Greitkelis į Kauną vilniečiams – pusmečiu anksčiau nei planuota (schema)

Vilnietis Tomas šiandien iš darbo sostinės Žemuosiuose Paneriuose į Pilaitę galės grįžti kitu keliu nei įprastai: pabaigus antrąjį Vilniaus vakarinio aplinkkelio etapą vyrui nebereikės brautis per spūstis Savanorių prospekte ir Laisvės prospekte. Vakarinėje Vilniaus pusėje nutiestas 2,84 km ilgio naujas kelias, pastatytos dvi dviejų lygių sankryžos ir du nauji viadukai. Taip pat įrengti įvažiavimai ir išvažiavimai, sutvarkytos L.Asanavičiūtės g. ir Pilaitės pr. atkarpos. 

Daugiau nuotraukų (1)

Simona Viltrakytė

Nov 19, 2013, 6:33 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 7:15 AM

„Nors atstumo atžvilgiu kelias tikriausiai nesiskirs, tačiau tikiuosi, kad važiuodamas naująja trasa sutaupysiu ir laiko, ir degalų. Viena, nereikės stoviniuoti prie šviesoforų, antra, spėju, kad šiame kelyje ir greitis bus didesnis“, - kalbėjo Tomas.

Aplinkkelis padės daug greičiau išvažiuoti iš miesto Kauno ir Minsko link Justiniškių, Viršuliškių, Pašilaičių, Karoliniškių, Pilaitės gyventojams. 

Beje,  „Google“ vartotojai liks nusivylę, nes šio gerokai kelionę sutrumpinančio kelio į Vilnių tarptautinės kompanijos žemėlapiuose dar nėra, o „Google Street View“ įrankis rodo tik smėlio sankasas ir elektros stulpus. 

Baigti iš viso du Viniaus vakarinio aplinkkelio etapai. Jie sudaro maždaug pusę trasos, kuri ateityje turėtų įsilieti į Ukmergės plentą.

Kaip sakė Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, trečiasis vakarinio aplinkkelio etapas greičiausiai  bus pradėtas 2015 metais. Jo kaina, įskaitant elektros linijų iškėlimą, žemės klausimus ir visa kita – 340 mln. litų.  

Pusmečiu anksčiau

Aplinkkelio antrojo etapo darbus vykdė „Kauno tiltai“. Bendrovė susisuko sparčiai: projekte numatyta darbų pabaiga – 2014-ųjų gegužė.

Tačiau, kaip lrytas.lt sakė „Kauno tiltų“ techninio direktoriaus pavaduotojas Romualdas Kančaitis, geranoriškas suinteresuotų šalių požiūris į iškilusias problemas ir jų greitas sprendimas leido trasą nutiesti gerokai anksčiau.

Didžiausia problema, kurią teko spręsti tiesiant Vilniaus vakarinio aplinkkelio dalį – numatytoje trasoje besidriekianti 110 kV elektros linija, kurią teko įkasti po žeme. Kaip pasakojo R.Kančaitis, kol tai nebuvo padaryta, aplinkkelis turėjo būti tiesiamas po kabeliais. 

„Tokiu atveju, pagal visas taisykles, darbai neturėtų būti vykdomi. Ieškojome sprendimo, kaip galėtume dirbti nestabdydami projekto. Buvo paruošti brėžiniai, kad būtų galima saugiai vykdyti žemės darbus, specialiai apmokyti darbuotojai, dirbę po orinėmis linijomis“, - pasakojo „Kauno tiltų“ techninio direktoriaus pavaduotojas.

Iš viso trijų kilometrų ilgio atkarpoje demontuotos 33 atramos, kurios laikė 32 km elektros laidų.

Milžiniški žemės darbai

Kelininkams teko įveikti dar vieną ne kiekvienam projektui būdingą užduotį: išrausti 6, o vietomis – ir 14 metrų gylio iškasą.

„Turėjome atlikti milžiniškus žemės darbus. Vienas iššūkių – teisingai suskaičiuoti ir tinkamai susidėlioti žemės darbus, kad jie netrukdytų darbus atlikti laiku“, - teigė pašnekovas.

Viena iškasos funkcijų – slopinamas triukšmas. Be to, vykdant antrąjį vakarinio aplinkkelio etapo darbus pastatyti keturi tiltai: ties L.Asanavičiūtės, ties V.Maciulevičiaus, ties D.Gerbutavičiaus gatvėmis ir Pilaitės prospekte. Kaip aiškino R.Kančaitis, jei nebūtų iškasos ir pastatytų viadukų, vienaip ar kitaip būtų tekę dar daugiau investuoti, kad gretutinės gatvės prieitų prie kelio statinių.

Gražiausia – dobilo lapo sankryža

Skaičiuojama, kad antrojo vakarinio aplinkkelio etapo darbų vertė – 211 mln. litų.

Šešių eismo juostų abiem kryptimis gatvės atkarpa nuo L.Asanavičiūtės gatvės iki Ozo gatvės nutiesta lygiagrečiai su Laisvės prospektu, nuo Lazdynų iki Pilaitės, aplenkiant Karoliniškių mikrorajoną. Kiekvienos važiuojamosios dalies plotis bus po 14,75 m, skiriamosios juostos plotis – 3 metrai.

Prieš sankryžas įrengtos greitėjimo ir lėtėjimo juostos. Viešojo miesto transporto eismo, šaligatvių bei dviračių takų aplinkkelyje nėra – įrengti tik techniniai praėjimai.

Vakarinio aplinkkelio sankirtoje ties L.Asanavičiūtės gatve iškilo dviejų lygių transporto mazgas.

Automobilių eismui skirtas 46,7 m ilgio ir 32,71 m pločio viadukas. Važiuojamąją dalį sudaro šešios eismo juostos, kiekviena jų – po 3,5 m pločio. Viadukas turi 2,25 m pločio šaligatvius ir 2 m pločio dviračių taką.

Vakarinio aplinkkelio ir V.Maciulevičiaus gatvių sankirtoje iškilo pėstiesiems ir dviratininkams skirtas 48,8 m ilgio viadukas.

Dar vienas, vakarinį aplinkkelį kertantis, 46,72 m ilgio ir 12,26 m pločio autotransporto viadukas pastatytas ties D.Gerbutavičiaus gatve. Važiuojamosios viaduko dalies plotis - 6 m, vienoje viaduko pusėje įrengtas 2,25 m pločio šaligatvis, kitoje – techninis praėjimas ir 2 m pločio dviračių takas.

Gražiausia dviejų lygių dobilo lapo tipo sankirta pastatyta vakariniame apvažiavime, ties Pilaitės prospektu. Automobiliams skirtas viadukas, kuris pratęsia Pilaitės prospektą, yra 46,7 m ilgio ir vietomis kone 19 m pločio.

Visą vakarinį aplinkkelį sudaro trys etapai: pirmasis – jau baigta Lazdynų tilto rekonstrukcija ir kelio nuo Oslo iki L.Asanavičiūtės gatvės statyba, antrasis – kelio nuo L.Asanavičiūtės iki Ozo gatvės statyba. Trečiasis etapas nusidrieks nuo Ozo gatvės iki Ukmergės gatvės, kuri veda į Panevėžį.

Pabaigus statybas Vilniaus vakarinis aplinkkelis sujungs tarptautinį transporto koridorių Kijevas-Minskas-Vilnius-Klaipėda su Vilniaus-Panevėžio automagistrale.

Būsto vertės drastiškai nekeis

Nekilnojamojo turto specialistai pripažįsta, kad greitkelis po langais turės įtakos būsto vertei ir kainai. Bendrovės „Re/Max Apex“ vadovas Justinas Vaitiekus atkreipė dėmesį į tai, kad nors šis aplinkkelis buvo suplanuotas dar sovietmečiu, gyventojai į tai nekreipė dėmesio.

Korporacijos „Matininkai“ vyriausiasis turto vertintojas Rolandas Bareika portalui lrytas.lt yra sakęs: „Žinoma, judri magistralė turėtų neigiamos įtakos būstų kainoms, tačiau tai gali atsverti pagerėjęs susisiekimas, todėl vienareikšmiškai pasakyti būtų sunku.“ 

Vis dėlto nekilnojamojo turto rinkos specialistai svarsto, kad aplinkkelis turės įtakos tik vienam kitam būstui ir rinkos kainų šioje vietoje smarkia nepakeis.

„Mieste yra daug judrių gatvių, Kalvarijų, Žirmūnų, Savanorių prospektas, kur daugiabučiai namai stovi šalia, tačiau žmonės iš ten nebėga“, - lrytas.lt yra kalbėjęs Nekilnojamojo turto agentūros „Ober Haus“ vertinimo ir rinkotyros skyriaus vadovas Saulius Vagonis.

Pašnekovas mano, kad aplinkkelis bus naudingas šalia jo esantiems rajonams, nes pagerės susisiekimas, be to, sumažės eismo intensyvumas lygiagrečiai besidriekiančiame Laisvės prospekte, taigi daugeliui gyventojų triukšmas ir tarša sumažės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.