelino.

Jei automobiliu nuvažiuojama mažiau ir tik mieste, sąnaudos degalams išaugtų iki 8 litrų 100 kilometrų, ir vieno kilometro kaina pasiektų 80 centų ribą.

„Jeigu nepasiseka ir automobilis dažnai genda, vidutinė kilometro kaina gali išaugti, tačiau vairuojant seną automobilį ji nepasieks 1 lito. Vairuoti senesnį automobilį finansiškai naudingiau, nei naudotis taksi paslaugomis“, - sako pašnekovas.

Tuo tarpu naujas automobilis Lietuvoje vidutiniškai kainuoja apie 69 tūkst. litų.

Jį nusipirkus dar reikėtų investuoti į kasko ir civilinį draudimus, o vėliau - į garantinę automobilio priežiūrą – iš viso apie 4 tūkst. litų per metus.

Po pirmųjų metų naujo automobilio kaina krenta ketvirtadaliu – prarandama 18 tūkst. litų.

Vadinasi, neskaičiuojant išlaidų degalams, naujas automobilis pirmais metais savininkui atsieina apie 22 tūkst. litų.

„Taigi, jei nauju automobiliu, kuris 100 kilometrų vidutiniškai sunaudoja 6 litrus dyzelino, per metus nuvažiuojama apie 20 tūkst. kilometrų, vieno kilometro kaina siekia 1,4 lito, jei įveikiama tik 10 tūkst. – kaina šokteli iki 2,5 lito už kilometrą“, - skaičiuoja V. Daukšas.

Panašūs Vilniuje yra ir taksi paslaugų įkainiai.

Tad važinėjantiems nedaug (iki 10 tūkst. kilometrų) ir daugiausia mieste, taksi būtų pigiau nei naujas nuosavas automobilis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.