„Opel Insignia“ bandymas: šuolis į naujus medžioklės plotus

Lrytas.lt spec. korespondentas, Frankfurtas

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Oct 29, 2013, 3:11 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 6:22 PM

Nauja ar atnaujinta? – štai kur klausimas. Nors gamintojai teigia, kad praėjus penkeriems metams nuo gamybos pradžios pristato naują „Insignia“, tačiau, įvertinus pokyčių visumą, šį modelį, ko gero, labiau tiktų vadinti atnaujintu.

Bet svarbiausia, kad, turėdama visais keturiais ratais varomą, aukštesnės prošvaisos „Country Tourer“ versiją, nuo šiol „Insignia“ įšoka į visiškai naujus medžioklės plotus. Nuo šiol jis „medžios“ tuos klientus, kurie dairosi padidinto pravažumo ir išskirtinės išvaizdos universalo – tokių kaip „Subaru Outback“ ar „Volkswagen Passat Alltrack“.

„Arklių“ varžybos

Būtent todėl „Insignia Country Tourer“ versiją galima vadinti svarbiausia viso pristatymo naujiena – iki šiol „Opel“ neturėjo tokio modelio. Savo rūko žibintų, ratų arkų, buferių, dugno apsaugas jis tikrai išsiskiria tarp kitų „Insignia“ modelių. Užtikrinta laikysena kelyje spinduliuojanti „Insignia Country Tourer“ tarsi parodo ir savininko pasitikėjimą savimi.

Ne tik pasitikėjimą, bet ir sąskaitos banke dydį – mat ši versija kainuoja beveik 35 tūkstančiais litų brangiau nei bazinė „Insignia“ (atitinkamai 106,3 ir 71,8 tūkstančio litų).

Žinant, kad net 85 procentai visų iki šiol per penkerius gamybos metus parduotų „Opel Insignia“ Europoje įsigijo ne privatūs asmenys, bet kompanijos ir bendrovės, labai tikėtina, jog „Country Tourer“ savininkas bus privatus, daugiau išskirtinumo geidžiantis pirkėjas.

Šis visais keturiais ratais varomas modelis bus siūlomas su dviem dyzeliniais (165 AG ir 195 AG) ir vienu benzininiu 250 AG varikliu.

Pastarasis turėtų būti bene geriausias pasirinkimas, nes pasižymi gera dinamika (7,9 sekundės) geru sukimo momentu (400 Nm), o gamintojų deklaruojamos degalų sąnaudos vidutiniškai sieks 8,1 litro šimtui kilometrų kelio.

Tuo tarpu po dyzelinio „BiTurbo CDTI“ po variklio dangčiu slypintys 195 „arkliai“ kažkur išsilaksto, jam stinga veržlumo (pagreitis iki šimto per 9,9 sekundės), degalų sąnaudos – tik pusantro litro mažesnės už benzininio.

Tiesa, žinant, kad „Opel“ automobiliai nesiskundžia apetitu degalams, į gamintojų nurodomus duomenis galima žvelgti labiau kaip į siekiamybę nei realybę.

Mažina variklių apetitą

„Jūs mus kritikavote dėl variklių ir mes ėmėmės, ko gero, vieno ambicingiausių projektų automobilių istorijoje – iki 2016 metų pirkėjams pristatyti net 13 visiškai naujų variklių bei 23 naujus modelius ir modifikacijas“, – spaudos konferencijoje paskelbė pranešėjas.

Pirmieji žingsniai jau žengti – pristatyti naujos kartos, gana taupūs 1,6 litro SIDI benzininiai 136 ir 170 AG varikliai su turbinomis.

Beje, teko išmėginti jau abu šiuos naujos kartos variklius.

„Insignia“ bandymuose Frankfurto apylinkėse daugiausiai važinėjau su 170 AG SIDI motoru ir mechanine 6 laipsnių pavarų dėže. Aparatas yra veržlus, tylus, dėl savo maksimalaus 260 Nm sukimo momento net kažkuo primena gerą dyzelinį motorą. Mat didžiausias sukimo momentas pasiekiamas jau prie 1650 aps./min.

Tiesa, degalų sąnaudos vis dar ne tokios, kokias deklaruoja gamintojas. Kita vertus Vokietijos autobanai nėra pati geriausia bandyti mašinos ekonomiškumą.

Mažiau galingą SIDI variklį išmėginau jau Lietuvoje, prie „Opel Zafira Tourer“ vairo. Bet apie tai – kitame straipsnyje.

Tuo tarpu modifikuoti 2 litrų dyzeliniai „Insignia“ varikliai į aplinką išmeta mažiau nei 99 gramus anglies dvideginio (CO2). Tai – geriausias rodiklis klasėje.

Taigi, „Opel“ gamintojų, per ateinančius trejus metus užsibrėžusių sukurti net 13 naujų variklių, laukia tikrai nemenkas iššūkis.

Tuo tarpu dabar „Opel Insignia“ siūlomas su 6 dyzeliniais ir 5 benzininiais varikliais, kurių pajėgumas – nuo 110 iki 325 arklio galių.

Norėtųsi daugiau skirtumų?

Vertinant lygiai prieš penkerius metus, 2008-ųjų spalį debiutavusios „Insignia“ ir dabartinės išvaizdą, galbūt galima pasigesti ryškesnių skirtumų. Kita vertus, prestižinį „Red Dot“ dizaino apdovanojimą gavusi „Insignia“ per tuos penkerius metus išlaikė stebėtinai gerą formą ir iki šiol atrodo šviežiai bei moderniai. Tad daug ko keisti dizaineriams nebuvo būtinybės.

Kita vertus, į naują modelį pažvelgus įdėmiau, skirtumai yra lengvai pastebimi. Naujoji „Insignia“ vizualiai atrodo žemesnė ir platesnė, nors jos proporcijos nepakito.

Visai kitokios formos priekiniai žibintai, platesnės ir žemiau nuleistos radiatoriaus grotelės, platūs rūko žibintai sumontuoti pačiuose kraštuose – visa tai daro automobilį platesniu iš priekio.

Žvelgiant iš galo, platumo įspūdį sukuria horizontali chromo juosta, kuri ne tik sujungia, bet tarsi įeina į abu žibintus. Tad naktį „Opel Insignia“ galiniai žibintai šviečia lyg C raidė (kaip ir kabriolete „Opel Cascada“).

Kiek teko kalbėti, patys „Opel“ pardavėjai Lietuvoje greičiau duos galvą nukirsti, nei pripažins, kad skirtumai nėra dideli.

Viena aišku – dėl „Country Tourer“ ginčų nekils, nes tokio modelio iki šiol tiesiog nebuvo.

Viduje – daugiau permainų

Didžiausios permainos slypi automobilio viduje. Čia jų tikrai apstu.

Ir patys gamintojai neslepia, kad atnaujindami savo flagmaną didžiausią dėmesį sutelkė į tai, kad vairuotojas mašinos viduje nesijaustų taip, kaip prieš penkerius metus. Per tą laiką išmanios technologijos smarkiai pasistūmėjo į priekį – „Opel“ stengiasi neatsilikti.

Visiškai pasikeitė prietaisų skydelis – rodmenys čia ne analoginiai, bet skaitmeniniai. Net spidometro, tachometro, degalų lygio rodyklės tapo „virtualios“.

Be šių svarbiausių rodmenų vairuotojas dar gali stebėti navigacijos, išmanaus telefono, audio sistemos informaciją.

Atnaujintos „Insignia“ centrinėje konsolėje gerokai mažiau mygtukų nei buvo iki šiol, daugelio funkcijų valdymas perkeltas ant vairo rato. Temperatūra reguliuojama lietimui jautriais valdikliais (nors man tai nepasirodė patogu, o patys valdikliai gerokai mažiau jautrūs nei, pavyzdžiui, „Lexus“ automobiliuose).

Centrinės konsolės viduryje atsirado lietimui jautrus 8 colių ekranas. Tačiau daugelį funkcijų galima valdyti ne tik juo, bet ir vairuotojui po ranka įtaisytu lietimui jautriu valdikliu.

Pirmas keliolika minučių visiškai perdarytas „Insignia“ prietaisų valdymas atrodo kiek painokas, tačiau labai greitai išryškėja interjero kūrėjų logika ir viskas tampa labai aišku ir paprasta.

„Opel“ informacinė – pramoginė sistema „Infotainment“, pirmą kartą pristatyta su „Opel Adam“ modeliu, turi nemažai galimybių, kaip ją gali būti integruotos išmanių telefonų funkcijos. Taigi, telefonu prisijungus prie interneto ir naudojantis programėlėmis, galima ir nusistatyti savo mėgiamą muziką, ir sužinoti, koks bus oras kelionėje. Žodžiu, naujoji „Opel Insignia“ tapo labiau išmani.

Kas jos laukia ateityje?

Tiek patys „Opel“ atstovai, tiek rinkos analitikai sutaria, kad atnaujintos „Insignia“ sėkmė Europoje didžia dalimi priklausys nuo vadinamųjų „fleet“ (didelių kompanijų) užsakymų. Iki šiol jiems atiteko liūto dalis visų 600 tūkstančių šio modelio pirkimų.

Pačių gamintojų manymu, „Opel Insignia“ rinkoje labiausiai konkuruoja su „Volkswagen Passat“, „Ford Mondeo“ ir „Peugeot 508.

Man pačiam į šią kompaniją dar norėtųsi įtraukti „Mazda 6“, kuri galbūt dėl didelės savo kainos yra nepelnytai užmiršta. Savo valdymo savybėmis, pavarų perjungimo tikslumu ir daugeliu kitų savybių ji „padeda“ konkurentus į vietą. Tačiau „Mazda 6“ Europoje niekada nebus grupinių užsakymų taikinyje.

Tad atnaujinta „Opel Insignia“, Lietuvoje kainuojanti maždaug 5 tūkstančiais litų nei senesnioji, turi tikrai neblogas galimybes.

Efektyvesni ir taupesni varikliai (tai Vakarų Europoje virsta mažesniais mokesčiais), pagerintos važiavimo savybės, modernesnis vidus ir sąsajų su išmaniaisiais telefonais galimybės, atnaujinta išvaizda bei visiškai naujas „Country Tourer“ modelis turėtų išlaikyti šį modelį patraukliausių vidutinės klasės automobilių tarpe.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.