Jau seniai žinoma, kad Kinija turi savotišką požiūrį į plagijavimą ir autorių teisių apsaugą, bet ginčas dėl „Tesla“ prekės ženklo peržengė visas ribas.
Verslininkas iš pietinės Kinijos dalies, Zhanas Baoshengas turi užregistravęs „Tesla“ prekės ženklą savo vardu. Jam nuo 2009 metų priklauso „Tesla“ prekės ženklas ir kinų, ir anglų kalbomis.
Negana to, kinas turi ir nykią „Tesla“ interneto svetainę www.teslamotors.com.cn bei logotipą, beveik identišką JAV registruotam prekės ženklui.
Tačiau Z.Baoshengas tvirtina, kad jis nori pats sukurti geriausią kinišką elektromobilį. Vyriškis svetainėje yra patalpinęs vieno keisto automobilio eskizų ir kviečia potencialius pirkėjus susisiekti.
Nepaisant situacijos absurdiškumo, Kinijos teisės ekspertai tvirtina, kad amerikietiškajai „Tesla“ bus labai sunku atgauti teises į savo prekės ženklą Rytų šalyje. Lengviausias būdas išspręsti problemą įmonei būtų nupirkti Z.Boashengui priklausančias teises, ko jis greičiausiai ir siekia.
Išsprendus prekės ženklo problemą liks tik laiko klausimas, kada „Tesla“ atidarys saloną Pekine. Populiariausias įmonės automobilis, apie 180 tūkst. litų kainuojantis „Model S“ jau beveik baigtas tikrinti Kinijos registracijos tarnybų, o salonas taip pat jau paruoštas, tik virš durų dar neiškabinti prekiniai ženklai.