Klaipėdoje remontui uždaromas Pilies tiltas (schemos)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį apie devynis mėnesius vyksiančiam kapitaliniam remontui uždarius Pilies tiltą, klaipėdiečiams teks koreguoti įprastų dienos kelionių maršrutus bei jų laiką ir pagal galimybes rinktis viešąjį transportą.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2014-03-14 16:26, atnaujinta 2018-02-15 10:16

Šis tiltas vėl bus atidarytas tik metų pabaigoje. Miesto valdžia žada, kad tada jis bus neatpažįstamai pasikeitęs, o iki tol miestiečiams teks pasistumdyti eismo spūstyse.

Anot Klaipėdos miesto mero Vytauto Grubliausko, patvirtinta laikinoji transporto schema padės prisitaikyti prie nepatogumų, kurie vis dėlto yra neišvengiami.

Spūstys - neišvengiamos

Uostamiesčio tarnybos parengė schemą, kurioje atsižvelgta į įprastus transporto srautus įvairiu paros metu, miesto tiltų keliamąją galią, prie naujųjų sąlygų pritaikius viešojo transporto judėjimą bei padidinus jo intensyvumą.

„Ši schema – bendras daugelio specialistų darbas. Žinoma, tai yra teorinis situacijos modelis, o praktika kartais gali padiktuoti kitokius sprendimus. Situacija uostamiesčio keliuose bus atidžiai stebima, kad esant argumentuotai būtinybei būtų galima atlikti korekcijas“, – teigė meras.

V.Grubliausko teigimu, natūralu, jog laikinų nepatogumų tvarkant tiltą patirs visi miestiečiai. „Tačiau Pilies tiltas ir bus remontuojamas visos Klaipėdos labui – kad turėtume patogų susisiekimą ir geras eismo sąlygas miesto centre bet kuriuo metu laiku. Miesto valdžios vardu prašau supratingumo, atlaidumo ir paslaugumo vieni kitiems bei linkiu pilietinio susitelkimo patrauklesnės ir patogesnės Klaipėdos labui“, – sakė jis.

Tilto istorija siekia beveik 200 metų

Pilies tilto priešistorė skaičiuojama nuo 1826-ųjų, kai šioje vietoje buvo pastatytas medinis Karlo tiltas. Vėliau jis buvo nesyk perstatytas, o 1904 m. vietoje jo įrengtas metalinis. Dabartinis tiltas pastatytas 1975-aisiais. Nuo to laiko buvo atliekami kosmetiniai remonto darbai. Mero teigimu, po kapitalinio remonto, kurį planuojama užbaigti iki Kalėdų, Pilies tiltas bus ne tik saugesnis, bet ir gražesnis.

Pradedamo kapitalinio remonto metu bus pakeista pakeliamo tilto valdymo įranga – vietoje senosios bus įrengta nauja moderni hidraulinė sistema su elektronine valdymo schema.

Bus sutvirtinta ir konstrukcinė dalis: sustiprintos tilto plieninės konstrukcijos, asfalto danga bus pakeista lengva polimerine danga su specialiu pabarstu, bus įrengti nauji turėklai. Be kita ko, bus įrengti šviesoforai bei šlagbaumai prieš ir už tilo eismo sustabdymui prieš keliant tiltą bei atnaujinti šviesoforai vandens transportui.

Tiltas turėtų suspindėti ekologiška šviesa

Tiltas taps ne tik funkcionalesnis, bet ir gražesnis: bus apšviesta požeminė perėja ir patiltė dešiniajame krante, įrengtas dekoratyvinis tilto perdangos, atramų ir turėklų apšvietimas. Beje, naujosios tilto šviestuvų atramos kelio dangai apšviesti bus su alternatyviu saulės ir vėjo energijos maitinimu.

Anot V.Grubliausko, Pilies tilto situacija primena apie vieno iš strateginių uostamiesčio infrastruktūros objektų, vadinamojo Bastionų gatvės tilto per Danės upę, būtinybę. Apie ją kone vienbalsiai kalba ir eismo organizavimo specialistai, ir tiltus prižiūrinčių bendrovių atstovai.

Nuo 2014 m. kovo 14 d. 24 val. Tiltų gatve bus leidžiama važiuoti:

- maršrutiniam transportui;

- lengviesiems taksi automobiliams;

- neįgaliųjų transportui;

- dviračiams;

- spec. transportui:

- priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos;

- policijos transportui;

- greitosios med. pagalbos transportui;

- dujinės tarnybos transportui;

- saugos tarnybų automobiliams;

- mokykliniams autobusams.

Atsiras papildomų aikštelių

Klaipėdos savivaldybė praneša, kad Sausio 15-osios-Minijos-Pilies-Galinio Pylimo gatvių sankryža bus pertvarkyta į žiedą. Tai padidins jos pralaidumą. Laikinojo tilto prieigose bus įrengta talpi automobilių statymo aikštelė, kurioje galios pats pigiausias statymo tarifas („mėlynoji zona“, 2 litai už 4 valandas).

Kitos tokios aikštelės bus šalia naujai pastatyto Menų fabriko ir greta Jono kalnelio. Kairiajame Danės krante esančių mėlynosios zonos aikštelių bendra talpa yra 900 automobilių. Iš šių aikštelių per keletą minučių pėsčiomis galima pereiti į kitą Danės krantą.

Sendvario žiedas Šilutės plento – Mokyklos gatvės ašyje yra savotiškas „butelio kakliukas“, ribojantis transporto pralaidumą. Todėl automobilininkams numatytas alternatyvus maršrutas aplenkiant žiedą.

Mokyklos tilto parametrai leidžia ant jo nubraižyti papildomą eismo juostą; ji bus reikalinga vairuotojams, kurie rinksis tolimesnį, bet, manoma, greitesnį kelią Bangų gatve. Ši juosta leis jiems lengviau įsilieti į transporto srautą. Atsižvelgiant į naujus transporto srautus bus pertvarkytas ir šviesoforų režimas.

Planuoja papildyti autobusų

Sunkusis krovininis transportas į šiaurinėje dalyje esančias uosto kompanijas nuo Jakų žiedo bus nukreiptas Palangos kryptimi, Liepų gatve, Šiauriniu išvažiavimu.

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Michailovas teigė, kad toliau bus stiprinamas viešojo transporto sektorius. Taikos prospekte bus pratęstas autobusams skirtų juostų ilgis.

Viešojo transporto organizatoriai yra įpareigoti įvesti naują 5E maršrutą: šis ekspresas turi greitai atvežti prie Šilutės plento gyvenančius klaipėdiečius į centrą. Taip pat bus sutankintas jau esamų ekspresų 6E bei 8E eismas. Dalis miegamųjų rajonų gyventojų, turėdami pasirinkimą centrą pasiekti dvigubai greičiau ekspreso autobusu nei asmeniniu automobiliu, rinksis autobusą.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.