Automobilis darda per duobes ar svyruoja lyg jūroje? Žiūrėkite į padangas

Mašiną besirenkantys pirkėjai, pavažiavę su niekad nebandytu modeliu 200 metrų rėžia: „svyruoja, kaip laivas jūroje“. Arba „kietas, purto kaip krepšys.“ Bet prieš išsakydamas tokį verdiktą tik nedaugelis atkreipia dėmesį į mašinos padangas.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 12, 2013, 4:04 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 10:26 AM

Net vienodi automobiliai, apauti to paties gamintojo, tačiau skirtingų tipų padangomis, kelyje gali atrodyti tarsi tarpusavyje neturintys nieko bendro.

Bene geriausiai tuo automobilių temomis rašantys žurnalistai įsitikino pernai, „Nemuno žiedo“ trasoje bandydami konkurse „Metų automobilis“ dalyvavusius „dvynius“ „Toyota GT 86“ ir „Subaru BRZ“.

Šie du sportiški kupė yra identiški, tačiau vienas jų buvo su dideliam greičiui pritaikytomis žieminėmis „Continental ContiWinterContact TS 810“ padangomis, o kitas – minkšto mišinio „ContiVikingContact 5“.

Važiuojant šlapiu asfaltu, greičiui pritaikytos žieminės padangos leido efektyviai mėgautis išskirtinėmis automobilio valdymo galimybėmis, tačiau minkštosios žiedinėje trasoje nuolat slydo.

Pastarosios buksavo, net įjungiant ketvirtąją pavarą, tačiau dėl to kaltinti galima nebent netinkamai parinktas padangas. Tiesa, įspūdžiai visiškai pasikeistų abiems automobiliams važiuojant ledo arba sniego danga. Tuomet minkštosios „ContiVikingContact 5“ tikrai nepaliktų šansų „ContiWinterContact TS 810“ padangoms.

Automobilis su tinkamai parinktomis padangomis gali pasirodyti geriau valdomas, tyliau ir net minkščiau važiuojantis.

„Būtent dėl šių aplinkybių bet kuris patyręs vairuotojas, lipdamas į bandomą automobilį, pažiūri, kokiomis padangomis šis „apautas“. Jis turi įvertinti, kokio tipo padangos tai yra, koks yra nustatytas maksimalus jų greitis. Nes tai didele dalimi nulemia automobilio elgesį, pasiekus kad ir 50 km/val. greitį“, - tvirtino vienas ilgamečių „Metų automobilio“ komisijos narių Linas Butkus.

Išbandyti bei tiksliau įvertinti labai įvairius ir kartu labai skirtingus 35 automobilius, dalyvaujančius tradiciniame, jau septynioliktą kartą surengtame „Metų automobilio 2014” konkurse, pajusti ne tik jų privalumus, bet ir skirtumus, padeda bandymuose pilami vienodi degalai ir vienodos žieminės padangos.

Lietuvos „Metų automobilio“ konkursuose siekiama kiek įmanoma suvienodinti visų pretendentų galimybes, todėl vienas iš prioritetų yra visus automobilius aprūpinti vienodomis padangomis. Tuo rūpinasi renginio partneriai – padangų gamintojai.

Dar 1997 metais tai buvo olandų „Vredestein“, vėliau jo vietą užėmė „Uniroyal“, o dabar – motininė pastarosios markės kompanija „Continental“.

Žinoma, dėl ratų matmenų įvairovės neįmanoma visiems automobiliams pasiūlyti to paties modelio padangų. Pavyzdžiui, šiemet pristatoma „Nissan Micra“ turi 15 colių, o „Opel Insignia Country Tourer“ – 20 colių dydžio ratus. Be to pasitaiko atvejų, kad kai kurie automobiliai konkurse pristatomi su kitų gamintojų padangomis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: prezidento rinkimai – ko nemato Vilniaus burbulas?