Švedijos slidinėjimo žvaigždė pats sau sukūrė 1000 AG automobilį

Praėjusį trečiadienį į Vilniaus Rotušės aikštę susirinkę smalsuoliai turėjo unikalią progą paklausyti kaip riaumoja superautomobilių, kuriuos dauguma iki šiol buvo regėję tik televizorių ekranuose, varikliai. „Lamborghini Aventador“, „Ferrari 458 Italia“, „Koenigsegg Agera“, „McLaren“, „Mercedes-Benz SLS AMG“, „Porsche 911 Turbo“, „Aston Martin V12 Vantage“ - tiek daug įspūdingų automobilių Lietuvoje dar niekada nėra buvę. Tačiau tarp šio maždaug 100 automobilių būrio buvo keletas, kuriuos drąsiai galima vadinti tikromis retenybėmis.

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

May 29, 2013, 11:21 AM, atnaujinta Mar 6, 2018, 3:36 AM

Vienas tokių - Švedijos slidinėjimo legendos Jono Ollsono vairuojamas 10 startiniu numeriu pažymėtas „Rebellion R2K“. Tiesa, švedas su simpatiška drauge į Rotušės aikštę atvyko vienas pirmųjų ir, papietavęs „Stiklių“ restorane, gana greitai išvyko. Tad renginio žiūrovai, laukdami garsiai riaumojančių „Laborghini“ ir „Aston Martin“, galėjo praleisti šį automobilį pro akis.

Tuo tarpu J. Ollsono automobilis - vienetinis, pagal paties sportininko brėžinius pagamintas „Caresto“ kompanijoje Švedijoje. Tad šis - vienintelis egzemliporius pasaulyje.

„Esu turėjęs daug super greitų ir galingų automobilių, įskaitaint „Lamborghini“, tačiau juose kažko trūko. Norėjau sukurti tokį automobilį, kuris suteiktų maksimalų įmanomą emocijų užtaisą“, - portalo Lrytas.lt žurnalistui sakė J. Ollsonas.

Pasitelkęs į pagalbą buvusį „Koenigsegg“ dizainerį Leifą Tufvessoną, „ADV1 Wheels“ ratlankių gamintojus ir savo vaizduotę, J. Ollsonas sukūrė tokį automobilį, apie kurį svajojo.

Le mano 24 valandų lenktynių LMP1 klasės „Audi“ prototipą primenantis „Rebellion R2K“ varomas 10 cilindrų „Lamborghini“ variklio, kuris pasiekia maždaug 1000 AG pajėgumą. Žinant, kad automobilis sveria vos 990 kilogramų, jo pareitis ir valdymo savybės turėtų būti pribloškiančios.

„Tiesą pasakius, net pats nelabai daug galiu pasakyti apie šio automobilio galimybes, nes jis buvo baigtas gaminti tik gegužės 10 dieną - likus vos devynioms dienoms iki šių lenktynių“, - šelmiškai šypsosi J. Ollsonas.

Tad šios lenktynės, kurių dalyviams iš Kopenhagos iki Monako teks įveikti per 4 tūkstančius kilometrų, realiai ir bus pirmasis išbandymas Švedijos sildinėjimo aso sukurtam automobiliui.

J. Ollsono klausti kokia yra šios mašinos vertė net nedrįsau. Tai būtų maždaug tas pats, kaip motinos klausti, kiek kainuoja jos kūdikis.

Kitas automobilis, nuo kurio turėjo atvipti žandikaulis visiems automobilių žinovams - tai „Mercedes-Benz McLaren SLR Stirling Moss“. Tokie automobiliai - retenybė ne tik keliuose, bet ir automobilių parodose.

Mat iš viso nuo 2009 metų birželio iki gruodžio mėnesio pagaminti tik 75 vienetai tokių automobilių.

Oficiali jo kaina - 750 tūkstančiai eurų (per 2,5 milijono litų). Tačiau tiek sumokės tik tas, kam labai pasiseks. Mat šį kolekcinį modelį galėjo įsigyti ne bet kas, o jau esantis „Mercedes-Benz SLR“ savininkas. Tad šis itin retas modelis yra tiesiog medžiojamas turtuolių automobilių kolekcininkų.

„Mercedes-Benz McLaren SLR Striling Moss“ varo 8 cilindrų, 5,5 litro darbo tūrio, 650 AG variklis, leidžiantis šiam automobiliui pasiekti maksimalų 350 km/val. greitį ir iki 100 km/val. įsibėgėti per 3,5 sekundes. Juo į Vilnių užsuko olandų verslininkų ekipažas.

Amerikietiškas „Rally Fighter“ visureigis, nors ir nė iš tolo neprilygsta „Rebellion R2K“ ar „Mercedes-Benz Stirling Moss“ savo išskirtinumu ir kaina, tačiau taip pat yra retenybė Europoje.

Mat tokių privačios JAV kompanijos „Local Motors“ gaminamų automobilių kol kas yra tik keturiasdešimt (bus pagaminta ne daugiau 2 tūkstančių), Europoje šis egzempliorius - vienintelis. „Mūsų visureigio, kuris yra tik septintas pagamintas toks automobilis, ratus suka 750 AG pajėgumo „Corvette“ variklis“, - šypsosi amerikiečiai.

Tiesa, šis visureigis bendrame „Gumball 3000“ automobilių parade yra vienas pigesnių, kainuoja tik 99,9 tūkstančio JAV dolerių - apie 260 tūkstančių litų.

Kai kurių šio ralio automobilių išorė taip perdaryta, kad net sunku atpažinti, kas slypi po keistomis kėbulo formomis. Vienas tokių - grėsmingos išvaizdos automobilis su gulinčio kupranugario ženkliuku ant variklio dangčio. Net neįtartum, kad tai – perdarytas „Nissan GT-R“, kurio variklio galia buvo padidinta nuo standartinių 550 iki 750 AG.

Juo labiau neįtartum, kad vabzdžių liekanas nuo automobilio skudurėliu valantis jaunas arabas – vienas iš Saudo Arabijos karališkos šeimos narių.

„Kodėl būtent gulintis kupranugaris?“ – rodau į mašinos ženkliuką.

„Kad linksmiau būtų: „Ferrari“ ženkle – piestu stojantis žirgas, „Lamborghini“ – įniršęs bulius, o mūsų „Galag“ firmos – tiesiog besiilsintis kupranugaris“, – šypsosi pašnekovas.

˙˙

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.