Ateityje – nulis promilių visiems vairuotojams

Nulio promilių įstatymo projektas skinasi kelią į gatves su dviguba jėga.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Apr 7, 2014, 4:53 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 7:55 PM

Kad kai kurie vairuotojai negalėtų vairuoti išgėrę vos gurkšnį alkoholinių gėrimų, mano ne tik grupė Seimo narių, bet ir Valstybinė eismo saugumo komisija, kurios pateiktam įstatymo projektui pirmadienį pritarė Vyriausybė.

Susisiekimo ministerijos atstovas Ričardas Slapšys tvirtino, kad Eismo saugumo komisijos parengtas projektas yra išsamesnis, labiau išanalizuotas ir išbaigtas, nei „darbietės“ Seimo narės Larisos Dmitrijevos dar pernai pasiūlyta Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisa.

Abiejuose pasiūlymuose iš esmės kalbama apie tą patį.

Eismo saugumo komisija taip pat siūlo nustatyti nulio promilių leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje ne tik pradedantiesiems, komercinio ir pavojinguosius krovinius transporto vežantiems, bet ir taksi automobilių, motociklų, mopedų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių ir galingųjų keturračių vairuotojams.

„Kai tai buvo pradėta svarstyti komisijoje, lygiagrečiai atsirado Seimo narių iniciatyva. Bet Eismo saugumo komisijos siūlymas labiau išbaigtas, visos institucijos, esančios komisijoje, jį peržiūrėjo. Ne tik Susisiekimo ministerija, bet ir Sveikatos apsaugos ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija bei kiti“, – aiškino R.Slapšys.

Jo manymu, abu projektai vienas kitam nekliudys ir greičiausiai netrukus bus sujungti.

Pašnekovas nulio promilių įstatymo efektyvumu neabejojo ir užsiminė, kad galbūt ateityje nė lašo alkoholio nebus galima išgerti visiems vairuotojams be jokių išimčių. „Europoje yra vertingų pavyzdžių. Yra valstybių, kur nulio promilių įstatymas galioja faktiškai visiems – gali būti prieita iki to“, – sakė jis.

Nulio promilių įstatymas visiems vairuotojams taikomas Čekijoje, Vengrijoje, Rumunijoje ir Slovakijoje, tam tikroms vairuotojų grupėms – Vokietijoje ir Slovėnijoje.

Per praėjusius metus Lietuvoje girti vairuotojai sukėlė 279 eismo įvykius, per juos žuvo 25 žmonės ir buvo sužeisti 392.

Taip pat siūloma numatyti administracinę atsakomybę už vaikų vežimo mokykliniais autobusais tvarkos pažeidimus ir už vaikams skirtų saugos sėdynių nenaudojimą automobiliuose.

Griežtinti atsakomybę siūloma už važiavimą esant draudžiamam šviesoforo signalui ar už pažeidimą, kai vairuotojas nesustoja prie pėsčiųjų perėjos.

Taip pat norima sugriežtinti bausmes už mopedų ir keturračių motociklų vairuotojų daromus pažeidimus, už pažeidimus dėl kelių transporto priemonių ašių apkrovos ir didžiausios leistinos masės viršijimo, numatyti atsakomybę už padangų naudojimo tvarkos pažeidimus.

Įstatymų projektai artimiausiu metu bus teikiami svarstyti Seimui, jiems jau yra pritarusi Valstybinė eismo saugumo komisija.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: Lietuva jau 20 metų ES – ką nuveikė atstovai EP?