Elektromobilius pakeis vandeniliu varomi automobiliai?

Dar visai neseniai buvo juokaujama, kad su elektromobiliu galima nuvažiuoti tiek, kiek leidžia jo laidas. Bet dabar juos galima įkrauti bet kuriuose namuose ir biuruose, kur tik yra pasiekiamas elektros kištukas.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 17, 2013, 1:29 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 2:15 AM

Nors vis dar trūksta įkrovimo stotelių infrastruktūros, su elektromobiliais galima drąsiai nuvažiuoti bent 100 km, taigi jei automobilis reikalingas tik kelionėms mieste, elektromobiliu galėtų naudotis visai nemažai žmonių. Su vandeniliu varomais automobiliais viskas kiek kitaip.

2015 metais JAV automobilių pardavėjai sulauks pirmųjų vandeniliu varomų serijinių „Toyota“ ir „Honda“ modelių. Artėjant šiai datai autonews.com apžvelgė, kokios perspektyvos laukia šiais degalais varomų automobilių.

Vandeniliu varomą „Toyota“ prototipą išbandęs žurnalistas pastebėjo, kad automobilis pasižymi dideliu sukimo momentu, priverčiančiu padangas sucypti vos prilietus akceleratoriaus pedalą. Valdymas jam taip pat paliko gerą įspūdį, be to, kaip ir elektromobiliai, vandeniliu varomos transporto priemonės į aplinką neišskiria jokių teršalų.

Tačiau problemos prasideda, kai ištuštėja vandenilio bakas. Kitaip nei elektromobiliams, kuriuos galima įkrauti iš namuose esančio elektros tinklo, vandeniliniams automobiliams gerokai sunkiau gauti degalų. Į kiekvienus namus įvesti vandenilio tiekimą būtų be galo sudėtinga, taigi vienintelis būdas pasipildyti baką – degalinės.

Tačiau nepaisant to, kad vandenilio gamtoje yra gausu, jo transportavimas ar saugojimas yra labai sudėtingas.

„Vandenilio greitkelio“ statybose pirmauja Kalifornija – visoje valstijoje yra devynios vandenilio degalinės ir planuojama pastatyti dar 100, nors kiekviena tokia degalinė kainuoja po milijoną JAV dolerių.

Tačiau kitos valstijos kol kas tokių degalinių statyti neplanuoja, taigi gyventojų kelionės būtų gerokai apribotos.

Dėl to automobilių gamintojai planuoja naudoti „degalines ant ratų“, kurios galėtų nuriedėti toliau ir užpildyti automobilių bakus vandeniliu tolimesniuose kraštuose, tačiau toks sprendimas būtų itin neefektyvus.

„Toyota“ jau pristatė mobilią degalinę, kurios dydis prilygsta didžiuliam nameliui ant ratų, bet ji gali pripildyti vos šešių automobilių bakus. Tuo tarpu tokio pat dydžio cisternos su tradiciniais degalais pakaktų 500 automobilių.

Prieš penkiasdešimt metų buvo sakoma, kad vandeniliu varomi automobiliai paplis keliuose po dvidešimtmečio. Prieš 10 metų taip pat buvo kalbama apie 20 metų laikotarpį, o dabar žadama, kad vandeniliu varomi automobiliai išriedės į gatves jau po pusantrų metų. Tačiau, deja, tam visuomenė dar nėra pasiruošusi.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: nusipelniusių Lietuvos medikų apdovanojimai 2024