Kaip elgtis, kad rugsėjį nepatektum į spūstį

Artėjant rugsėjui vairuotojai jau pastebėjo, kad Vilniuje suintensyvėjęs eismas, gatvėse daugiau automobilių, o didžiosiose sankryžose tenka ilgiau pastovėti prie šviesoforo.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Aug 29, 2013, 7:15 AM, atnaujinta Mar 1, 2018, 4:39 PM

Bet dabartinės spūstys - nieko panašaus į tai, kas dėsis rugsėjo pirmąją. Specialistai neslėpė, kad visą miestą apraizgančios grūstys yra neišvengiamos kiekvieno rugsėjo pradžioje, iki kol jauni vairuotojai, iš provincijų suvažiavę studentai ir tėvai, pradedantys vežioti atžalas į mokyklą ar darželį neatras sau patogiausio maršruto.

Rudens pradžioje užsikemšančios sostinės gatvės nėra naujiena. Kiekvienais metais rugsėjo pirmąją Vilnių apraizgo didžiausios spūstys, o vairuotojai tik skėsčioja rankomis nesuprasdami, kodėl taip nutiko, bet kitais metais chaosas gatvėse vėl kartojasi.

Daugiau automobilių – spalį

Pirmosiomis rugsėjo dienomis gatvėse iš tikrųjų eismas nėra toks intensyvus, kaip gali pasirodyti.

Šviesoforų sistemą valdančios savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Eismo skyriaus vadovas Jevgenijus Solovjovas aiškino, kad rugsėjį eismo srautai tik pradeda augti, iki kol antroje spalio pusėje pasiekia maksimumą.

„Rugpjūčio paskutinėmis dienomis padidėja transporto srautai, nuo kurių miestiečiai per vasarą būna atpratę, - sakė jis. - Vasarą vairuotojai atpranta nuo sudėtingesnių eismo sąlygų, po atostogų būna labiau atsipalaidavę, atsiranda ir daug naujų eismo dalyvių - studentų ir kitų, kurie neturi pakankamai vairavimo patirties ir praktikos Vilniuje.“

Gatves užkemša avarijos ir pasimetę vairuotojai

Dėl to rugsėjo pradžioje staiga padaugėja smulkių avarijų ir sugedusių automobilių, ir būtent sustojusios transporto priemonės labiausiai užkemša gatves. J.Solovjovas skaičiavo, kad, pavyzdžiui, Geležinio Vilko gatvėje sustojęs automobilis vienoje juostoje per 7 minutes suformuoja net 2 km ilgio spūstį.

Transporto ekspertas dr. Vigilijus Sadauskas taip pat pabrėžė, kad spūstys susiformuoja ne tiek dėl daugiau automobilių, kiek dėl besiblaškančių vairuotojų.

„Kiekvieną rugsėjį atsiranda naujų vairuotojų ir naujų poreikių. Pirmokai pradeda lankyti mokyklą – tėvams reikia susidėlioti naują maršrutą, kaip vaiką nuvežti į mokyklą ir nuvažiuoti į darbą. Į kolegijas, universitetus suvažiuoja studentai, dalis jų turi nuosavus automobilius“, - aiškino specialistas.

Išblaško gyventojus

Studentai ir mažylių tėvai pirmosiomis rugsėjo savaitėmis ieško patogesnių ir greitesnių maršrutų, pabando važiuoti ir vienokiu, ir kitokiu maršrutu, o tai išveda iš pusiausvyros ir vilniečius, visą vasarą praleidusius mieste. Įprastame kelyje pamatę spūstį jie mėgina sukti kitu keliu, bet ten galbūt atsiremia į dar didesnės eilės galą ir tampa dar viena grūsties dalimi.

„Bet tai laikina. Per porą savaičių žmonės susiranda jiems patogiausius maršrutus, naujai atvažiavę studentai galbūt nusprendžia naudotis viešuoju transportu ir spūstys sumažėja“, - ramino V.Sadauskas.

Išbandymas autobusų juostomis

Tačiau jis neslėpė, kad neseniai perbraižytos gatvės gali sukelti nepatogumų, nes prie pasikeitusių schemų dar nepriprato ir patys vilniečiai. Didžiausia Vilniaus gatvių pertvarka įvyko prieš liepą, kai gatves išvagojo autobusams skirtos juostos.

Dauguma jų buvo įrengtos praplatinus gatves, savivaldybė įrengė papildomų juostų posūkiams, bet dalyje gatvių viešojo transporto juostos buvo nubraižytos visiems skirtų juostų sąskaita.

Prieš pat rugsėjį pakeistas eismo organizavimas dar dviejose sankryžose - bus leidžiama sukti į kairę iš dviejų eismo juostų Laisvės pr.–Viršuliškių g. ir Ukmergės g.–Gabijos g. sankryžose, kur iki šiol buvo leidžiama sukti tik iš vienos juostos.

Padės šviesoforai

J.Solovjovas neprognozavo, kaip viešajam transportui, elektromobiliams ir pilniems ekipažams skirtos juostos paveiks eismą mieste rugsėjį. Galbūt nusidrieks dar didesnės automobilių eilės, bet gali būti, kad į Vilnių atsikraustę studentai ims daugiau naudotis viešuoju transportu ar važinėti į paskaitas po keturis.

Tačiau jis žadėjo, kad eismo valdymo specialistai atkreips dėmesį į lengviausiai užsikemšančias gatves ir perprogramuos dalį šviesoforų.

„Siekiant maksimaliai optimizuoti transporto srautus atskirose sankryžose ar jų grupėse jau dabar sukurtos ir paruoštos programos, nuotoliniu būdu reguliuojančios eismą Vilniuje, prailginti šių programų specialūs ciklai. Per rytinį piką jos jau yra bandomos, tikrinamas jų veikimas“, - aiškino pašnekovas.

Geriau vengti didžiausių sankryžų

Jo manymu, rugsėjo pradžioje labiausiai apkrautos bus Ukmergės g.–Geležinio Vilko g., Kalvarijų g.–Ozo g. sankryžos. „Šios sankryžos praktiškai nuolat būna perkrautos, piko metu jų pralaidumas pasiekia maksimumą. Vien pasitelkiant šviesoforo reguliavimo būdus pagerinti eismo sąlygas šiose sankryžose piko metu labai sudėtinga“, - pripažino J.Solovjovas.

Jei įmanoma, šiuos pagrindinius eismo mazgus bent pirmomis rugsėjo savaitėmis geriau apvažiuoti. Taip pat jau dabar akivaizdu, kad ima kimštis nereguliuojama sankryža Laisvės prospekte prie Spaudos rūmų, visa T.Ševčenkos gatvė ir remontuojama Antakalnio gatvė.

J.Solovjovas sutiko, kad spūsčių rugsėjo pradžioje praktiškai neįmanoma išvengti, bet patarė dėl jų nesijaudinti: „Paprastai per rugsėjo mėnesį kiekvienas vairuotojas „atranda“ savo maršrutą ir į mėnesio pabaigą eismas nusistovi.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką rodo Lietuvoje vykstančios karinės pratybos?