„Opel Adam“ bandymas: puiki alternatyva nemėgstantiems „Fiat 500“

Lrytas.lt spec. korespondentas, Budapeštas

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

2013-04-14 11:14, atnaujinta 2018-03-08 08:05

Tiems, kam ne prie širdies atgimęs „Fiat 500“ ar „Mini Cooper“ yra pernelyg brangus, „Opel“ siūlo alternatyvą - tokio pat dydžio „Adam“. Tiesa, skirtingai nei itališkas ar britiškas automobiliai, naujasis „Adam“ neturi prieš kelis dešimtmečius gamintų „protėvių“, todėl - ir jokių retro stiliaus elementų. Tai visiškai naujas projektas, pradėtas kurti ant tuščio balto popieriaus lapo. Tiesa, jis pavėluotas kokiais 5 metais - mat 2007 pasirodžiusio „Fiat 500“ visame pasaulyje jau parduota daugiau nei milijonas.

Gamintojas neslepia, kad įmonės įkūrėjo Adamo Opelio vardu pavadintas modelis buvo kuriamas eškantiesiems ko nors įdomesnio nei paprasta maža transporto priemonė.

Kita vertus, mažųjų automobių segmentas Europoje nenumaldomai auga - vien pernai Senojo žemyno gyventojai nusipirko per 4 milijonus mažų miesto automobiliukų. Iki šiol šiame segmente „Opel“ neturėjo tikro savojo modelio, nes „Agila“ tiek pardavimų skaičiais, tiek įvaizdžiu toli gražu nepateisino lūkesčių.

Sukūrę „Adam“, dabar „Opel“ gamintojai turi savų argumentų prieš bet kurį konkurentą.

Dviejų vienodų nebus?

Todėl „Adam“, kuris yra 4 centimetrais trumpesnis nei iki šiol mažiausias „Opel Agila“, labiausiai išsiskiria ne valdymo savybėmis ar salono transformacija, bet galimybėmis savaip individualizuoti automobilį - lyg susikurti savo vienintelį ir nepakartojamą modelį.

Patys gamintojai teigia, jog kėbulo, stogo ir salono spalvų bei aksesuarų įvairovė tokia didelė, jog tikimybė gatvėje sutikti du vienodus „Opel Adam“ yra labai mažai tikėtina.

„Nors žemėje gyvena daugiau kaip 7 milijardai žmonių, visi jie yra unikalūs, todėl mūsų tikslas - pagaminti tokią įvairovę automobilių, kad tokį patį sutikti būtų beveik neįmanoma“ - teigia konstruktoriai.

Šis automobilis gali būti visiškai skirtingas, priklausomai nuo jo savininko lyties, pomėgių ir, žinoma, sąskaitos banke dydžio. Nes papildomi aksesuarai ir kainuoja papildomai.

Salone - erdvė fantazijai

Dabar automobilius galima rinktis nudažytus viena iš 15 spalvų. Negana to, galima užsisakyti kitokia spalva nudažytą stogą - siūlomi trys variantai: juodas, baltas ir rudas.

Įdomiausia tai, jog kita spalva dažytas stogas iš tolo atrodo lyg būtų nesujungtas su automobiliu - jį nuo kėbulo tarsi skiria juodos spalvos intarpas.

Interjere palikta visiška laisvė fantazijai - būsimasis vairuotojas gali pasirinkti prietaisų skydelio spalvas, salono, sėdynių spalvą bei formą, daugybę smulkių detalių ir net užvedimo rakto rėmelio spalvą.

Galima keisti ir salono apšvietimo spalvą (8 skirtingi variantai), galima pasirinkti vieną iš trijų skirtingų lubų apmušalų - vienspalvį, vaizduojantį debesuotą dangų arba šachmatinę vėliavą.

Be to, dar galima rinktis vairo apdailą, priekinės konsolės apdailą, net mygtukų apdailą ir centrinės konsolės dekoraciją.

5 milijonai kombinacijų?

Už papildomus apie 1000 litų galima užsisakyti žvaigždėtą dangų imituojančias juodas lubas su 64 LED lemputėmis. Iki šiol bene vienintelis, automobilis, siūlantis tokį priedą, buvo „Rolls-Royce Phantom“. Tačiau jame LED lubų apšvietimas kainuoja tiek, kiek visas naujas „Adam“ automobilis.

Beje, kalbama, jog net 9 iš 10 „Phantom“ pirkėjų renkasi būtent tokias lubas.

Gamintojai skaičiuoja, jog sudėjus visus įmanomus aksesuarus, „Adam“ galima parinkti net 61 tūkstanį skirtingų išorės ir 82 tūkstančius vidaus kombinacijų.

O padauginus šiuos du skaičius, matyti, kad įvairiausių automobilio individualizavimo kombinacijų gali būti daugiau nei 5 milijonai.

Net bazinės įrangos „Adam“ jau gali būti trijų versijų - jaunatviškos „Jam“, moteriškos „Glam“ ir sportiškos „Slam“. Šie pavadinimai nereiškia skirtingų komplektacijos lygių - visų trijų versijų „Adam“ kainuoja panašiai, bet yra skirtingai dekoruoti, o nuo parinktų spalvų labai priklauso bendras modelio charakteris ir nuotaika.

Štai, su kolega sėdame į „Slam“ versiją: jaunatviškas, modernus, kokybiškas ir smagus salonas. Tačiau po kavos pertraukėlės pasikeitę automobiliais ir patekę į „Glam“ vidų, kaip mat suprantame: ši modifikacija - tikrai ne mums.

Ar ilgai du vyrai gali ištverti beveik „barbiškom“ spalvom dekoruotame salone?

Trūksta šeštos pavaros

Kelyje labai aiškiai atsiskleidė du skirtingi „Adam“ caharkteriai: jis puikiai tinka miestui, tačiau vargina ilgesnėje kelionėje.

Dabar automobiliai siūlomi su vienu iš trijų benzininių variklių: 1,2 litro (70 AG), ir dvi 1,4 litro versijos - (87 AG) ir (100 AG). Išmėginome viduriniąją versija su 87 AG varikliu.

Mieste priekaištų nėra - 1,4 litro variklio dinamikos pakanka, o pakaba net su 17 colių skersmens ratais stebėtinai gerai ir tyliai sugeria asfalto nelygumus. Važiavimo komforto požiūriu „Adam“ neabejotinai visa galva pranašesnis už „Fiat 500“.

3,7 metro ilgio ir 1,72 metro pločio automobilis menevringas ir mieste juo važinėti tikrai smagu.

Tiesa, smagu dviese. Mat šiame keturviečiame automobilyje ant galinių sėdynių keleiviai ištvertų nebent keletą kilometrų - nėra vietos tiek kojoms, tiek galvoms.

Bagažinėje, kurios tūris 170 litrų, telpa du nedideli kelioniniai krepšiai, tačiau dažniausiams kasdieniams poreikiams - parvežti maisto iš prekybos centro - jos pakanka.

Išvažiavus į užmiestį, „Adam“ bando demonstruoti savo sportinius gebėjimus ir jie nėra blogi - valdymas nekelia abejonių, pakaba gerai susitvarko ir su nelygumais, ir su išcentrinėmis jėgomis posūkiuose. Akivaizdu, kad „Adam“ sėkmingai galėtų būti kompektuojamas ir su gerokai galingesniais varikliais - potencijos greitai važiuoti jis tikrai turi.

Tačiau užmiestyje išryškėja bene didžiausias trūkumas - jau nuo 90 km/val. greičio automobilis pradeda garsiai reikalauti jungti aukštesnę pavarą. Tačiau jis tiesiog nėra. Automobilis montuojamas su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže, kuriai, važiuojant užmiesčio režimu, tiesiog verkiant trūksta dar vienos - šeštos pavaros.

Todėl pasiekus kiek didesnė nei 100 km/val. greitį, automobilis pradeda erzinti aukštais variklio sūkiais ir triukšmu.

Gamintojai puikiai žino šią probemą ir jau vasarą 6 laipsnių pavarų dėžė bus pasiūlyta pirkėjams.

Patiks išmaniųjų telefonų gerbėjams

„Opel Adam“ turėtų ypač patikti tiems, kurie nė žingsnio nežengia be išmaniojo telefono rankoje.

Pavyzdžiui, „Adam“ siūlo „Intellink“ sistemą, kuri bazinių modelių pirkėjams turėtų papildomai kainuoti apie 1000 litų. Tai informacinė – pramoginė sistema su dideliu lietimui jautriu ekranu, prie kurios galima prijungti bet kurį išmanųjį telefoną. Be to, šiai sistemai bus siūloma begalė aplikacijų, kurias galima parsisiųsti į telefoną ir po to instaliuoti į automobilį.

Kol kas siūlomas tik vienas „Appsas“ – tai unikali navigacinė programa. Prijungus telefoną prie automobilio ir įvedus reikiamą adresą, galima nepasiekus tikslo ir išlipus iš automobilio pasiimti telefoną ir toliau link tikslo judėti pėsčiomis – adresas ir visa kelionė gali būti tęsiama pasinaudojus telefonu.

Tai itin patogu, kai jūsų kelionės tikslas, tarkim, yra senamiestyje, kur ribojamas automobilių eismas – nereikia papildomai į telefoną įvesti adreso. Šios sistemos valdymas – labai lengvas ir intuityvus. Jeigu turite išmanųjį, be vargo su šia sistema susidraugausite be jokių instrukcijų.

Apibendrinant, „Opel Adam“ yra smagus, savitas ir „išmanus“ miesto tipo automobilis, tikrai drąsiai galintis konkuruoti su bet kuriuo tokio tipo modeliui.

Jo gamintojų viltis - Europos didmiesčių jaunimas.

Tuo tarpu Lietuvoje šio modelio perspektyvas vertinčiau gerokai atsargiau.

Mažas, ankštas, žaismingas, ne itin pigus (bazinė versija - nuo 35 tūkstančių litų) - toks automobilis niekada nebuvo lietuvių svajonių viršūnėse. Ir, skirtingai nei „Fiat 500“, jis neturi priešistorės arba savotiškos „legendos“, leidžiančios pardavėjams gražiai „suvystyti“ pirkėjus.

Todėl pagrindinis „Opel“ pardavėjų tikslas turėtų būti įkalbėti potencialų klientą pavažiuoti „Adam“. Jeigu jis prieš tai bus važiavęs „Fiat 500“, - sėkme garantuota.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.