Numatytos naujovės palies įvairiausių transporto priemonių vairuotojus, bet daugiausia pakeitimų nutaikyta į motociklininkus.
Griežtinti atsakomybę siūloma už važiavimą esant draudžiamam šviesoforo signalui ar už pažeidimą, kai vairuotojas nesustoja prieš pėsčiųjų perėją.
Taip pat norima sugriežtinti bausmes už mopedų ir keturračių motociklų vairuotojų daromus pažeidimus, už pažeidimus dėl kelių transporto priemonių ašių apkrovos ir didžiausios leistinos masės viršijimo, numatyti atsakomybę už padangų naudojimo tvarkos pažeidimus.
Įstatymų projektuose siūloma numatyti administracinę atsakomybę už vaikų vežimo mokykliniais autobusais tvarkos pažeidimus ir už vaikams skirtų saugos sėdynių nenaudojimą automobiliuose.
Planuojama numatyti 0 promilės leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje ne tik pradedantiesiems, komercinio ir vežančio pavojinguosius krovinius transporto, bet ir taksi automobilių, motociklų, mopedų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių ir galingųjų keturračių vairuotojams.
Įstatymų projektų iniciatorė – Susisiekimo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų atstovų darbo grupė, kuri parengė siūlymus dėl eismo saugai pavojų keliančių vairuotojų atsakomybės griežtinimo.
„Saugaus eismo užtikrinimas keliuose – opi ir aktuali tema. Siekdami, kad kelių eismo dalyviai, kuriais esame kiekvienas iš mūsų, būtų saugūs, privalome imtis atitinkamų priemonių avaringumui keliuose mažinti, o kai kuriais atvejais – netgi griežtinti teisės aktuose numatytas bausmes“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Siūlomiems pakeitimams pernai rugpjūtį pritarė Valstybinė eismo saugumo komisija. Vyriausybei pritarus, įstatymų projektai bus teikiami svarstyti Seimui.