Tokijas – lyg durys į ateities automobilių pasaulį

Specialiai lrytas.lt iš Tokijo

Tarsi nei automobilis, nei motoroleris, tačiau „Toyota FV2“ netrukus gali pasirodyti didmiesčių gatvėse.<br>„Reuters“ nuotr.
Tarsi nei automobilis, nei motoroleris, tačiau „Toyota FV2“ netrukus gali pasirodyti didmiesčių gatvėse.<br>„Reuters“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Nov 27, 2013, 7:53 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 3:23 AM

Šįmet japonai ne juokais susikirto su amerikiečiais: vienu metu viena pasaulinė automobilių paroda vyksta Tokijuje, kita – Los Andžele. Tačiau Japonijos sostinė vargu ar pralaimėjo šias varžytuves, rašo „Lietuvos rytas“.

Dauguma pasaulio automobilių gamintojų arba rinkosi abi parodas, arba keliavo tik į Tokiją. Japonijos sostinėje šią savaitę nematyti tik didžiųjų JAV automobilių koncernų stendų.

Bet dėl to erdvios parodų salės tikrai neliko tuščios.

Architektūros stiliumi lietuviškąjį „Litexpo“ parodų centrą primenantis Tokijo „Big Sight“ buvo pripildytas naujų automobilių, motociklų ir koncepcinių projektų.

Vokiečiai pažėrė naujovių

Du svarbiausius serijinius modelius pristatė vokiečių gamintojai. BMW koncernas pademonstravo naują „Mini Cooper“. Automobilis iš pirmo žvilgsnio beveik nepasikeitė, bet padidėjo į visas puses.

Pirkėjai galės rinktis iš trijų variklių – benzininius trijų cilindrų 1,5 l, 136 AG ir keturių cilindrų 2 l, 192 AG arba dyzelinį 1,5 l, 116 AG.

Galingesnę bombą numetė „Porsche“, netikėtai pristačiusi visureigį „Macan“. Mažesnis už kitą vokiečių gamintojo visureigį „Cayenne“ automobilis bus gaminamas su trimis skirtingais varikliais.

Silpniausias iš jų – 3 litrų V6 258 AG turbodyzelinis variklis, nors silpnu tokio agregato niekaip negalima pavadinti. Tačiau jis turėtų būti neįtikėtinai ekonomiškas ir naudoti 6,1–6,3 litro dyzelino 100 kilometrų.

Didesne galia pasižymi benzininiai varikliai – 3 litrų V6 turi 340 AG, o 3,6 litro V6 su dviem turbinomis pasiekia net 400 AG, todėl nelieka abejonių, kad šis modelis bus itin populiarus tarp pasiturinčių verslininkų, mėgstančių derinti greitį ir patogumą.

Dizainas – pagal norus

Bene įdomiausią ateities kūrinį pristatė „Nissan“. Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“ nustebino savo dizainu, bet dar labiau pribloškė žinia, kad egzotiškas „Formulės 1“ bolidą primenantis automobilis iš tiesų bus pradėtas gaminti.

Kada tai įvyks, dar neaišku. Tačiau „Nissan“ vadovai neslėpė, kad vieno elektromobilio – hečbeko „Leaf“ – jiems per mažai.

Dar vieną automobilį – koncepcinį „IDx Freeflow“ – kompanija kūrė kartu su jaunuoliais, didžiąją dalį laiko iš rankų nepaleidžiančiais išmaniojo telefono ir gyvenančiais socialiniuose tinkluose.

Gamintojai pažymėjo, kad jauniems žmonėms automobilis nebėra toks geidžiamas daiktas kaip kompiuteris, telefonas ar dizainerių drabužiai, tad pasiūlė jaunuoliams patiems išsirinkti įvairius mašinos dizaino elementus.

„IDx Freeflow“ panašus į garsiausius „Nissan“ praeities modelius. Jo priekis primena galingąjį GT-R, siluetas iš šono panašus į „Datsun 510 Coupe“, o galinių langų įlinkis lyg pasiskolintas iš pirmosios kartos „Toyota Celica“.

„IDx Freeflow Nismo“ versija aštresnė, bet irgi turinti praeities prieskonį. Be to, gamintojai žadėjo, kad kėbulo dalis šiam modeliui pirkėjai galėtų rinktis savo nuožiūra, kad kiekvieno automobilio forma šiek tiek skirtųsi.

Skelbiama, kad šis modelis galėtų būti komplektuojamas su 1,2 ir 1,5 litro benzininiais varikliais, bet kol kas apie galimybę jį gaminti „Nissan“ kalba labai atsargiai.

Vairuoti teks kūnu

„Toyota“ nusprendė, jog nėra ko laukti, ir pristatė vandeniliu varomą „Toyota FCV“ modelį, kurį ketina pradėti masiškai gaminti nuo 2015 metų.

Vandenilinių automobilių tyrimus šis japonų koncernas atlieka jau seniai, bet didesnis iššūkis bus ne pagaminti automobilį, o pasirūpinti degalų papildymo punktų tinklu.

Vandenilis – itin degus elementas, taigi jį labai sudėtinga gabenti ir perpilti iš vienos talpyklos į kitą.

Šiuo metu pastatyti tokią degalinę kainuoja apie milijoną dolerių, taigi kiti gamintojai abejoja, ar „Toyota“ neskuba be reikalo.

„Renault-Nissan“ aljanso prezidentas Carlosas Ghosnas prisiminė, kiek laiko koncernui prireikė, kol „Nissan Leaf“ ir „Renault Zoe“ buvo pripažinti lygiaverčiais automobiliais, nors elektros kištuką rasti nepalyginti lengviau nei vandenilio degalinę.

Palyginti su „Toyota FCV“, kita šio japonų gamintojo naujovė atrodo visiškai reali.

Koncepcinio FV2 negalima pavadinti nei automobiliu, nei motociklu: transporto priemonė turi keturis ratus, bet jie išdėstyti ne stačiakampio, o rombo forma.

Vos 2,7 metro ilgio ir 90 centimetrų aukščio transporto priemonė skirta vienam asmeniui. Ja galima važiuoti arba atsistojus, arba atsisėdus ir uždarius priekinį stiklą.

Įspūdingiausia šio automobilio dalis – šviesos diodų ekranais padengti šoninių ratų gaubtai ir kėbulo galas. Per šiuos ekranus galima demonstruoti įvairius kompiuterinės grafikos vaizdus ir taip keisti FV2 spalvą ir stilių.

Automobilis net neturi vairo – jis valdomas visu kūnu, panašiai kaip riedžiai. Kad ir kaip neįtikimai atrodytų ši „Toyota“ naujovė, iš tiesų tokie automobiliai gali netrukus pasirodyti gatvėse, nes dauguma jame suderintų technologijų jau išbandytos.

Nustebino motociklais

Tarp automobilių Tokijo parodų salėje buvo įsipynę ir nemažai motociklų.

Klasikinis kelioninis „Honda Goldwing F6C“ motociklas su 1,8 litro varikliu sudomino net konkurentų vadovą – šį plieninį žirgą apžergė ir parodą apžiūrinėjęs „Toyota Motor“ prezidentas Akio Toyoda.

Įspūdingiausią ateities viziją pademonstravo „Kawasaki“.

Futuristinis „Kawasaki J“ stebina dviem ateities sprendimais. Triratis elektrinis motociklas iš pradžių patraukia akį netikėtu ratų išdėstymu. Gale jis turi vieną platų ratą, o priekyje – du siauresnius.

Be to, motociklas neturi tradicinio vairo. Vietoj jo prie kiekvieno rato yra po rankeną su sparno formos gaubtu, į kuriuos įkišęs rankas vairuotojas iš esmės atsigula ant motociklo ir valdo jį savo kūnu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.