Motociklų griausmas rinktinės masažuotoją privertė parduoti butą

Gerokai pavėlavęs, bet paskui visa jėga prasiveržęs pavasaris į gatves sugrąžino laisvės, adrenalino ir greičio ištroškusius, odiniais drabužiais vilkinčius motociklininkus ir pripildė betonines erdves variklių riaumojimu.

J. Petkevičius lengviau atsikvėpė išsikraustęs iš sostinės Konstitucijos prospekto.<br>V. Balkūnas
J. Petkevičius lengviau atsikvėpė išsikraustęs iš sostinės Konstitucijos prospekto.<br>V. Balkūnas
Daugiau nuotraukų (1)

Linas Jocius

May 14, 2013, 3:14 PM, atnaujinta Mar 6, 2018, 7:08 PM

Vieniems - pramoga, kitiems - vienas vargas. Kartais jis tampa nebepakeliamas. Vienas tokių neapsikentusiųjų -   Lietuvos krepšinio rinktinės masažuotojas Juozas Petkevičius, išsikraustęs iš sostinės Konstitucijos prospekto, kuriuo atšilus orams nuolat zvimbia motociklai.

Langai turi būti uždaryti

„Gyvenome 10 aukšte, mūsų langai buvo kaip tik į gatvės pusę, tačiau turėjome pakeisti gyvenamąją vietą. Pagrindinė priežastis – motociklų keliamas triukšmas, - pasakojo J. Petkevičius. - Triukšmas ypač jautėsi naktį. Mėgstu vasarą miegoti prasidaręs langą. Žinote, pralekia ant vieno rato į vieną pusę, toks jausmas, kad pro lovą prašvilpė. Po kelių minučių girdisi kaip vėl atskrieja, matyt, kita gatvės puse.

Dažniausiai vakarais ir naktimis nebūdavo ramybės, automobilių judėjimas aprimdavo, tada jie išlėkdavo su tomis „britvomis“ į apytuštę gatvę. Aš pats užmigdavau, tačiau mano žmona labai jautriai reaguoja į triukšmą. Suprantate, jie ne vieną kartą pralėkdavo, o keliese nušvilpdavo į vieną pusę, po to vėl grįždavo.“

J. Petkevičiui ir jo žmonai gyvenimas šalia judrios gatvės apkarto, todėl po kelerių metų, praleistų Konstitucijos prospekte, šeima persikėlė į ramesnę vietą.

Nubausti - neįmanoma

Kas galėtų padėti tokiems kaip J. Petkevičius? Pirma mintis – skambinti policijai, kuri turėtų fiksuoti ir stabdyti greitai skriejančius ir didelį triukšmą keliančius motociklus bei nubausti jų vairuotojus už viešosios tvarkos trikdymą arba už per didelį triukšmą keliančios transporto priemonės eksploatavimą. 

Bet kokiu atveju pažeidėjui grėstų įspėjimas arba bauda iki 200 litų.

Tačiau policininkai nematuoja triukšmo. Vilniaus apskrities policijos pareigūnai turi teisę kontroliuoti, ar transporto priemonės nėra pernelyg triukšmingos, tačiau pažeidimui nustatyti reikalingas ir pats triukšmo faktas jo tikrinimo metu bei speciali įranga.

Todėl šiuo metu nubausti triukšmingo motociklo savininką būtų sudėtinga, nes tokios specialios įrangos Vilniaus kelių policija neturi. Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešųjų ryšių poskyrio vedėja Evelina Pagounis patikino, kad duomenų bazėje nėra užfiksuotų gyventojų skundų dėl motociklų skleidžiamo triukšmo.

Policijos suvestinėse motociklininkai minimi viršiję greitį, pavojingai manevravę miesto gatvėmis ar jose surengę lenktynes. Mėgstamos plačios, ilgos gatvės, pavyzdžiui sostinės Konstitucijos, Laisvės prospektai, Ozo gatvė. 

Tad gyvenantys prie pat pagrindinių miesto gatvių turi susitaikyti su sklindančiu triukšmu, kurį dar labiau didina greitai skriejantys motociklai.

Toks metalinis daiktas su varikliu paprastai sukelia 95-110 decibelų garso lygį. Palyginimui, šalia stovintis ir garsiai kalbantis žmogus skleidžia 50-60 decibelų siekiantį triukšmą.

Gyvenamųjų ir visuomeninės paskirties pastatų aplinkoje garso lygis dienos metu nuo 6 val. iki 18 val. negali viršyti 70 decibelų.

Vakaro laiku iki 22 val. leidžiamas maksimalus garso lygis – 65 decibelai, naktį jis neturi viršyti 60-ies decibelų.

Taigi motociklais teoriškai važinėtis gyvenamųjų namų kiemuose ar gyvenamojo kvartalo gatvėse negalima. Tačiau paradoksalu, kad policija nubausti triukšmadario motociklininko negali. 

„Iš patirties žinau, kaip elgiasi policija. Pareigūnas visų pirma ieško konkrečių trūkumų, pavyzdžiui patikrina techninės apžiūros pasą, taip pat, ar tvarkingai matosi valstybinis numeris, ieško kitų kabliukų“, - teigė Algimantas Švambarys, Lietuvos Enduro klubo narys. 

Jei gyventojai skundžiasi policijai, ši atvažiavusi išvaiko būrį arba patys motociklininkai spėja išsiskirstyti pamatę atvykstančius pareigūnus. Taip laikinai, matyt, tam vakarui, problema būna išspręsta.

Kultūrą per naktį nepasikeis

Anot A. Švambario, triukšmaujantys ir sąmoningai pažeidinėjantys Kelių eismo taisykles motociklininkai – visos visuomenės kultūros dalis. Jis kasmet motociklu įveikia apie 20 tūkstančių kilometrų bei šią transporto priemonę laisvalaikiu renkasi daugiau nei 10 metų, tad puikiai pažįsta kolegas.

„Pačių motociklininkų kultūros specialiai pabrėžti nereikėtų, nes jų gretose yra įvairių visuomenės sluoksnių atstovų. Taigi, jei kalbame apie motociklininkų elgesio kultūrą, kalbame apie mūsų visos visuomenės kultūrą.

Motociklininkai ar baikeriai nėra kažkuo išskirtiniai savo elgesiu. Tai tokie patys žmonės, kaip ir visi kiti“, - kalbėjo Enduro klubo narys.

Norėdami suteikti daugiau galios motociklams, jie tobulina variklius, šie tampa dar triukšmingesni. Tai ne tik noras turėti galingesnę transporto priemonę, tačiau ir noras išsiskirti iš minios, iš kolegų, iš kitų eismo dalyvių, skleidžiamu motociklo garsu. 

Pasak A. Švambario, modifikuotas variklis retai kada prideda daugiau galios, dažniau tai bandymas pabrėžti savo individualybę.

Patyręs motociklų gerbėjas teigė, kad lietuvių elgesio gatvėje kultūra dar stipriai atsilieka nuo Vakarų Europos motociklininkų, tačiau pranoksta Rytų valstybių vairuotojus. Neretai Rusijoje, Ukrainoje ar Turkijoje galima išvysti skriejančius be šalmų vairuotojus ar netvarkingais motociklais, pavyzdžiui, be valstybinių numerių.

Greičio mėgėjai kviečiami į Nemuno žiedą

Anot sportinių motociklų klubo „Cooffe Racers“ atstovo Jaroslavo Buinausko, gatvėse po truputį daugėja kultūringo vairavimo pavyzdžių. Kad toks vairavimo būdas taptų tradicija ir įpročiu, klubas kartu su Lietuvos kelių policijos tarnyba deda nemažai pastangų.

2011 ir 2012 metais „Cooffe Racers“ iniciatyva žiedinių ir gatvės tipo motociklų vairuotojams buvo suteikta galimybė nemokamai išbandyti Nemuno žiedo trasą. Per kelerius savo veiklos sezonus klubo nariai ne tik skleidė saugaus vairavimo idėjas, bet ir patys dalyvavo Lietuvos motociklų plento žiedinėse lenktynėse.

„Kažkada turi keistis vairavimo įpročiai. Galų gale mes patys kuriame ir palaikome saugaus elgesio gatvėse kultūrą.

Pavyzdžiui, leidžiame žmonėms išbandyti nemokamai Nemuno žiedą. Daugelis suvokia, kad reikia išmokti gerai valdyti transporto priemonę ir tą geriausia daryti saugioje trasoje“, - kalbėjo J. Bunauskas.

Šiemet pirmą kartą žiedinių lenktynių mėgėjai galės varžytis specialiai jiems rengiamame čempionate, kuris vyks trijose Baltijos šalyse. Pagrindinė sąlyga – turėti tvarkingą motociklą ir aprangą.

Nors Nemuno žiedas – tolokai nuo Vilniaus - anot J. Bunausko, trasa šalia sostinės situacijos dėl gatvės chuliganų neišspręstų.

„Nemanau, kad jei būtų žiedas netoli sostinės, sumažėtų lakstančių ir triukšmaujančių Vilniaus gatvėse. Tokių buvo ir bus.

Būtina ne tik diegti draudimus, bet ir skatinti žmones važiuoti į tam skirtą trasą, mėgautis greičiu ten. Kas nori, iš Vilniaus nuvažiuoja į šalia Kauno esančią trasą. 100 kilometrų - tikrai ne problema“, - teigė J. Bunauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.