Didžiųjų miestų vadovai kausis dėl pinigų gatvių duobėms lopyti

Penkių didžiųjų miestų vadovai ėmėsi žygių pakeisti dabar galiojančią tvarką, pagal kurią skirstomos valstybės lėšos keliams tvarkyti. Kasmet savivaldybėms atriekiama penktadalis Kelių priežiūros ir plėtros programos biudžeto. Už šiuos pinigus remontuojami vietinės reikšmės keliai ir gatvės. Tačiau šių pinigų nepakanka – kelių danga vis labiau kenčia dėl nuolat didėjančių transporto srautų. Klaipėdos miesto savivaldybė siūlo miestų keliams skiriamą lėšų dalį didinti iki 50 proc., likusią dalį paliekant magistraliniams keliams tvarkyti.

Vis didėjantys transporto srautai smarkiai gadina Klaipėdos miesto gatvių dangą.<br>E.Petkutės nuotr.
Vis didėjantys transporto srautai smarkiai gadina Klaipėdos miesto gatvių dangą.<br>E.Petkutės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Petkutė

Sep 13, 2013, 4:53 PM, atnaujinta Feb 22, 2018, 5:45 AM

Šiai iniciatyvai pritarė ir penktadienį uostamiestyje viešėję kitų didžiųjų miestų merai. „Vietinės reikšmės kelių yra triskart daugiau nei magistralinių, tačiau šiems skiriama dalis neproporcingai didelė. Šitaip būti negali”, - įsitikinęs Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.

Pastaraisiais metais Klaipėdos miestui iš Kelių priežiūros ir plėtros programos buvo skiriama vis mažiau lėšų.

2008 metais skirta 15 mln. litų, 2012- 10,5, o šiemet – vos 7,7 mln. litų. Sparčiai augant uosto krovos apimčiai, didėja ir transporto, ypač krovinius gabenančių sunkiasvorių mašinų, srautai. Gatvių, tiltų ir viadukų būklė prastėja, o jiems tvarkyti trūksta pinigų.

Didžiųjų miestų savivaldybėms priskirtų vietinių kelių ilgis kai kur siekia 800-900 km. „Su tomis katino ašaromis, kurias gauname, jų sutvarkyti neįmanoma“, - skundėsi A. Kupčinskas.

Miestų vadovus piktina ir programos lėšas skirstančios Valstybinės automobilių kelių direkcijos ketinimai ateityje nebeleisti šių pinigų naudoti gatvių duobėms lopyti, o skirti jas tik ištisinėms kelių dangoms tiesti.

Jau kitąmet duobėms lopyti bus galima skirti ne daugiau kaip 70 proc. savivaldybėms skiriamų lėšų, dar kitais – 30 proc.

Didžiųjų miestų savivaldybės nepatenkintos, kad pagal jų įvardytą poreikį Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos kasmet patvirtinamos tik gegužę. Tai trukdo palankiausiu metų laiku pradėti ir užbaigti kelių statybos ir remonto darbus. Miestai jaučiasi skriaudžiami ir dėl to, kad programos pinigai nėra skirstomi ir planuojami bent keleriems metams į priekį. Taip savivaldybės praranda galimybę įgyvendinti Europos Sąjungos fondų remiamus projektus ir gauti paramos lėšų keliams.

Kauno ir Klaipėdos miestų vadovai viliasi, jog pritarus ir kitų savivaldybių vadovams, pavyks pasiekti, kad dabar galiojantys teisės aktai būtų pakeisti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.