Iš sostinės į Vilniaus rajoną gyventojai tuoj kulniuos pėstute

„Sugedo autobusas“, „neturime degalų“. Taip atkerta užmiesčio stotelėse styrantiems žmonėms Šalčininkų autobusų parko dispečeris, kuriam, tikėtina, iki gyvo kaulo šiemet įkyrėjo į darbą sostinėje traukiančių ar iš jo negalinčių grįžti namo Avižienių savivaldybėje gyvenančių žmonių skambučiai.

Šalčininkų autobusų parko vežėjai maršrutą užrašo ir lenkiškai. Rajono gyventojai vežėjų prašyte prašo, kad maršrutas būtų pratęstas iki Vilniaus autobusų stoties.
Šalčininkų autobusų parko vežėjai maršrutą užrašo ir lenkiškai. Rajono gyventojai vežėjų prašyte prašo, kad maršrutas būtų pratęstas iki Vilniaus autobusų stoties.
Daugiau nuotraukų (1)

Audrė Srėbalienė

Jan 10, 2014, 3:20 PM, atnaujinta Feb 17, 2018, 5:18 PM

Prieš kiekvieną sausį Vilniaus rajono gyventojų laukia vežėjų parengtos staigmenos, kurias anksčiau jie prarydavo kaip dar vieną nuoskaudą. Bet šiemet tos nuoskaudos įstrigo gerklėj.

Viskas buvo sujaukta, kai Šalčininkų autobusų parkas, laimėjęs Vilniaus rajono savivaldybės skelbtą 108-o maršruto konkursą, nuo sausio 1-osios iš 9 reisų paliko 7, pakeitė jų grafiką bei sutrumpino trasą.

Priemiesčio autobusai, sukantys iš Sudervės, Avižienių ir kitų Vilniaus rajono gyvenviečių, vinguriuoja ir Vilniaus gatvėmis. Iš Sudervės važiuojančio 108-ojo maršruto galutinė stotelė yra ne Vilniaus autobusų stotis, bet tam tikras „taškas“. Pavyzdžiui, iki Naujųjų jis pasiekdavo centrą ir žmones išlaipindavo stotelėje netoli Žalgirio stadiono. Šiuo metu jo galutinė stotelė yra Šeškinės poliklinika.

Trasa buvo nukirsta pridėjus ranką ir Vilniaus miesto savivaldybės administracijai. Esą, priemiestiniai maršrutai dubliuoja tuos, kuriais traukia greitieji miesto autobusai. Kodėl rajono gyventojai per Vilnių turėtų važinėti pigiau, nei miestiečiai? Vadinasi, lai persėda iš vieno autobuso į kitą, ir, sumokėję už bilietus, važinėja mieste.

Į autobusą nebespėja

„Ne vienerius metus iš namų Avižieniuose į Vilnių važiuodavau 108-uoju maršrutu iki Žalgirio stadiono. Ir į darbą Senamiestyje nueidavau pėstute. Dabar tenka sėsti į kitą autobusą, kad jį pasiekčiau. Tačiau ne tai blogiausia. Blogai, kad dirbti turiu iki pusės devynių vakaro, ir grįžti namo apskritai nebėra kuo. Tenka važiuoti miesto autobusu iki Bukiškių ir tamsoje, keliu be pėstiesiems skirto kelkraščio kulniuoti 3 kilometrus“, - sakė Gita Truskauskienė.

Kelionė iki darbo pailgėjo ne jai vienai. Avižienių seniūnijos gyventojų, kasdien sukariančių kelią viešuoju transportu iki Vilniaus ir atgal, yra keli šimtai.

Pasak Avižienių seniūnijoje, Pikutiškių kaime gyvenančios Žanos Rybakovos, jai, kaip ir kitiems šio kaimo gyventojams, vakare nėra kuo grįžti iš darbo. Šiuo metu, kai priemiestiniai autobusai nebepasiekia miesto centro, jame dirbantys žmonės nespėja į paskutinį, apie 19 valandą iš Šeškinės išriedantį 108-ąjį autobusą.

Savaitgaliais apskritai paskutinis autobusas šiuo maršrutu iš Vilniaus išvažiuoja 18 valandą. Tad ką bekalbėti apie kokias nors pramogas - teatrą, kiną ar kokį koncertą.

Patarė pakeisti mokyklą

„Tačiau dar didesnis vargas - vaikams. Maniškiai mokosi rusų – S.Kovalevskajos vidurinės mokyklos septintoje ir dešimtoje klasėse. Mums ši mokykla yra arčiausiai namų. Šie mokslo metai – pirmieji, kai Vilniaus rajono savivaldybė sumoka tik už kelionę iki J.Baltrušaičio stotelės, esančios ties Vilniaus riba. O po to bilietus perka patys moksleiviai, paklodami po 2,2 lito“, - kalbėjo Ž.Rybakova.

Į S.Kovalevskajos mokyklą suvažiuoja kone visi Vilniaus rajono rusakalbiai vaikai. Miesto transporto bilietus jie kas mėnesį turi pateikti savo mokyklai, o ši – miesto savivaldybei. Mokyklai visus juos suskaičiuoti - nepaprasta užduotis.

„Per mėnesį 200 litų išleidžiu vien tik tam, kad abu vaikai pasiektų mokyklą. Vilniaus miesto savivaldybė turėtų padengti dalį bilieto kainos - 1,8 lito. Tačiau jau sausis, o kompensaciją gavome tik už vieną mėnesį“, - sakė Ž.Rybakova.

Jai, kaip ir kitiems vaikus į mokyklą mieste leidžiantiems Vilniaus rajono gyventojams, nuostabą sukėlė šios savivaldybės švietimo skyriaus rekomendacijos, kokią mokyklą turėtų lankyti jų atžalos.

„Mūsų mokykla turėjo pateikti ataskaitą, iš kur į ją važiuoja kiekvienas vaikas ir kiek stotelių. Tai įvertinus, buvo nustatytas bilietų kompensacijos dydis. Mano vaikams rekomenduota lankyti „Ateities“ mokyklą, nors nuo miesto ribos iki jos – 3 kilometrai. Kitiems vaikams apskritai pasiūlyta mokytis kaimo mokyklose. O jei nesutinka, temoka už kelionę patys“, - kalbėjo Žana.

Valdininkai užgaulioja

„Kai rajono savivaldybėje pratariau, kad, norėdama grįžt namo, iš spektaklio pernai turėdavau išskuosti nepamačiusi pabaigos, išgirdau, kad šiemet galiu būti rami. Nes nepamatysiu ir spektaklio pradžios“, - karčiai šyptelėjo Avižieniuose gyvenanti, ir Vilniuje dirbanti, 25 metus Avižieniuose gyvenanti Rima.

Vilniaus rajono gyventojai neketina nuleisti rankų. Jie jau mina takus ir į Seimo kontrolierių įstaigą, ir į Konkurencijos tarybą, stuksena ir į jų krašte išrinktų tarybos narių duris. Nes yra įsitikinę, kad 108-ajam maršrutui aptarnauti skirtas viešojo pirkimo konkursas, surengtas Vilniaus rajono savivaldybės, yra neskaidrus.

„Anksčiau tuo maršrutu keleivius vežiojo kita bendrovė. Autobusuose dirbo konduktoriai, kiekvienas žmogus gaudavo bilietą.

Šiuo metu bilietus parduoda patys Šalčininkų autobusų parko vairuotojai. Jie gaišta laiką, atsilieka nuo grafiko. Ir bilietus tai duoda, tai neduoda. Ypač nepasivargina to daryti, kai pavėžėja mieste vilniečius. O po to mums aiškinama, kad maršrutas – nuostolingas“, - piktinosi moterys.

Situacija dvelkia absurdu, nes, anot pašnekovių, kas rytą, 7 valandą - ypač palankiu laiku, pro Avižienius pravažiuoja Širvintų autobusų stoties autobusai. Bet jie nestoja – neturi teisės paimti stotelėje laukiančių žmonių. Jei tai padarytų, juos baustų ne kas kitas, o rajono savivaldybės kontrolieriai.

Išeitį iš keblios padėties siūlo net patys gyventojai. Jiems prašviesėtų akyse, jei keletu kilometrų – iki Sudervės stotelės būtų pratęstas 60 autobusų maršrutas Centras-Bukiškės.

Savivaldybės nesusišneka

Kastytis Lubys, Vilniaus miesto savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo vadovas:

„108 maršruto autobusams konkursą skelbė Vilniaus rajono savivaldybės administracija. Nei pats maršrutas, nei tvarkaraščiai su Vilniaus miesto savivaldybės administracija derinti nebuvo.

Viešasis transportas buvo optimizuojamas. Autobusai, veždami keleivius 108 maršrutu iki iki Konstitucijos prospekto ir Kalvarijų gatvių sankryžos, dubliavo 3G, 52 ir 60 autobusų maršrutus, o nuo Šeškinės stotelės - dar ir 43 bei 56 autobusų maršrutus. Derinant eismo tvarkaraščius buvo nustatytas galinis maršruto taškas Vilniuje – ties Šeškinės poliklinika.

Norint pratęsti 60 autobusų maršrutą iki Avižienių, tenka atsižvelgti į tai, kad jis driekiasi per abi - Vilniaus rajono ir Vilniaus miesto savivaldybių teritorijas. Šį maršrutą aptarnaujantis vežėjas patiria nuostolių, veždamas ne tik Vilniaus miesto, bet ir Vilniaus rajono gyventojus. O nuostolius kompensuoja tik Vilniaus miesto savivaldybė.

Mūsų savivaldybė tikrai negalės išspręsti visų Vilniaus rajono gyventojų susisiekimo problemų, kol Vilniaus rajono savivaldybė neužtikrins reikiamo šio maršruto finansavimo.

Tam, kad Vilniaus miesto savivaldybės administracija svarstytų galimybę keisti 60 autobusų maršruto Centras–Ukmergės g.–Bukiškės trasą ir prailginti ją iki Avižienių reikia, kad Vilniaus rajono savivaldybės administracija kreiptųsi su motyvuotu prašymu ir pateiktų siūlymus, kai kompensuoti vežėjo patiriamus nuostolius toje trasos dalyje, kuri driekiasi jos teritorijoje.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.