BMW X5 bandymas: kaip rieda 300 tūkst. litų?

Išbandyti trečiosios kartos BMW X5 nebuvo paprasta. Vos pristačius jį Lietuvoje prie bandomojo automobilio nusidriekė eilė norinčių pasivažinėti nors valandėlę. Ir tai nestebina – vien įlipus į automobilį kyla noras pasilikti jį sau.

Trečiosios kartos BMW X5 radikalių naujovių nematyti, bet gamintojas patobulino kiekvieną automobilio detalę.<br>Gamintojo nuotr.
Trečiosios kartos BMW X5 radikalių naujovių nematyti, bet gamintojas patobulino kiekvieną automobilio detalę.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

2013-11-10 19:06, atnaujinta 2018-02-20 11:33

Tik viena stabdanti smulkmena – bandytasis X5 kainavo 310 tūkst. litų, o tai didelė suma net ir pasiturintiems žmonėms. Bandant tiek kainuojantį automobilį nekyla abejonių, kad jis bus mažų mažiausiai neblogas. Bet ar trečiosios kartos vokiškas miesto „bosas“ vertas tokių pinigų?

Esmė smulkmenose

Subtiliai, bet labai aiškiai patobulėjusį BMW X5 gamintojas be drastiškų pokyčių kilstelėjo į naują lygmenį.

Kai prieš 14 metų BMW pristatė savo pirmąjį didesnio pravažumo sportišką modelį X5, jis buvo tikra revoliucija. Nuo tada vokiškų automobilių gamintojas nesiėmė jokių kontroversiškų sprendimų, bet jų ir nereikėjo.

Ir antrosios, ir trečiosios kartos dideli miesto visureigiai X5 yra nuosekli modelio evoliucija link dar didesnės galios, stipresnio įvaizdžio bei aukščiausio lygio prabangos.

Net bazinėje X5 versijoje po variklio gaubtu slepiasi motoras, kurio jokiu būdu negalima pavadinti kukliu. Tai 3 litrų darbo tūrio 258 AG variklis su turbina, kurio maksimalus sukimo momentas siekia įspūdingus 560 niutonmetrų, išnaudojamus pačiame svarbiausiame variklio sūkių diapazone, esant 1,5-3 tūkst. aps/min.

Bazinis variklis – be kompromisų

Dėl to automobilis atrodo dar gyvesnis ir lengvesnis. Nors jis, palyginus su pirmtaku, iš tiesų palengvėjo apie 100 kg, vairuojant nesijaučia, kad automobilis vis dar sveria daugiau, nei dvi tonas. Vos prilietus akceleratorių automobilis iš karto į tai sureaguoja.

Itin puikiai dirba aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė. Laiko patikrintas agregatas kiekvieną kartą, atrodo, atspėdavo, ką aš ketinu daryti su automobiliu.

Vairuojant dinamiškai ir bandant automobilio pagreitėjimo galimybes pavaros persijungdavo žaibiškai ir palaikydavo aukštesnius variklio sūkius, o vos nuspręsdavau pavažiuoti ekonomišku režimu, pavarų dėžė į tai sureaguodavo jungdama aukštesnę pavarą ir palaikydama žemesnius sūkius.

Nepaisant dinamiškumo, net ir netaupant automobilis vartojo gerokai mažiau degalų, nei tikėjausi. Po pasivažinėjimo daugiausia miesto gatvėmis kompiuteryje švietė 8,6 l/100 km, tik truputį daugiau, nei gamintojo deklaruojami 7l/100 km mieste.

Sportiškas ar patogus - pagal norus

Per atnaujintą BMW „Connected Drive“ kompiuterį pasirinkus norimą važiavimo režimą, „Comfort“, „Sport“, „Sport+“ arba „Eco Pro“, automobilis dar pakoreguoja reakciją į akceleratorių, vairo stiprintuvo, pakabos bei transmisijos darbą, o pasirinkus sportiškiausią režimą atjungia elektronines vairuotojo pagalbos sistemas.

Tačiau geriausia apsispręsti dėl mėgstamiausio vairavimo stiliaus dar prieš perkant automobilį, nes jam galima parinkti vieną iš penkių važiuoklių – komfortišką, dinaminę, „M Sport“ arba vieną iš dviejų paketų, kuriuose suderintas sportiškumas ir patogumas.

Visi ratai dirba nuolat

Bandyta modelio versija buvo su dinamine važiuoklės versija ir tik dar kartą patvirtino, ką BMW daro geriausiai. Beveik 5 metrų ilgio didžiulis visureigis posūkiuose laikydavosi kaip priklijuotas prie kelio, bet nevertė užpakaliu skaičiuoti kiekvienos duobės.

To paslaptis – nuolat kintamas galios perdavimas į visus keturis ratus. Įprastai važiuojant galia į priekinį ir galinį tiltą perduodama santykiu 40/60, bet riedant į nuokalnę ir per posūkius galima kompiuterio ekrane stebėti, kaip davikliai užfiksuoja mažiausius slystelėjimus bei pasvirimus ir kiekvienam ratui perduoda vis skirtingą dalį galios.

Perjungus automobilio nustatymus į komfortišką režimą atsiskleidžia didžiausias naujojo BMW X5 skirtumas nuo jo pirmtako. Ankstesnis modelis ilgoms kelionėms buvo kietokas ir gana triukšmingas, bet trečiosios kartos visureigyje išspręstos abi didžiausios problemos.

X5 iš tiesų sugeba pavirsti į patogų šeimos automobilį, o triukšmo salone taip pat pastebimai mažiau. Gamintojas išmatavo, kad jo turėjo būti sumažėję 2,5 decibelo, bet važiuojant nelygiais keliais atrodo, kad skirtumas turėtų būti didesnis.

Lengva pabranginti

Bazinė BMW X5 kaina - 213 tūkst. litų, ir tokios komplektacijos automobilyje yra praktiškai viskas ko reikia – daugiau negu pakankamai galingas variklis, automatinė aštuonių laipsnių pavarų dėžė, nusileidimo nuo kalno kontrolė, ventiliuojami stabdžių diskai, elektra valdomi langai bei sėdynės, 6,5 colio įstrižainės „Connected Drive“ sistemos ekranas su 20 GB vidine atmintimi ir daugelis kitų priedų.

Bet išsirinkus beveik 40 papildomų priedų, kaip bandytame modelyje, X5 pabrangsta visu 100 tūkst. litų. Eiliniam piliečiui tai labai daug, bet galintys automobiliui skirti sumą, prilygstančią erdvaus buto ar kotedžo užmiestyje kainai, už šiuos pinigus gaus aukščiausio lygio įrangą.

Odinis salonas – tai ne paprasta oda, o itin minkšta „nappa“; muzikos sistema – ne kelios paprastos kolonėlės, o „Harman/Kardon“ apsupančio garso sistema; padangos - „runflat“, sėdynės – reguliuojamos visomis įmanomomis kryptimis, ir dar daugybė įvairios aukščiausio lygio įrangos.

Bus daugiau variklių

Jei to dar maža, galima rinktis modelį su galingesniu benzininiu arba dyzeliniu varikliu – galingiausiu iš visų X5 planuojamų motorų 4,4 litro darbo tūrio 450 AG benzininiu varikliu su dviem turbinomis arba 3 litrų darbo tūrio 381 AG „dyzeliu“ su net trimis turbinomis.

Ne už ilgo BMW planuoja modelių gamą papildyti dar dviem dyzeliniais ir vienu benzininiu motoru. Planuose yra ir vien tik galiniais ratais varoma visureigio versija, bet jos greičiausiai Lietuvoje neišvysime.

Bandyto BMW X5 skaičiai:

Kaina: 310 tūkst. 270 litų.

Bazinė kaina: 213 tūkst. litų.

Variklis: 2993 cm3 258 AG dyzelinis.

Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė.

Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4886/1938/1762

Ratų bazė, mm.: 2933

Bagažinės talpa, l.: 650-1870

Svoris: 2145 kg.

Įsibėgėjimas iki 100 km: 6,9 sek.

Didžiausias greitis: 230 km/val.

Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 6,2 litro.

Gamybos vieta: Spartanburgas, JAV.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.