Kelių siaubūnai – motociklininkai ar automobilių vairuotojai?

Motociklininkai neslepia neapykantos įžūliai kelyje besielgiantiems vairuotojams. O pastarieji piktinasi motociklininkų nevaldomu siautėjimu. Kas kaltas dėl avarijų, kurios kasmet nusineša motociklininkų gyvybes?

Daugiau nuotraukų (1)

Aistė Juodėnaitė

May 23, 2013, 4:39 PM, atnaujinta Mar 6, 2018, 9:00 AM

2012 m. Lietuvoje su motociklais susidūrė 42 automobiliai.

Policijos pareigūnai neabejoja, pagrindinė avarijų priežastis - neatsakingas ir pavojingas motociklininkų elgesys kelyje, nors kartais derėtų kaltinti ir neatidžius vairuotojus.

Padeda stebėjimo kameros

Šiaulių apskrities policijos Kelių policijos biuro vyresnysis specialistas Justas Pundza rekomenduoja ir automobilių vairuotojams, ir motociklininkams įsigyti išorinio vaizdo stebėjimo kameras. Jos dažnai padeda sulaikyti pažeidėjus ar išsiaiškinti avarijų priežastis.

Būtent tokių, vaizdo stebėjimo kameromis nufilmuotų, situacijų galima pažiūrėti atsiduria tinklapyje keliu-ereliai.lt.

Šiame interneto puslapyje žmonių iniciatyva yra skelbiama ir viešinama informacija apie Kelių eismo taisyklių pažeidėjus, chuliganišką vairavimą, netinkamą eismo dalyvių elgesį.

Pasak Lino Karicko, projekto, propaguojančio saugaus ir atsakingo elgesio keliuose idėją, įkūrėjo, chuliganiškai vairuoja ne tik jauni, ką tik vairuotojo pažymėjimą įgiję vairuotojai. Nemažai yra ir solidaus amžiaus ar geresnių transporto priemonių vairuotojų.

„Tokie vairuotojai būna susireikšminę, jie nepaiso Kelių eismo taisyklių, nežiūri, kokias eismo sąlygas sudaro kitiems vairuotojams“, - teigė pašnekovas.

Motociklininkai priskiriami „blogiečiams“

Grėsminga išvaizda, ekstremalus greitis, agresija. Tai visuomenėje sukuria stereotipą, kad visi motociklų vairuotojai yra mirtininkai, nesaugantys savo ir aplinkinių gyvybės.

Dėl visuomenės neigiamo požiūrio į motociklininkus didžiausią atsakomybę turėtų prisiimti dar praktikos neturintys jaunuoliai, kurie laksto dideliu greičiu, mėgsta mieste demonstruoti įvairius triukus, sako Šiaulių baikerių klubo „Sun City Bulls Mcc“ prezidentas Linas Domeika.

„Todėl ir esame, daugumos nuomone, blogi, pikti“, - paaiškina vyras, daugumai baikerių geriau pažįstamas Kuzmos pravarde. Jo kolega baikeris Vaidas Briedis pritaria tokiai nuomonei, nes yra įsitikinęs, kad jaunuoliai, įsigiję galingus sportinius motociklus, jų nesuvaldo ir pridaro daugiausiai žalos.

Daugiau nei du dešimtmečius plieninį žirgą tramdantis V. Briedis susidarė įspūdį, kad jauni automobilių vairuotojai ne visad paiso Kelių eismo taisyklių, neturi supratimo, kad dėl lengvabūdiško elgesio gali žūti ar likti kalti dėl kitų eismo dalyvių mirties.

„Daugiausiai tai jaunimėlis, kurie turėdami geresnes mašinas, nori palenktyniauti“, - priduria pašnekovas.

Neatsargūs – jauni vairuotojai

Policijos pareigūnai svarsto, jei jauni žmonės pyktį, agresiją išlietų sporto salėje ar turėtų kitokios įdomios veiklos, sumažėtų ir tragiškų eismo įvykių.

Nors didžioji dauguma motociklų vairuotojų laikosi Kelių eismo taisyklių, neprovokuoja kitų eismo dalyvių ar neskrieja kulkos greičiu sausakimšomis miesto gatvėmis, tačiau ta nedidelė grupelė ekstremalių vairuotojų ir sugadina bendrą motociklų vairuotojų įvaizdį.

Policininkai tvirtina, kad prasižengimus padaro ir į policijos akiratį dažniausiai patenka neseniai motociklą įsigyję vairuotojai ir degantys nekantrumu jį išbandyti.

Specialistai tikina, kad daugiausia nelaimingų atsitikimų įvyksta automobilių vairuotojams nepastebėjus motociklo. Sankryžose automobiliai, sukantys į kairę, nepraleidžia tiesiai važiuojančių motociklininkų, o tokio neatidumo pasekmės itin skaudžios.

Tam pritaria ir J. Pundza: „Tik prasidėjus motociklų sezonui, automobilių vairuotojai dar nėra pripratę prie šių transporto priemonių, todėl jas pastebi gerokai per vėlai, tačiau įsibėgėjus sezonui, vairuotojai tampa atidesni, tuomet ir pasekmės būna ne tokios skausmingos“.

Adrenalinas veža į pražūtį

Kita viena iš pagrindinių priežasčių, dėl ko įvyksta tragedijos, yra motociklų vairuotojų viršijamas leistinas greitis.

„Atsakomybės stoka, adrenalino poreikis, noras pasirodyti prieš kitus ir lemia tai, kad per miestą lekiama beprotišku greičiu“, - atkreipia dėmesį J. Pundza.

Tokiems įžūliems poelgiams neranda jokio pateisinimo ir patyręs baikeris L. Domeika: „Vyresni, patyrę baikeriai važinėja drausmingai, nelaksto, tačiau jaunimui trūksta atsakomybės jausmo“.

Specialistai primena, kad didelę įtaką motociklo valdymui ir saugumui turi oro slėgis padangose, nes esant per mažam slėgiui priekiniame rate, pasivažinėjimas gali baigtis rimtu kritimu.

Taip pat labai svarbu dėvėti atitinkamą ryškią motociklininko aprangą, šalmą, avėti specialius batus.

Ir, žinoma, svarbiausia yra pasirinkti saugų važiavimo greitį, tam tikrą atstumą nuo kitų transporto priemonių ir nerizikuoti nei savo, nei kitų eismo dalyvių gyvybėmis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.