„Honda Civic Tourer“ bandymas: mažas begemotas dideliais nasrais

Specialiai lrytas.lt, Roma

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Jan 10, 2014, 7:45 PM, atnaujinta Feb 17, 2018, 4:58 PM

Honda“ inžinieriai, pastaruoju metu džiuginantys pirkėjus itin talpiais modeliais su išmaniomis galinių sėdynių sistemomis, rodos, peržengė patys save.

Naujasis „Civic Toureruniversalas yra toks talpus, kad jį galima palyginti su nedideliu begemotu, turinčiu milžiniškus nasrus. Tuose nasruose vienu metu telpa net 8 vidutinio dydžio lagaminai - tokie, kuriuos leidžiama įsinešti į lėktuvą kaip rankinį bagažą.

Būdamas trumpiausiu iš visų kompaktinės klasės universalų, šis automobilis turi didžiausią bagažinę tarp visų tiesioginių konkurentų - net 624 litrai.

Ir moliūgams, ir knygoms vežti

Kadangi „Honda Civic Tourer“ universalas, kaip ir hečbekas, sukurtas ir gaminamas Anglijoje, pristatymo metu Romoje buvo juntamas subtilus britiško humoro prieskonis.

Tad, ilgai neaušindami burnos, britai paaiškino, kas tai yra 624 litrų talpos bagažinė.

Tai bagažinė, kurioje gali tilpti 2873 teniso kamuoliukai, 513 knygų, 25 moliūgai, 8 rankinio bagažo dydžio lagaminai, du golfo krepšiai ir du vežimėliai jiems vežti, 3 dideli lagaminai (beje, pavyzdžiai buvo pateikti būtent tokia seka).

Jeigu ketinama vežti krovinių prisikrovus iki pat lubų, tam atvejui skirtas specialus keleivių saloną ir bagažo skyrių skiriantis plieninis tinklas.

Degalų bako magija

Kame slypi tokios salono erdvės paslaptis? Viena jų - “Civic Tourer” pritaikyta ta pat unikali degalų bako forma, kaip ir hečbeke. Degalų montuojamas ne po galinėmis sėdynėmis, kaip absoliučioje daugumoje kitų automobilių, bet po priekinėmis.

Todėl tiek „Honda Jazz“, tiek „Civic“ iš kitų automobilių išsiskiria labai žemomis ir lygiomis grindimis gale. Ši savybė leidžia puikiai išnaudoti „Honda“ patentuotą „Magic Seat“ galinių sėdynių sistemą.

Galinių sėdynių konfigūracija gali būti labai įvairi: prireikus, jos vienu judesiu sugula ir suformuoja lygų su bagažine paviršių krovinių vežti. Kitu atveju galinių sėdynių sėdimos dalys gali būti užlenkiamos aukštyn iki atlošų ir tuomet jau pačiame salone, tiesiog už vairuotojo nugaros galima vežti didelių gabaritų daiktus, netgi dviratį.

Taiko ir į jaunus, ir į vyresnius

Anot gamintojų, šį automobilį turėtų rinktis dvi pirkėjų grupės. Viena – santykinai jaunos (iki 40 metų) šeimos, auginančios du vaikus ir norinčios ne tik talpaus, bet ir kompaktinių gabaritų, gerai atrodančio ir dinamiškai važiuojančio automobilio.

Kita pirkėjų grupė – pagyvenę žmonės, kurių vaikai jau gyvena savarankišką gyvenimą, tad jiems nebereikia didelio automobilio, bet jie nenori prarasti erdvės pojūčio ir privalumų.

Užsieniečiams ne mažiau svarbu, kad jis išmeta į aplinką tik 99 gramus CO2, tad mokesčiai savininko „nesmaugs“. Pas mus dėl to kol kas niekas galvos nesuka.

Kadangi visi pristatyme dalyvavę kolegos priklauso pirmajai pirkėjų grupei, nuomonės dėl automobilio išvaizdos išsiskyrė. Ypač – lyginant „Civic Tourer“ su tiesioginiu konkurentu - „Toyota Auris“ universalu.

Patiks ar nepatiks, tačiau nepaneigsi - gatvėje „Civic“ universalas tikrai neliks nepastebėtas. Ypač tai buvo akivaizdu važinėjant Romoje, kur bet koks „Honda“ modelis – retenybė.

Vairuotojas nesijaučia nuskriaustas

Jeigu automobilio išvaizda tarp kolegų sukėlė prieštaringų minčių, tai dėl valdymo ir važiavimo savybių visi buvo vieningos nuomonės – vairuotojas čia jausis tikrai ne mažiau patenkintas, nei daug daiktų susikrovę keleiviai. Gal net ir labiau.

Nedidelis, patogios formos odinis vairo ratas, labai patogios, geru šoniniu palaikymu posūkiuose sėdynės, itin tikslus pavarų perjungimo mechanizmas šiuo universalu vingiuotais keliais leidžia skrieti su vėjeliu.

Į azartišką važiavimą netrunki įsijausti taip greitai, kad, rodos, gale sėdintys su visais savo daiktais turėtų skraidyti iš vienos salono pusės į kitą.

Ypač – važiuojant su dyzeliniu varikliu. Mat 1,6 litro (120 AG) variklis pasižymi geru 300 Nm sukimo momentu, tiksli pavarų dėžė leidžia puikiai išnaudoti visus „arklius“.

Tuo tarpu kitas siūlomas benzininis 1,8 litro (142 AG) motoras, nors būdamas galingesnis, dėl beveik dvigubai mažesnio sukimo momento (174 Nm), nėra toks patrauklus ir smagus važiuoti. Nors teoriškai jis yra bemaž sekunde dinamiškesnis (9,2 ir 10,1 sekundės).

Amortizatoriai – skirtingam stiliui

Dar įdomiau, kad šiame modelyje (pirmą kartą tokios klasės automobilyje) gali būti montuojami adaptyvūs galiniai amortizatoriai (ADS). Jų stangrumas, priklausomai nuo vairuotojo pamėgto stiliaus, mygtuko paspaudimu gali būti reguliuojamas trimis režimais: komfortiškas, normalus ir dinamiškas.

Tiesa, šie ADS amortizatoriai bus užsakomi kaip papildoma įranga. Kiek jie kainuos Lietuvoje – kol kas dar tiksliai nėra žinoma.

Nuvažiavus ne vieną šimtą kilometrų Romą juosiančiais keliais ir pačiame mieste, tikrai buvo galima įsitikinti, kad kintamas amortizatorių kietumas nėra tik rinkodaros žingsnis. Iš tiesų, skirtumas juntamas – veikia.

Nors reguliuojamas tik galinių amortizatorių standumas (priekinių nekinta), dinaminiu režimu automobilis tampa kietas, sportiškas ir labiausiai tinka kai „Civic“ vairuoji vienas pats savo malonumui.

Tuo tarpu „comfort“ nustatymas leidžia mėgautis gerokai minkštesniu važiavimu ir, tikėtina, labiausiai patiks gale sėdintiems vaikams ir visai šeimynai.

Vykęs kompromisų derinys

Didelis dėmesys čia skirtas aktyviam ir pasyviam saugumui – įdiegta visa puokštė priemonių, padedančių išvengti avarijų. Visos jos vadinamos vienu vardu „Driver Assistance Safety Pack“. Jų tiek daug, kad galima parašyti atskirą rašinį. Bet ką tuomet veiks „Honda“ pardavėjai? Tegu jie pasakoja pirkėjams – toks darbas.

Tiesa, vieną jų „Forward Collision Warning“ (įspėjimas apie priekyje esančią kliūtį) išbandėme realiai. Priekyje ramiai ir beveik mieguistai važiavęs italas staiga kirto per stabdžius - be jokio posūkio signalo ryžtingai nusprendęs, kad reikia čia pat sustoti (tokios manieros nieko nestebina vidurio ir pietų Italijoje).

„Honda“ radarai į šį manevrą sureagavo kiek greičiau nei aš, - buvau įspėtas garsu ir prietaisų skyde užsižiebė įspėjimo signalas.

Reziumuojant galima teigti, kad „Honda Civic Tourer“ kūrėjams tikrai neblogai pavyko rasti kompromisą tarp universalumo ir vairavimo malonumo. Šis automobilis nenuvilia malonumą nuo vairavimo patiriančio kliento ir to, kuriam svarbiausia – salono erdvė, praktiškumas ir taupumas (dyzelinio motoro sąnaudos 3,8 litro).

Tik du klausimai dar liko neatsakyti: kiek kainuos šis automobilis Lietuvoje ir ar mūsų šalies pirkėjams tokio daikto iš viso reikia?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: esminiai pokyčiai Vilniaus oro uoste