1000 km lenktynėse - įtampa nuo starto iki finišo

Dideliam gausiai susirinkusių žiūrovų džiaugsmui 1000 km žiedines ištvermės lenktynes laimėjo lietuvių komanda "General Financing-Autopaslauga". Jie pirmieji įveikė 334 permainingų lenktynių ratus.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Jul 13, 2013, 1:37 PM, atnaujinta Mar 3, 2018, 2:07 AM

21 val. 36 min. lenktynės pasibaigė lietuvių ekipai kirtus finišo liniją. "Porsche 911 GT3" iki finišo atvedė Nemunas Dagilis. Pergalė nebuvo lengva - lietuviai prieš pat finišą privalėjo pakeisti lenktynininką Nerijų Dagilį, nes pasibaigė 1 val 10 min limitas, leidžiamas vienam sportininkui praleisti prie vairo. Aplaužytu automobiliu nepabijoję važiuoti belgai "Mojo Lounge Racing" atsiliko vos vienu ratu. Treti - "Inter RAO Lietuva" ekipa.

21 val. 09 min. - pagautas varžybų įkarščio belgas dar kartą nesuvaldė galingo automobilio vėl apsisuko trasoje. Jis buvo ką tik apvažiavęs N. Dagilį ir sumažinęs skirtumą iki mažiau nei vieno rato. Dabar juos skiria maždaug pusantro rato, bet ištvermės lenktynėse toks skirtumas labai trapus.

21 val. 06 min. - iki 1000 km lenktynių pabaigos liko tik 18 ratų ir aplaužytą "BMW M3 Silhouette" vairuojantis M. Verhagenas mina N. Dagiliui ant kulnų.

20 val. 53 min. - lyderius užpuolė avarijų virtinė. Trečioje vietoje važiuojantis Rytis Garbaravičius iš "Inter RAO Lietuva" BMW M3 užpakaliu kliudė trasos kraštą ir nuplėšė užpakalinį buferį. Jis laikosi tik už mažo kraštelio, ir sportininkas rieda per trasą, vilkdamas besiplaikstančią detalę iš paskos.

R. Garbaravičius sėkmingai pasiekė boksus, automobilis taisomas.

20 val. 36 min. - techninės pagalbos automobilis ištraukė "Technorama-Wellman" automobilį iš griovo. Pasirodo, mašina beveik neapgadinta - gausiais plojimais palydėtas M. Samuitis nurūko į techninės priežiūros zoną ir po trumpo patikrinimo grįžo į lenktynes.

Jis net neprarado pozicijos, nes penktoje vietoje važiuojantis "Liqui MolyRacing Team" atstovas Jonas Gelžinis nuo M. Samuičio buvo gerokai atsilikęs. Dabar juos skiria tik trys ratai, tačiau tai - pakankamai saugus atstumas.

20 val. 25 min. - dar viena lyderių avarija. Iš trasos išskriejo ir griovyje įstrigo ketvirtoje vietoje važiavęs "Technorama-Wellman" komandos "Honda Civic Type R". 2011 metais nugalėjęs Martynas Samuitis iš automobilio išlipo pats, jis nesusižeidęs. Lenktynes pristabdė saugos automobilis, o tai labai paranku ką tik avarijoje nukentėjusiai belgų ekipai.

20 val. 22 min. - dėl pirmos vietos kovojęs M. Verhagenas automobilio "BMW M3 Silhouette" priekiu trenkėsi į trasos atitvarus. "Mojo Lounge Racing" komandos atstovas buvo tik du ratus atsilikęs nuo B. Vanago ir besistengdamas jį pasivyti nesuvaldė automobilio. M. Verhagenas sulaužė buferį ir išmušė žibintą. Po remonto jis lenktynes galės tęsti, bet bus prarasta daug brangaus laiko.

19 val. 32 min. - iš lenktynių pasitraukė dar trys komandos. Kvalifikacijos nugalėtojai, potencialūs varžybų laimėtojai "BarBar'a-Bauer Team" pasitraukė iš kovos. Gedimų išvarginta komanda nusprendė nebebandyti grįžti į trasą.

Ilgai mėginusi sutaisyti mašiną Sportinio vairavimo centro komanda taip pat pasidavė ir užregistravo pasitraukimą iš lenktynių. Jie šiandien įveikė vos 17 ratų. "Autochemija team" pasitraukimas taip pat nėra staigmena, jų "Nissan 305Z" taip pat kurį laiką stovėjo remonto zonoje.

99 numeriu pažymėta komanda buvo nubausta už išvažiavimo iš techninės priežiūros zonos pažeidimą. Jai skirta pervažiavimo ir sustojimo bauda.

19 val. 03 min. - "Finance group-GSR" patvirtino, kad lenktynių tęsti negalės. "GSR Radical-SR5" automobilis sugedo nepataisomai ir ekipa ne tik prarado ketvirtąją vietą, bet ir nepasieks lenktynių finišo.

Rankas nuleido jau penkios ekipos - "Rotoma Racing", įveikusi 38 ratus, "WinArt autoservisas", nuvažiavusi 44 ratus, avariją patyrusi "TVA Racing", 147 ratus nuvažiavusi "Autoverslas" ekipa ir po 160 ratų pasitraukusi "Piniginė.lt-e100 racing".

Varžybų lyderiai "General Financing-Autopaslauga" automobiliį vairuojantys broliai Dagiliai ir B. Vanagas jau nuvažiavo 248 ratus.

18 val. 35 min. - Martynas Samuitis, vairavęs prototipą "GSR Radical-SR5", sustojo tiesiojoje. Problema atrodo rimta, matomi dūmai, o sportininkas išlipęs iš mašinos. Jis buvo labai arti prizininkų pakylos - komanda važiavo ketvirtoje vietoje.

18 val. 30 min. - lietus tebemerkia Palangą, žiūrovai spaudžiasi palapinėse ir po skėčiais, o lenktynininkai važiuoja labai atsargiai. Lyjant lietui nė vienas sportininkas nepakliuvo į avariją, pasitaikė tik menkų slystelėjimų.

18 val. 07 min. - prieš akimirką virš trasos dar švietė saulė, bet staiga prapliupo gausi liūtis. Sportininkai ėmė masiškai sukti į boksus keistis padangų į skirtąsias lietui. Toks permainingas oras gali pakišti koją mažiau patyrusiems sportininkams.

17 val. 50 min. - klaidą padarė Linas Baltrušaitis, vairuojantis 55 numeriu pažymėtą "Egliana-Supergreitis" komandos "BMW 120d". Jis viršijo greitį degalinėje, todėl komanda gavo sustojimo techninės priežiūros zonoje baudą. Lenktynininkui teiks lėtai pravažiuoti visus boksus, sustoti juostos pabaigoje ir tik tada važiuoti. Tokia bauda - vieninintelė taikoma už nusižengimus 1000 km lenktynėse.

17 val. 05 min. - 1000 km lenktynių dalyviai įveikė pusę distancijos. Lyderis - itin stabiliai važiuojantis B. Vanagas. Antroje vietoje - belgai su "BMW M3 Silhouette" prototipu. Neseniai sustoję pasikeisti ratų ir lenktynininko, jie nuo lyderio atsilieka trimis ratais. Trečioje vietoje važiuoja Rokas Steponavičius su "GSR Radical-SR5".

Kitas lenktynėse važiuojantis prototipas "Aquila" ir vėl stovi boksuose, komandą kamuoja dažnos techninės problemos. "Auto ABC-SGR" komandai pavyko pataisyti liepsnojusį "VAZ 2104", D. Čiutelė grįžo į varžybas.

16 val. 33 min. - "Macrofinance Racing" komanda vis dar bando pataisyti sugedusį BMW. Šis automobilis - vienas iš septynių, šiuo metu taisomų techninės priežiūros zonoje. Mažiausiai ratų iš jų visų pavyko įveikti Sportinio vairavimo centro ekipai su BMW M3. Jie nuvažiavo tik 17 ratų, bet vis dar turi vilties grįžti į trasą. Galutinai iš varžybų pasitraukė tik didžiausią avariją lenktynėse patyrę latviai iš "TVA Racing".

15 val. 49 min. - trasoje sustojo "Macrofinance Racing" komandos BMW M3, vairuojamas Kazimiero Vasiliausko. "Formulės-2" varžybose dalyvavęs sportininkas važiavo 7 vietoje. Kaip pasakojo lenktynininko tėvas, K. Vasiliauskas startuoti 1000 km lenktynėse apsisprendė tik prieš savaitę, tačiau jaunam sportininkui daug treniruočių neprireikė - prieš gedimą jis vijosi varžovus.

15 val. 33 min. - techninės priežiūros zonoje "Auto ABC-SRG" "žiguliukas" apsipylė dūmais. 25 vietoje važiavusi komanda žvalgosi į variklio skyrių, bet neaišku, ar bus įmanoma sutaisyti automobilį - duslintuve atsirado skylė ir pradegino stabdžių vamzdelį. Šioje komandoje mechanike dirba ir Natalija Bunkė, taigi moteris galės pademonstruoti savo įgūdžius.

15 val. 14 min. - jau nuvažiuoti pirmieji 100 ratų. Lenktynininkams pagaliau teko pavažiuoti ilgesnį laiko darbą be jokių trukdžių. Po lenktynių atnaujinimo pirmavo "General Finance-Autopaslauga" automobilį vairuojantis Nerijus Dagilis, bet šimtajame rate jis stojo vairą perleisti broliui Nemunui ir juos aplenkė Steve'as Vanbellingenas su "BMW M3 Silhouete". Trečias - A. Granskas "GSR Radical-SR5".

14 val. 50 min. - sugedo Dainiaus Matijošaičio vairuojamas "Brum Brum Sport" komandos BMW M3. Po aštraus posūkio prieš finišo tiesiąją automobilis nebeklausė vairuotojo ir įriedėjo į trasą juosiančius šiaudų ritinius.Techninės pagalbos sunkvežimis išgabens automobilį iš trasos, o kol kas joje - vėl saugos automobilis.

14 val. 40 min. - varžybos atnaujintos, apsauginiai atitvarai sutvarkyti. Pirmas automobilis, sekęs paskui rikiuotę stabdantį saugos automobilį - "VAZ 2104", vairuojamas Manto Matukaičio. Jis užima 15 vietą, bet dėl saugumo negalėjo aplenkti saugos automobilio ir pasitraukti Nerijui Dagiliui su "Porsche 911 GT" iš kelio.

14 val. 14 min. - buvusių lyderių automobilis "Aquila SR1" sutaisytas ir išleistas atgal į trasą. Lenktynininkų koloną vis dar veda saugos automobilis, lenkti draudžiama. Pirmoje vietoje važiuoja B. Vanagas, antras - A. Granskas, o trečias - Michaelis Verhagenas su "Mojo Lounge Racing". Vadimo Gitlino vairuojama "Aquila" - 27 vietoje.

14 val. 03 min. - sugedęs "Aquila SR1" automobilis partemptas į boksus, mechanikai jį skubiai remontuoja. Tuo tarpu nelaimės nutiko dar dviems ekipoms. Po nesėkmingo starto vis tik užvestas "TVA Racing" automobilis įskriejo į trasos atitvarus. Sudaužyta mašina gabenama į garažą. 50 numeriu pažymėtas "RS Service" komandos "Renault Clio" grįžo į boksus su sprogusia užpakaline padanga.

13 val. 53 min. - ką tik papildęs degalų atsargas D. Jocius sustojo trasoje. "BarBar'a-Bauer Team" aplenkė jau septyni varžovai.

13 val. 45 min. - lenktynininkams įveikus 56 varžybų ratus pirmauja Benediktas Vanagas su "General Financing-Autopaslauga". Jis ką tik aplenkė Deividą Jocių, vairuojantį "BarBar'a-Bauer Team" automobilį. Trečias - Arūnas Granskas su "Finance group GSR"., o jam ant kulnų lipa Wardas Sluys'as, vairuojantis "Mojo Lounge Racing" BMW. Penktoje vietoje esantis Marijus Mazuchas iš "Inter RAO Lietuva" komandos atsilieka nuo artimiausių varžovų dviem ratais.

13 val. 20 min. - už lenkimus teisėjams mojuojant geltonomis vėliavomis nubausti 12 ir 77 numeriais pažymėtų automobilių vairuotojai. "Inter Rao Lietuva" ir "Premia BTL Racing" sportininkams teks užsukti į techninės priežiūros zoną, sustoti ir vėl tęsti lenktynes. Atliekant baudą negalima keisti lenktynininko ar taisyti automobilio, taigi tokia bauda komandoms ganėtinai skausminga.

13 val. 10 min. - trasos prižiūrėtojai šluoja išdraskytą apsauginę vatą, o 5 numeriu pažymėtas "Alfa Romeo GT Diavolo Rosso" stovi trasos pakraštyje. Vėl išvažiavo saugos automobilis ir dauguma sportininkų pasinaudoto proga stoti techninės priežiūros juostoje. Po sustojimų egzotiškoji "Aquila SR1" - antroje vietoje, pirmauja "Mojo Lounge Racing".

12 val. 45 min. - pasitraukus saugos automobiliui du lyderiai buvo praradę savo pozicijas ir į priekį buvo išsiveržusi "Technorama-Wellman" ekipa. Bet nuo starto praėjus 20 ratų lenktynės aštrėja ir lyderiai grįžta i savo pozicijas. R.Čapkauskas 18 rate įveikė trasą greičiausiai tarp visų ir susigrąžino trečią poziciją. Iš ryto lietaus permerkta trasa jau beveik išdžiuvo. Pirmi - "General Financing-Autopaslauga", antri - "Finance group-GSR" su "GSR Radical-SR5" bolidu.

12 val. 15 min. - lenktynių startas. Pirmą kartą per 14 metų 1000 km lenktynės prasidėjo ant šlapios dangos. „BarBar'a-Bauer Team“ išlaikė pirmąją poziciją, nors „Mojo Lounge Racing“ tiesiojoje buvo kyštelėję nosį į priekį. Po poros ratų „Algirdai Aquila SR1“ vairuojantis Ramūnas Čapkauskas jau ėmė lenkti lėtesnius varžovus.

Tuo tarpu 9 numeriu pažymėtas „Kauko“ komandos „Volkswagen Golf“ apsisuko trasoje. Po keturių ratų į trasą išvažiavo techninė pagalba ir saugos automobilis.

12 val. 05 min. - likus 10 min iki starto daugumos komandų narių paprašyta palikti trasą, prie mašinų liko tik startuoti padedantys mechanikai. Automobilius užvedę iš trasos išbėgo ir jie. Į apšilimo ratą sėkmingai pajudėjo visi sportininkai išskyrus 71 numeriu pažymėtą „TVA Racing“ ekipažą. Mechanikai bandė jį stumti, bet BMW M3 neužsivedė. Jis nustumtas į trasos kraštą. „Auto ABC-SGR“ komanda taip pat turėjo problemų, jie startavo iš techninio aptarnavimo zonos.

Prieš 1000 km lenktynėms prasidedant dangų skrodė du naikintuvai, trasą apšildė motociklų kaskadininkai. Prie starto linijos išsirikiavusius automobilius vidurdienį buvo gausiai apgulę komandos nariai, šeimos nariai ir spaudos atstovai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.