„TwinRun“ konceptas: neįtikėtinos galios mini automobilis

71-osiose „Grand Prix“ serijos Monako etapo varžybose „Renault“ pademonstravo, kaip atrodo jos naujasis „TwinRun“. Naujos koncepcijos automobilis – atiduodant deramą pagarbą „Renault R5 Turbo“ ir „Renault Clio V6“. „TwinRun“ – tai tikras lenktyninis automobilis, išsiskiriantis tiesiog iš autosporto lenktyninės technikos perkelta važiuokle su vamzdiniu rėmu ir viduryje įmontuotu „Mégan Trophy“ modelio 6 cilindrų, 320 varikliu.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

May 24, 2013, 4:32 PM, atnaujinta Mar 6, 2018, 7:48 AM

„TwinRun“ turi „Renault-Nissan Alliance“ variklį, kuris buvo įmontuotas ne tik „Laguna“, Espace“ ir „Latitude“, bet ir varžyboms skirtame „Mégane Trophy“. Išilgai priekyje užpakalinės ašies centro linijos įmontuotas 3498 cm³ variklis išvysto 320 AG galingumą, esant 6800 apsisukimų per minutę, ir 380 Nm sukimos momentą, esant 4850 apsisukimų per minutę. Variklis, intensyviai dirbantis nuo žemųjų sūkių, leidžia tolygiai įsibėgėti ir užtikrina puikų sukibimą posūkiuose bei įsibėgėjant.

Kaip ir jo dvynys „TwinZ“, „TwinRun“ yra šiuolaikiškas ir žaismingas, savo išvaizda primenantis mini automobilį.

Abu koncepciniai automobiliai – tai penktojo „Renault“ projektavimo strategijos etapo, pagrįsto dėmesiu svarbiausiems automobilio gyvavimo ciklo etapams, išraiška. Kiekvienas automobilis savaip atspindi vadinamąjį „veikimo“ etapą ir rodo automobilio pritaikymo atsižvelgiant į laikmetį galimybes.

„TwinRun“ koncepcinis automobilis atspindi būsimų „Renault“ mini automobilių stiliaus kryptis.

Pirmuosius ratus „TwinRun“ apvažiavo stebint Didžiojo prizo lenktynių Monako etapo žiūrovams. Monakas ir jo legendinė lenktynių trasa – ideali koncepcinio automobilio debiuto vieta. „TwinRun“ – tai visiškai sportinis automobilis, toliau plėtojantis „Renault“ prekės ženklo aistrą lenktynėms ir pasirodęs tada, kai nustota gaminti garsiuosius „R5 Turbo“ ir „Clio V6“. Persekiojimo lenktynėse, kurios buvo skirtos „Renault“ automobilių sporto istorijai pažymėti ir kurias stebėjo Monako publika, išvydome tris lenktynių meistrus. Lenktynių nugalėtoju tapo gamybos direktoriaus Carloso Tavareso vairuojamas „TwinRun“, o „Clio V6“, kurį vairavo F1 žvaigždė Charlesas Pickas, ir „Maxi 5 Turbo“, kuriame už vairo sėdėjo garsusis jo vairuotojas Jeanas Ragnotti, atitinkamai užėmė antrą ir trečią vietas.

„TwinRun“ puikiai įsilieja į „Renault“ projektavimo strategiją iliustruojančių koncepcinių automobilių eilę. Priekis, kuriame ryškiai matomas deimantą simbolizuojantis logotipas, kartu su nauja „Renault“ stiliaus kryptimi dar labiau išryškina prekės ženklo tapatybę. „TwinRun“ nudažytas mėlynai, tuo duodant užuominą į penktąjį prekės ženklo projektavimo strategijos vadinamąjį „veikimo“ etapą. „TwinRun“ pirmiausia skirtas autosporto pasauliui.

„TwinRun“ – tai energijos, aistros ir atletiškumo kokteilis, sužadinantis prisiminimus apie simboliais tapusius „Renault“ lenktyninius automobilius,“ – teigia Laurensas van den Ackeris, už projektavimą atsakingas „Renault“ įmonių grupės vyresnysis viceprezidentas. „Kaip ir jo dvynys, stilingasis mini automobilis „TwinZ“, „TwinRun“ dar kartą pabrėžia, kad pritaikymas ir yra svarbiausia „Renault“ strategijos esmė.

„TwinRun“ kėbulas – kompaktiškas ir ypač dinamiškas. Toli kampuose sumontuoti ratai, minimaliai išsikišęs kėbulas bei aukšta vidurio linija pabrėžia dinamiškumą ir žada puikius važiavimo potyrius.

Mėlyna spalva nudažytas „TwinRun“ išryškina jo tvarkingas, grafiškas ir aptakias linijas, kurias dar labiau sustiprina per visą kėbulą ir ties slenksčių riba einantys raudoni dryžiai bei raudonos juostos ant stogo. Raudonos spalvos matyti ir priekyje: ji išryškina groteles ir oro įsiurbimo angas, be to, raudonai nudažyti ploni šoniniai veidrodėliai ir užpakalinis aerodinaminis sparnas. Raudonas apvadas dar labiau išryškina juodos ir baltos spalvos ratlankius.

Ant automobilio durelių esantis skaičius „5“ – tai užuomina į „R5 Turbo“, devintojo dešimtmečio simboliu tapusį raliui skirtą automobilį.

Daugybė detalių, įskaitant priekinių žibintų formą ir stambius užpakalinius sparnus, rodo, kad kuriant naująjį automobilį, buvo atiduota tinkama pagarba šiam garsiajam pirmtakui. Šiuolaikiškumo prideda keturi papildomi, ypač plokšti atskirai įrėminti LED technologijos žibintai, paprastai naudojami naktinėse ralio varžybose. Visiškai pritaikyta įjungimo seka valdoma iš viduje įrengtos valdymo sistemos. Šios sistemos kūrimas tapo tikru išbandymu, nes projektuotojams teko užduotis užtikrinti, kad vos 25 mm gylio lempa taptų galingu šviesos šaltiniu.

Tvirtumą lenktynių trasoje automobiliui suteikia 18 colių „Michelin“ sportinės padangos.

„Dideliam autosporto aistruolių džiaugsmui „TwinRun“ įkūnija beprotišką genialumą, kuriuo „Renault“ garsėja jau kelis dešimtmečius. Niekas nepamiršo nei „R5 Turbo“, nei „Clio V6“. „TwinRun“ – tikrasis lenktyninių automobilių, kuriais taip žavisi lenktynių mėgėjai, įpėdinis,“ – teigia Axelis Breunas, Koncepcinių automobilių projektavimo padalinio vadovas.

Projektuojant „TwinRun“, talkininkavo „Tork Engineering/Poclain Vehicules“ – Prancūzijos įmonė, kuri specializuojasi važiuoklių parengimu varžyboms. Koncepcinis automobilis – tikras lenktynių automobilis, įkūnijantis visa, kas naudingo sukaupta lenktynėse. Iš kompozitų pagamintas kėbulas uždengia važiuoklę su vamzdiniu rėmu ir viduryje įmontuotą „Mégan Trophy“ variklį.

V6 variklis sujungtas su SADEV šešių greičių nuoseklaus perjungimo pavarų dėže su riboto slydimo diferencialu, kas dar labiau sustiprina „Twin?Run“ stabilumą ir sukibimo jėgą vingiuose. Dviguba sankaba irgi paimta iš lenktyninių automobilių.

Oro įsiurbimo angos įrengtos užpakalinių ratų lanko lygyje. Ištraukiamieji ventiliatoriai užpakaliniuose langeliuose padeda užtikrinti, kad variklis neįkaistų. Aušinimo sistemoje sumontuoti nupoliruoti aliuminio vamzdžiai, kurie aiškiai pastebimi salono grindyse. Nuo vairuotojo vietos variklis atskirtas pleksiglaso plokšte.

Siekiant užtikrinti, kad nepaisant variklio montavimo viduryje, gerai pasiskirstytų svoris, po gaubtu išdėstyti įvairūs komponentai. Tai degalų bakas, radiatorius ir hidraulinė sistema. Koncepcinis automobilis gerai subalansuotas, o svorio pasiskirstymo rodiklis yra 43/57.

Ralio čempionas Jeanas Ragnotti dalyvavo galutinai suderinant „TwinRun“ važiuoklės sistemą. Palyginęs ją su R5 modeliu, jis pasidalijo savo įspūdžiais. „Po pirmojo važiavimo pasakyčiau, kad tai – tvirtas, gilias tradicijas turintis automobilis. Jį lengva valdyti. Labai nesunku pajausti, kad vairuojate sportinį automobilį. Kalbant apie stabilumą ir važiavimą, jis kažkuo primena „R5 Turbo“.

Pavažų dėžė dirba sklandžiai, stabdžiai – galingi. Puiki sukibimo jėga ir jautrus variklis užtikrina didžiausią galią esant didžiausiam apsisukimų skaičiui, jis turi daugiau sukimosi momentų nei „R5 Turbo“, dėl ko yra ypač našus ir lengviau valdomas – kitaip nei R5, kurio atveju reikėjo būti techniškesniam.

Automobilis, pasižymintis puikiomis techninėmis charakteristikomis, stebinantis vertikaliu komfortu, įskaitant aukštos kompresijos zonas, kurios visiškai nepanašios į paprastus sustojimus. Viskas, ką reikėtų pagerinti, kad galėtume pulti į kovą – tai lenktyninės padangos. Riedėjimas yra, tačiau pasukamumas nepakankamas. Tolygiai kintančios techninės charakteristikos, jokių netikėtumų, lengva įveikti posūkius. Šis koncepcinis automobilis – deramas „Maxi 5 Turbo“ įpėdinis.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.