Ekspertai apie automobilio mokestį pagal tūrį: „Gailėsitės“

Valdžios siūlymas įvesti automobilio mokestį, kuris būtų skaičiuojamas pagal variklio tūrį, yra visiškai nelogiškas ir beprasmis. Taip tvirtina automobilių ekspertai, manantys, jog kur kas prasmingiau įvesti mokestį, kurį jau taiko 19 Europos šalių.

Daugiau nuotraukų (1)

Vytenis Radžiūnas, lrt.lt

Feb 12, 2014, 12:47 PM, atnaujinta Feb 16, 2018, 10:20 AM

Finansų ministras Rimantas Šadžius paskelbė, kad automobilio mokestis – jau ant stalo. Jo teigimu, mokestis turėtų būti skaičiuojamas pagal automobilio variklio tūrį.

„Mano galva, pats geriausias, objektyviausias ir paprasčiausias būdas – tai automobilio variklio tūris, kuriam galėtų būti proporcingas mokestis. Kai kas kalba apie automobilio amžių, automobilio vertę. Manau, kad tos diskusijos dar tęsis. Manau, kad tuos klausimus išspręsime“, – kalbėjo R.Šadžius.

Siūloma, kad iki 1,5 l tūrio automobiliai būtų apmokestinami 90 litų metiniu mokesčiu, o 1,5–2 l – 170 litų.

Didėjant variklio tūriui, mokestis taip pat didėtų. Pavyzdžiui, 2–2,5 l tūrio automobilio savininkas turėtų sumokėti 240 litų, iki 3 l – 310 litų, iki 3,5 l – 380 litų, iki 4 l – 450 litų, iki 5 l – 520 litų, daugiau nei 5 l – 590 litų.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos administracijos vadovas Mindaugas Beišys stebisi tokiomis kalbomis. Pasak jo, matomas tam tikras pasimetimas.

„Praėjusią savaitę kalbėta, kad galbūt reikėtų apmokestinti automobilius pagal jų galingumą, variklio tūrį ir amžių. Dabar kalbama apie variklio tūrį, nors ministras sako, kad yra atviras metodikos klausimais“, – portalui lrt.lt komentavo M.Beišys.

Asociacijos vadovo įsitikinimu, kur kas prasmingiau būtų apmokestinti automobilius pagal anglies dvideginio emisiją – toks mokestis yra 19-oje Europos šalių, o apskritai tokio mokesčio be lietuvių neturi dar trys šalys, tarp jų čekai bei estai.

„Mokestis pagal variklio tūrį yra atgyvena. Būtų beprasmiška įsivesti tokį mokestį, nes jis nepasiteisins ir ateityje vis tiek turėsime jį koreguoti, pratinti žmones prie naujos metodikos. Tai reikia iš karto padaryti tinkamai“, – kalbėjo M.Beišys.

Automobilių ekspertas, žurnalistas Valdas Valiukevičius taip pat palaiko idėją apmokestinti automobilius pagal anglies dvideginio išmetimą: „Naujas automobilis su 3 litrų varikliu išmeta mažiau teršalų nei 20 metų automobilis su 1 litro varikliu.“

Todėl, pasak jo, Vyriausybė turėtų skatinti, kad tautiečiai gatvėmis riedėtų naujesniais, saugesniais bei ekologiškesniais automobiliais.

Jo žiniomis, Vokietijoje automobilio mokesčiai yra įvesti labai seniai, o automobilių gamintojai esą iš anksto atsižvelgia, į kokią mokesčių grafą pateks automobilis, kiek reikės mokėti mokesčių.

„Tuomet žmonės galvoja, ar pirkti automobilį su 1 ar 3 litrų varikliu, dyzeliniu, kurie labai populiarūs, bet reikia mokėti didesnį mokestį, ar su benzininiu varikliu. Ten sistema pakankamai teisinga“, – lrt.lt sakė V.Valiukevičius.

Finansų ministras Rimantas Šadžius agentūrai BNS teigė, kad automobilius nuspręsta apmokestinti pagal variklio tūrį dėl paprastumo.

Anot jo, apmokestinimas pagal išmetamų dujų kiekį ar amžių būtų per daug sudėtingas ir sukeltų daug diskusijų. „Kai mes svarstėme įvairius variantus, įvairius parametrus, peržiūrėjome Europos Sąjungos šalių pavyzdžius. Kiti būdai sukeltų papildomų diskusijų, šis būdas pasirodė paprasčiausias“, – sakė R.Šadžius.

Praėjosios kadencijos Seimas taip pat siekė įvesti automobilių mokestį pagal transporto priemonių galingumą ir vertę, tačiau nesėkmingai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.