Įžymybės automobilis: kiek mokėtumėte už vardą?

Ar mokėtumėte daugiau už automobilį, kuriuo važinėjo Renaldas Seibutis ar Šarūnas Jasikevičius? O jei juo naudojosi karalienė Elizabeth II ar Tibeto dvasinis lyderis Dalai Lama?

Karalienei Elizabeth II pasivažinėjus šiuo visureigiu jis parduotas brangiau, nei kainuoja naujas. O Dalai Lamą vežiojęs „Maserati“ laukia aukciono.<br>D.Umbraso nuotr.
Karalienei Elizabeth II pasivažinėjus šiuo visureigiu jis parduotas brangiau, nei kainuoja naujas. O Dalai Lamą vežiojęs „Maserati“ laukia aukciono.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Dec 21, 2013, 12:09 PM, atnaujinta Feb 19, 2018, 5:51 PM

Su tokiomis dilemomis susiduriantys automobilių pardavėjai tikina nebandantys uždirbti iš garsių vardų. Na, nebent iš pačių garsiausių, rašo „Lietuvos rytas“.

Kai žinomas žmogus gauna naują automobilį arba iš užsienio atvykę garsūs svečiai sėda į prabangų limuziną, visų dėmesys krypsta į automobilius. Bet kas vyksta, kai svečiai išvažiuoja, o panaudotas mašinas atgal priima jų pardavėjai?

Krepšininkų pavardės kainos nepakelia

Jau daugelį metų garsiausių Lietuvoje krepšinio komandų krepšininkai važinėja naujais automobiliais - „Lietuvos ryto“ krepšininkai renkasi „Škoda“, o „Žalgirio“ - „Renault“ markės modelius. Prancūziški automobiliai skiriami ir Lietuvos krepšinio federacijai.

Tačiau kai metus ar dvejus pavažinėję krepšininkai automobilius grąžina atstovams, šie juos parduoda kaip bet kokius kitus naudotus automobilius.

„Jei žmogus domisi, pasakome, kieno buvo automobilis, bet niekaip jų neišskiriame, - sakė „Renault“ atstovės „Sostena“ pardavimo ir rinkodaros vadovas Egidijus Gončarovas. - Kaina dėl to tikrai ne aukštesnė.

Kažkiek pridėtinės vertės gal ir būtų, kad automobiliu važinėjo žinomas krepšininkas, bet tai nedaro įtakos pardavimo kainai.“

Nauda automobilio būklėje

Pasak jo, krepšininkų naudotus automobilius perkantys žmonės vertę įžvelgia kitur – nuolat keliaujantys sportininkai paprastai nuvažiuoja vos 3-4 tūkst. kilometrų per metus ir išlaiko automobilius itin geros būklės.

Metus pavažinėtas toks automobilis parduodamas net 25-30 proc. pigiau, todėl pirkėjams nesvarbu, kas su konkrečia mašina važinėjo – jie dairosi kuo geresnio automobilio.

Tokias pačias tendencijas pasakojo ir „Škoda“ atstovės ARX rinkodaros ir komunikacijos vadovas Linas Barščevičius, kai vasaros pabaigoje „Lietuvos ryto“ komandos krepšininkai anksčiau naudotus „Škoda Superb“ pakeitė naujais „Octavia“ bei „Superb“ automobiliais.

Jis tuomet minėjo, kad pirkėjams svarbiausia kaina ir automobilio būklė, o apie ankstesnį savininką jie pasiteirauja tik iš smalsumo.

Įvaizdis – ateities pirkėjams

Taip kyla klausimas, kodėl automobilių pardavėjai nepasinaudoja galimybe uždirbti daugiau ir kodėl apskritai neatlygintinai duoda automobilius naudoti sportininkams ar kitiems žinomiems žmonėms.

„Tai prestižo reikalas. Smagu prisidėti prie krepšinio, kuris mums yra vos ne antra religija, plėtros Lietuvoje. Prekės ženklo žinomumo didinimas ir gerinimas taip pat svarbu. Tai teigiamas atgarsis“, - aiškino „Renault“ komunikacijos atstovė Beata Višnevska.

Pliusą įvaizdžiui kaip pagrindinę priežastį įvardija daugelis žinomus žmones remiančių automobilių pardavėjų – ir „Audi A8” limuziną Juozui Statkevičiui suteikę „Moller Auto“, ir net milijono litų vertės paramą skyrusi, 180 BMW automobilių Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai renginiams paskolinusi „Krasta Auto“.

Kaina kyla už karališkuosius „ratus“

Tačiau kai kalba pasisuka apie visame pasaulyje garsius žmones, pavažinėtų automobilių kainos ima svirti į kitą pusę.

Kai 2006 metais Lietuvoje apsilankiusi Jungtinės Karalystės karalienė Elžbieta II pasivažinėjo su visureigiu „Land Rover Range Rover", specialiai šiai progai atsivežtą visureigį įmonė „Sostena“ pardavė brangiau, nei jis kainavo naujas.

Išskirtinį automobilį įsigijo verslininkas Robertas Dargis. Bet kiek pakilo 460 tūkst. litų vertės automobilio kaina, E.Gončarovas neišduoda ir dabar.

„Tai išskirtinės asmenybės automobilis. Nesakome, kad mūsų krepšininkai nėra išskirtiniai, bet tai kita suma, kita kategorija. Tokią mašiną perkant galima primokėti, nes joje sėdėjo karalienė, o krepšininkai naudojasi paprastais automobiliais, kuriuos bet kas gali nusipirkti“, - aiškino pašnekovas.

Dalai Lamos „Maserati“ - į aukcioną

Prabangus „Maserati Quattroporte“, kuriuo naudojosi šių metų rudenį Lietuvoje viešėjęs Tibeto dvasinis lyderis Dalai Lama XIV taip pat netrukus bus parduotas.

„Maserati“ prekės ženklo atstovas Baltijos šalyse Renaldas Gineika patvirtino, kad išskirtinis automobilis vis dar yra pardavėjų salone.

"Jis registruotas įmonės vardu, retais atvejais naudojame jį kaip demonstracinį modelį, - tvirtino pašnekovas. Juokaujame, kad automobilis šventas - pro vienas duris įlipi, pro kitas išlipi ir blogio nelieka."

Bet R.Gineika jau turi minčių „Quattroporte“ parduoti.

„Už kiek? Parodys rinka. Taip, planuojame aukcioną. Turime idėjų tai daryti ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje“, - neslėpė jis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.