Nuo Naujųjų metų sunkės vairavimo egzaminas, bet kaip vertins - neaišku

Nuo kitų metų būsimiesiems vairuotojams prisidės dar vienas uždavinys. Vairavimo egzaminas bus papildytas užduotimi automobilį vairuoti ekonomiškai.

Nuo kitų metų per egzaminą teks vairuoti ekonomiškai, bet kaip tai bus vertinama, iki šiol neaišku.<br>T.Bauro nuotr.
Nuo kitų metų per egzaminą teks vairuoti ekonomiškai, bet kaip tai bus vertinama, iki šiol neaišku.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Dec 11, 2013, 5:08 PM, atnaujinta Feb 19, 2018, 9:11 PM

Bet kaip tai reiks padaryti ir kokiais mato vienetais ekonomiškumas bus vertinamas – iki šiol neaišku.

Nors apie ekonomiško vairavimo įgūdžių vertinimą per egzaminą buvo kalbama nuo metų pradžios, Vidaus reikalų ministras Dailis Alfonsas Barakauskas tik pirmadienį pasirašė įsakymą, patvirtinantį pakeitimus transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo tvarkoje.

Pagal šiuos pakeitimus jau nuo kitų metų sausio 1 dienos į praktinio vairavimo egzaminą turi būti įtrauktas saugaus ir taupaus vairavimo žinių bei praktinių įgūdžių patikrinimas.

Bet kol ministras nebuvo patvirtinęs pakeitimų, strigo ir egzamino vertinimo kriterijų patvirtinimas, taigi iki šiol neaišku, ką tiksliai būsimiesiems vairuotojams reikės padaryti, kad įrodytų sugebėjimus taupiai vairuoti.

„Mūsų įmonė yra parengusi Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų ir metodų aprašo projektą, bet ministro įsakymas pasirašytas tik 9 dieną. Žemesni teisės aktai tik paskui tvirtinami“, - aiškino „Regitros“ atstovė Laimutė Užupė.

Šį projektą galima pamatyti „Regitros" interneto svetainėje.

Regitra“ per šiuos metus intensyviai ruošėsi su egzaminų vertinimu susijusioms naujovėms ir daugiau nei šimtui įmonėje dirbančių egzaminuotojų surengė saugaus ir taupaus vairavimo mokymus.

Kol kas vairavimo mokyklos ir gyventojai gali teikti pasiūlymus ir pastabas, kokie šie vertinimo kriterijai ir metodai galėtų būti.

„Ekonomiškas arba ekologiškas vairavimas – tai modernus vairavimo būdas, kurio pradininkais laikomi skandinavai. Jo pagrindiniai principai – važiuoti ir taupiai, ir saugiai, tausojant automobilį, degalus, o tuo pačiu mažiau kenkiant aplinkai ir sveikatai,“ – besiruošiant naujovėms tvirtino „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Pasak specialisto, yra keletas, taip vadinamų „auksinių“ ekologiško vairavimo taisyklių. Pirmiausia, tai gebėti numatyti eismo srautą ir prie jo prisitaikyti, vengiant bereikalingo stabdymo ir greitėjimo.

Kiti svarbūs faktoriai – tai pastovaus greičio pasirinkimas naudojant maksimaliai aukštą pavarą, oro slėgio patikrinimas padangose bent kartą per mėnesį ar prieš kiekvieną ilgesnę kelionę. Norint sutaupyti degalų reikia sugebėti maksimaliai išnaudoti kinetinę energiją.

Pirmoji pavara, kaip moko ekonomiško vairavimo mokykla, automobilis turi tik pajudėti iš vietos, o, pasiekus 10 km/val. greitį, turėtų būti perjungiama antroji pavara, kuria automobilis įsibėgėti turėtų ne daugiau kaip iki 20 km/val. Automobiliui pasiekus 50 – 60 km/val greitį, rekomenduojama perjungti jau penktąją pavarą, jei tai leidžia automobilio techninės charakteristikos.

Nuo kitų metų vairuotojams, laikantiems teorijos egzaminą, taip pat teks atsakyti į klausimus apie ekonomišką vairavimą. Planuojama, kad egzamino klausimyne šia tema bus apie 3-5 klausimus.

Tikrinti saugaus ir taupaus vairavimo įgūdžius Europos Sąjungos valstybes nares nuo kitų metų įpareigojo Europos Komisijos direktyva, kurioje nustatyta, kad, patvirtindami saugaus ir taupaus vairavimo įgūdžius, vairuotojai per egzaminą turės važiuoti taip, kad būtų užtikrinta eismo dalyvių sauga, mažinamas degalų naudojimas ir išmetamųjų teršalų kiekis įsibėgėjant, lėtėjant, važiuojant į įkalnę ir nuokalnę, prireikus perjungiant pavaras.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: prokurorai baigė ikiteisminį tyrimą dėl R. Žemaitaičio