Geriausiųjų rinkimuose sėkmė lydi modelius iš raidės F

Pirmadienį startavęs tradicinis konkursas „Metų automobilis 2014“ rengiamas pagal kur kas didesnę istoriją turinčio ir nuo 1964 metų rengiamo Europos „Metų automobilio“ konkursą.

Daugiausia "Metų automobilio" rinkimų yra laimėję "Fiat" ir "Ford".<br>Gamintojo nuotr.
Daugiausia "Metų automobilio" rinkimų yra laimėję "Fiat" ir "Ford".<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 8, 2013, 5:08 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 12:19 PM

Europos metų automobilio rinkimuose pergalę yra šventę 19 skirtingų gamintojų, o Lietuvoje – 9.

Vienvaldžiu europietiškojo konkurso lyderiu drąsiai galima vadinti „Fiat“, nes net devyni šio italų koncerno modeliai skirtingais metais buvo papuošti Europos metų automobilio karūna.

Nuo 1997 metų Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamame konkurse kol kas dominuoja „Ford“, kurio 4 skirtingi modeliai įvairiais metais yra tapę nugalėtojais.

Nedaug atsilieka po 3 kartus karaliaus titulą paveržę vokiški „Volkswagen“ ir čekiški „Škoda“. Po vieną kartą Lietuvos „Metų automobiliais“ nominuoti japoniški „Mazda“ ir „Subaru“, prancūziškas „Peugeot“, vokiškas „Mercedes-Benz“ ir korėjietiški „Hyundai“ bei „Kia“.

Itališkieji „Fiat Stilo“ ir „Alfa Romeo“ yra patekę į lietuviškojo konkurso finalinį penketuką. Tai didžiausias italų gamintojų laimėjimas mūsų šalyje.

Lietuviams „Fiat“ laimėjimai Europoje gali skambėti ironiškai dėl senesnių šios markės automobilių įvaizdžio šalyje, tačiau europiečiai vertina šių itališkų automobilių kompaktiškumą ir dizainą.

Paskutinį kartą itališkas automobilis, „Fiat 500“, Europoje triumfavo 2008-aisiais. Šiemet pergalių skaičiaus „Fiat“ nepadidins – Europos „Metų automobilio 2014“ rinkimuose nedalyvauja nei vienas šio gamintojo modelis.

Prancūzijos automobilių gamintojai šiuose rinkimuose taip pat iškovojo ne vieną titulą. Daugiausia jų turi „Renault“ – šešis, o „Citroen“ bei „Peugeot“ – po tris. Tiesa, paskutinį titulą „Citroen“ iškovojo 1990 metais. Tuomet komisijai geriausią įspūdį padarė XM modelis.

„Renault“ - vienas iš dviejų gamintojų, kurių vienas modelis Europoje nugalėjo dukart. „Clio“ geriausiu buvo pripažintas 1991 ir 2006 metais. Kitas tokį pasiekimą turintis modelis – „Volkswagen Golf“, komisijos geriausiu pripažintas 1992 (trečiosios kartos) ir 2013 metais (septintosios kartos).

Septintos kartos „Volkswagen Golf“ susižėrė ne tik Europos, bet ir pasaulio metų automobilio titulus. Analogiškus prizus šis sėkmingas modelis gavo daugelyje valstybių, ne išimtis – ir Lietuva. „Golf“ pernai aiškia persvara laimėjo rinkimus.

Jis pakartojo rekordinę persvarą, kuria prieš daugiau nei 20 metų pasižymėjo „Peugeot“. 1988-aisiais „Peugeot 405“ gavo 464 Europos žurnalistų komisijos balus, o antrą vietą užėmęs „Citroen AX“ surinko 252.

Praėjusių metų Lietuvos geriausio automobilio rinkimuose „Volkswagen Golf“ įgijo lygiai tokį patį 212 taškų pranašumą prieš sportiškus „Toyota GT 86“/„Subaru BRZ“ dvynukus. Automobiliai įvertinti atitinkamai 414 ir 202 taškais.

Pusę amžiaus vykstančiuose rinkimuose daugiausia kartų, po dvylika, pergalę šventė automobilių gamintojai iš trijų valstybių: Italijos, Vokietijos ir Prancūzijos. Tarp Vokietijos gamintojų daugiausia titulų – keturis - susišlavė „Opel“ koncernas, du iš kurių – per pastaruosius penkerius metus.

Geriausiu 2009 m. automobiliu Europoje buvo pripažintas „Opel Insignia“, o 2012 m. – naujos kartos hibridas „Opel Ampera“, identiškas JAV parduodamam „Chevrolet Volt“.

Prancūzams teoriškai galima būtų priskirti dar du titulus, pasiektus dabar nebeegzistuojančio „Simca“ gamintojo 1976-aisiais (1307 modelis) ir 1979-ais metais („Horizon“). Tačiau šie automobiliai didžiojoje Europos dalyje buvo parduodami su „Chrysler“ ženklu.

Tarp JAV gamintojų Europoje, kaip ir Lietuvoje, sėkmingiausias yra „Ford“, pelnęs penkis titulus. Du iš jų sutapo su Lietuvos metų automobilio nugalėtojais – 1999 m. tokiu išrinktas „Focus“, o 2007 m. – „S-Max“.

Nedaug iki pergalės trūko 2001 m. – tuomet „Ford Mondeo“ Europos rinkimuose tik vienu tašku nusileido „Peugeot 307“, o Lietuvoje pergalę šventė amerikietis.

Vieninteliai Europoje laurus nuskynę japonų gamintojai – „Nissan“ bei „Toyota“. Elektromobilis „Nissan LEAF“ geriausiu buvo pripažintas 2011 m., o paskutinis šį titulą pelnęs „Toyota“ modelis, antrosios kartos „Prius“, jį iškovojo 2005 metais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar yra galimybių, kad įvyks pilietybės referendumas?