Londone pristatytas antros kartos „Nissan Qashqai“ (papildyta)

Specialiai lrytas.lt iš Londono

Naują tamsiai mėlyną spalvą su violetiniu perlamutriniu blizgesiu "Nissan" kūrė specialiai naujajam modeliui.<br>I.Staškutės nuotr.
Naują tamsiai mėlyną spalvą su violetiniu perlamutriniu blizgesiu "Nissan" kūrė specialiai naujajam modeliui.<br>I.Staškutės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

2013-11-07 16:09, atnaujinta 2018-02-20 13:00

Miesto visureigio „Nissan Qashqai“ istorija prasidėjo prieš septynerius metus. Tada stambus, paaukštintas, apvalių formų automobilis buvo didelė naujovė – nedideli, sportiški visureigiai tik skynėsi kelius į vairuotojų širdis ir garažus.

Tačiau pirmasis modelis buvo itin sėkmingas, jo visame pasaulyje „Nissan“ pardavė apie 2 mln. vienetų. Bet atėjo laikas jį pakeisti. Kuo? „Nissan“ tai atskleidė ketvirtadienio pavakarę vienoje iš žavingiausių pasaulio sostinių – Londone.

„Mes nebandėme įtikti klientams ir patenkinti jų poreikius. Mūsų tikslas buvo viršyti lūkesčius“, – pristatydamas naująjį modelį sakė „Renault“ ir „Nissan“ alijanso vadovas Carlosas Ghoshnas.

„Šiandien remiamės sėkme, kuriai pagrindus padėjome prieš septynerius metus, kai pastatėme pirmosios kartos „Nissan Qashqai“.

Tai buvo nemenkas iššūkis, rizikavome, bet nedidelis miesto visureigis tiko dviems vairuotojų grupėms – tiems, kurie norėjo C segmento automobilio, bet jiems reikėjo daugiau erdvės, bei visureigių mėgėjams, kurie norėjo sutaupyti, bet neatsisakyti didesnio pravažumo automobilių siūlomo patogumo“, – kalbėjo C.Ghoshnas.

Jis pastebėjo, kad „Qashqai“ daugeliui kitų gamintojų tapo atskaitos tašku kuriant naujus modelius, bet tvirtino, kad koncernas nenorėjo apsiriboti modeliu, kuris net ir praėjus septyneriems metams dar nebuvo visiškai technologiškai pasenęs.

Naujasis modelis bus komplektuojamas su keturiais skirtingais varikliais – dviem benzininiais ir dviem dyzeliniais. Itin galingų variklių kol kas gamintojas nenumato.

Benzininiai varikliai siūlomi 1,2 litro darbo tūrio 115 AG arba 1,6 litro 150 AG. Dyzeliniai motorai pasižymi kuklesne galia – 1,5 litro darbo tūrio variklis turi 110 AG, o 1,6 l išsuka 130 AG. Taip pat „Nissan“ planuoja pasiūlyti propano-butano dujomis varomą versiją.

Taip pat gamintojas pristatė naują 7 laipsnių automatinę greičių dėžę, kuri bus komplektuojama su galingesniu dyzeliniu varikliu. „Nissan“ atstovai pripažino, kad ankstesnioji CVT greičių dėžė nepasiteisino, nes spustelėjus akceleratorių apsukos pakildavo, o automobilis negreitėdavo taip greitai, kaip norėtųsi. Taigi, klasikinė automatinė greičių dėžė šią problemą turėtų išspręsti.

Antros kartos modelis pasižymi išskirtine saugumo sistemų gausa – jame įdiegta „Safety Shield“ aplinkos stebėjimo sistema su kameromis, autonominiai stabdžiai, galimos avarijos detektorius, kelio ženklų atpažinimo sistema, judančių objektų detektorius ir kitos, jau įprastos saugumo sistemos.

Nepaisant gausios įrangos, antros kartos „Qashqai“ „numetė“ net 40 kg. Didžioji dalis svorio, 20 kg., buvo sutaupyta palengvinus galinę važiuoklės dalį, o likusi dalis pasiskirstė po visą kėbulą, nes šio modelio konstrukcijai gamintojas panaudojo daugiau smūgiams itin atsparaus plieno.

Naujasis modelis yra dviem centimetrais platesnis, 1,5 cm žemesnis ir beveik 5 cm ilgesnis už pirmtaką, bet jo kėbulo linijos atrodo gerokai nuožulnesnės ir aštresnės. Taip pat vienu centimetru padidinta erdvė salone ties galva. Priekyje vairuotojui vietos iš ties pakanka, bet prisėdus ant galinių sėdynių aukštaūgiams vis tik norisi dar daugiau erdvės.

Daugiausiai jos „Nissan“ pridėjo bagažinėje. Naujojo modelio bagažinėje telpa 430 litrų krovinių ir kartu su „Suzuki SX4 S-Cross“ jis siūlo daugiausiai erdvės savo klasėje. Tačiau „Nissan“ gana protingai išsprendė problemą, kai net erdvioje bagažinėje sunku palaikyti tvarką.

Mažo miesto visureigio bagažinė turi dvigubą dugną, kuriame norint galima paslėpti vidinį bagažinės dangtį. Iš dviejų dalių sudaryta bagažinės plokštė vienoje pusėje padengta švelniu kilimu, o kitoje pusėje – neperšlampama danga, taigi vežant purvinus daiktus ją galima apversti. Be to, mažesnė dalis tinkama naudoti ir kaip bagažinės pertvara.

„Inovacijos nebūtinai turi būti dideli dalykai. Taip, mes pakeitėme ir nematomus automobilio mazgus, bet vairuotojams svarbiausia tai, ką jie kasdien mato, liečia ir naudoja. Modifikuojama bagažinės danga taip pat yra inovatyvus sprendimas“, – pasakojo projekto vadovas Alecas Petersonas, naujojo „Qashqai“ kūrimui paskyręs 3,5 metų.

Naujasis modelis salonuose pasirodys kitų metų sausio mėnesį. Tikslios kainos kol kas neskelbiamos, bet gamintojo atstovų teigimu, jo kaina neturėtų būti didesnė už pirmosios kartos modelio.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.