Pasibaigęs techninės apžiūros pažymėjimas - ne kliūtis vairuotojams

Net trečdalis vairuotojų į techninės apžiūros stotis atvažiuoja automobiliais, kurių techninės apžiūros pažymėjimas jau negalioja.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Oct 7, 2013, 6:00 AM, atnaujinta Feb 21, 2018, 10:28 AM

Kai pažymėjimas nebegalioja, automobiliu nebegalima išriedėti net iš kiemo, o į apžiūros vietą mašiną turėtų nuvežti techninės pagalbos sunkvežimis.

Bet kiek kartų matėte, kad kas nors į techninės apžiūros stotį atvežtų automobilį pagalbos sunkvežimiu? Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta” direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus neslėpė, kad jam apie tokį atvejį neteko girdėti, rašo „Lietuvos rytas”.

Jis apskaičiavo, kad apie 22 proc. vairuotojų vėluoja į techninę apžiūrą bemaž mėnesį, 2 proc. delsia dar ilgiau.

Su galiojančiu pažymėjimu į techninės apžiūros centrus atvyksta apie 67 proc. automobilių. Apie 9 proc. iš jų techninės apžiūros pažymėjimas galioti baigia tą pačią dieną. Taigi jei nepavyksta gauti teigiamo įvertinimo iš karto, jau kitą dieną tuo automobiliu į gatvę išriedantis žmogus tampa pažeidėju.

Reikia sunkvežimio

Tokių, kuriems iškart išduodamas naujas pažymėjimas, nėra mažai, nes beveik pusė automobilių techninės apžiūros iš pirmo karto neįveikia. „Transekstos” duomenimis, lengvieji asmeninės paskirties automobiliai (M1 klasės) iš pirmo karto šią patikrą įveikė tik 53,18 proc. atvejų.

Likusiems 46,82 proc. automobilių kontrolieriai išduoda rezultatų kortelę su žymomis, ką reikia suremontuoti.

Tačiau, priešingai nei kai kurie vairuotojai mano, šis dokumentas nesuteikia teisės važinėti automobiliu jau pasibaigus pažymėjimo galiojimui.

Kortelės apačioje pažymima, iki kada turi būti atlikta pakartotinė apžiūra, bet ši data reiškia tik laikotarpį, per kurį pakartotinę apžiūrą galima atlikti už mažesnę kainą.

Praėjus mėnesiui nuo pirmosios apžiūros, už patikrinimą vėl tektų mokėti visą kainą, ir kontrolieriai vėl tikrintų visą automobilį, o ne tik anksčiau nustatytus trūkumus.

Lietuvoje yra apie pusantro milijono važiuojančių automobilių, taigi jei skaičiuotume, kad daugumai jų techninę apžiūrą reikia atlikti kas dvejus metus, o trečdalis automobilių į apžiūros stotis atvežami jau pasibaigus terminui, išeitų, kad kasmet apie 250 tūkst. mašinų į techninę apžiūrą turėtų būti atvežamos techninės pagalbos sunkvežimiais.

Geriau moka baudą

Automobilių gabentojai tikino, kad nė šimtoji dalis vėluojančių į apžiūrą automobilių savininkų nesinaudoja automobilvežiais.

Įmonės „Autoasista” vadovas Vigantas Tamašauskas sakė, kad retkarčiais žmonės paprašo nuvežti automobilį į techninės apžiūros stotį, bet tokių atvejų per metus pasitaiko ne daugiau nei dešimt.

Daugelį atbaido aukšti paslaugų įkainiai. Didmiestyje techninės pagalbos sunkvežimio kelionė miesto ribose kainuoja 100–150 litų, mažesniuose miesteliuose galima susitarti ir už 50–70 litų. Bet jeigu techninės apžiūros stotyje paaiškės, kad automobilis netvarkingas, prisidės dar dvi kelionės – į remonto dirbtuves ir vėl atgal į techninės apžiūros stotį.

Tuo metu bauda už automobilio be galiojančio pažymėjimo eksploatavimą prilygsta vienam pagalbos sunkvežimio iškvietimui – 100–150 litų.

Pernai už automobilio be galiojančio techninės apžiūros pažymėjimo naudojimą buvo nubausta beveik 21 tūkst. vairuotojų, nors, „Transekstos” skaičiavimu, tokio galiojančio dokumento neturi apie 150 tūkst. Lietuvos keliais riedančių automobilių savininkų.

Tačiau net jei ir būtų nubaustas, anksčiau pažeidimų nepadaręs vairuotojas galėtų susimokėti baudą per 10 dienų ir išsisukti netekęs tik 50 litų.

Sąžiningi vairuotojai – išimtis

Bendrovės „Altas Assistance” direktorius Saulius Stepšys tvirtino, kad dėl menkos atsakomybės dauguma vairuotojų nesibaimindami patys važiuoja į techninės apžiūros stotis automobiliais, kurių eksploatuoti išties nebegalima.

„Yra žmonių, kurie paiso įstatymų, yra atsakingi ir susimoka už ramybę. Bet tai išimtys”, – sakė S.Stepšys.

Pašnekovas skaičiavo, kad per metus sulaukia daugiau nei dešimties prašymų nuvežti mašiną į techninės apžiūros stotį, bet, palyginti su bendru tokios paslaugos teikimo atvejų skaičiumi, viršijančiu 14 tūkst., tai tik lašas jūroje. Pasak jo, dažniau pasitaiko atvejų, kad automobilį, kurio pažymėjimas nebegalioja, žmonės paprašo nuvežti į servisą, ten mašina suremontuojama ir į apžiūros stotį važiuoja jau patys.

S.Stepšys svarstė, kad Vakarų Europos valstybėse vairuotojai nesugalvotų taip rizikuoti – mat Vokietijoje ar Prancūzijoje menkiausią techninį trūkumą pastebėję pareigūnai gali tuoj pat iškviesti techninę pagalbą ir uždrausti važiuoti toliau.

Atsakomybė negąsdina

Bene labiausiai dėl laiku neatnaujintų dokumentų nerimauja vairavimo mokyklas ką tik baigę jaunuoliai. Jie nerizikuoja patys nuvairuoti mašinos iki egzaminų centro, nesvarbu, kad tai daryti moka, tik „popierėlio” neturi, nes bauda jiems gerokai skaudesnė – 1000–1500 litų arba areštas.

Kiti aiškina neva pamiršę, kad baigiasi dokumento galiojimas. Tačiau to paprasta išvengti užsisakius nemokamą priminimą trumpąja žinute ar elektroniniu paštu „Transekstos” interneto puslapyje www.vta.lt.

A.Glėbus patvirtino, kad pastaruoju metu apžiūrai laiku pateikiama daugiau automobilių. Labiausiai žmones nelaukti paskutinės dienos paskatino pernai įsigalioję pakeitimai, kad, atvežus mašiną į techninės apžiūros centrą iki 30 dienų anksčiau, tos likusios dienos nepradingsta, o pridedamos prie naujosios kortelės galiojimo laiko.

Taisyklės bus griežtesnės

A.Glėbus vylėsi, kad nuo kitų metų liepos vėluojančių pasirūpinti dokumentais bus dar mažiau. Nuo kitų metų liepos 1 dienos įsigalios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimas, pagal kurį į techninę apžiūrą atvykti pavėlavus net vieną dieną bus stabdomas leidimas transporto priemonei dalyvauti eisme.

Norėdami nugabenti automobilį, kurio techninės apžiūros dokumentas baigė galioti, į apžiūrą vairuotojai turės gauti vieną parą galiojantį leidimą nuvykti į techninės apžiūros įmonę. Jei tuo šeimininkas nepasirūpins, po 90 dienų techninės apžiūros neįveikęs automobilis bus automatiškai išregistruojamas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.