„Volvo“ žada elektromobilių revoliuciją – naujos baterijos pakeis kėbulo dalis

Dabartinės elektromobilių ir hibridų baterijos – tai nemaži ličio jonų elementų junginiai, kurie užima vietos automobilyje ir nemažai sveria. Dauguma gamintojų stengiasi juos paslėpti po sėdynėmis ar kitur, bet papildomo svorio problemos tai neišsprendžia. Pavyzdžiui, „Toyota Prius“ hibrido baterijos sveria 53,3 kg.

"Volvo" sukūrė ploną, anglies pluoštu sutvirtintą talpesnę bateriją, kurią naudojant galima sukurti gerokai toliau nuvažiuojančius elektromobilius ir hibridus.<br>Gamintojo nuotr.
"Volvo" sukūrė ploną, anglies pluoštu sutvirtintą talpesnę bateriją, kurią naudojant galima sukurti gerokai toliau nuvažiuojančius elektromobilius ir hibridus.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 17, 2013, 1:56 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 2:15 AM

Tačiau „Volvo“ sukūrė ploną bateriją, kuria galima pakeisti automobilio kėbulo dalis ir taip neužimti nė kiek vietos viduje.

"Volvo Car Group" sukūrė revoliucinę lengvos struktūros koncepciją energijos kaupikliams, kurie galės pagerinti energijos naudojimą ateities elektra varomose transporto priemonėse.

Medžiaga, sudaryta iš anglies pluošto, „nano“ struktūros baterijų ir superkondensatorių, energijos kaupiklį daro lengvesniu, jam reikia mažiau vietos automobilyje, ji sukuria ekonomiškai efektyvias ir ekologiškas struktūras.

Šis kūrinys - dalis ES finansuojamo mokslinių tyrimų projekto. Tarp devynių pagrindinių dalyvių „Volvo Car Group“ buvo vienintelis automobilių gamintojas. Projekto darbai parodė, kad dabartinės baterijos, naudojamos hibridinėse mašinose ir elektromobiliuose yra sunkios, didelės ir brangios.

Mokslinių tyrimų darbai vyko ilgiau kaip 3,5 metų ir dabar realizuojami eksperimentiniame „Volvo S80“ automobilyje.

Atsakymas surastas sujungus anglies pluoštą ir polimero dervą, taip sukurta pažangi nano medžiaga ir struktūriniai superkondensatoriai. Sustiprinus naują bateriją anglies pluoštu, ji formuojama taip, kad tilptų į erdves apie mašinos rėmą: durų, bagažinės, ratų ertmėse. Visa tai išsaugoja naudingą erdvę keliaujantiems.

Pirmas sluoksnis yra anglies pluošto laminatas, kuris kietinamas pečiuje. Superkondensatoriai integruojami į minėtą plokštę. Toks darinys gali būti įkraunamas naudojant stabdymo energiją ar iš elektros tinklo. Tada energija tiekiama elektros varikliui.

Proveržis parodė, kad šitas naujas darinys net tik gali būti įkraunamas greičiau nei dabartinės baterijos, bet ir yra stiprus bei lankstus.

Šiuo metu „Volvo Car Group“ vertina technologiją ir bando bei tiria dviejų „Volvo S80“ komponentų galimybes: bagažinės dangčio ir ventiliacijos ortakio.

Bagažinės dangtis yra funkcionali elektros energijos talpykla ir potencialiai gali pakeisti dabartinių automobilių standartines baterijas. Jis yra lengvesnis nei įprastas bagažinės dangtis, leidžia taupyti erdvę ir mažinti svorį.

Manoma, kad jei pakeitus visus dabar elektromobiliuose naudojamus komponentus naujais dariniais, bendrą mašinos svorį galima būtų sumažinti daugiau kaip 15proc. Tai ne tik ekonomiškumo faktorius, bet taip pat ir gamtos taršos mažinimas.

„Volvo“ negarsėja kaip elektromobilių kūrėja, tačiau jos atstovai tvirtina, kad ateities planuose elektra varomos transporto priemonės užima svarbią vietą ir kompanija tęs naujoviškų bei pažangių sprendimų kūrimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.