Kantrybę bandantis šviesoforas sostinėje provokuoja nelaimes

Pedagogų ir moksleivių tėvų prašymų sureguliuoti šviesoforus taip, kad pėstiesiems netektų tiek ilgai laukti žalio signalo, valdininkai nepanoro išgirsti. Nors dėl to jau įvyko ne vienas skaudus įvykis.

N.Maliutinas su antstoliu ne kartą skaičiavo, kiek laiko pėstiesiems tenka laukti prie šios perėjos Ozo gatvėje.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
N.Maliutinas su antstoliu ne kartą skaičiavo, kiek laiko pėstiesiems tenka laukti prie šios perėjos Ozo gatvėje.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas

May 1, 2014, 5:33 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 10:26 AM

Kelios dešimtys Sofijos Kovalevskajos vidurinės mokyklos moksleivių tėvų savivaldybės prašo galų gale imtis priemonių, kad nesaugioje perėjoje Ozo gatvėje nebūtų žalojami pėstieji.

Čia įvykusių skaudžių nelaimių priežastis labai banali. Prie perėjos žalio šviesoforo signalo tenka laukti apie dvi minutes, rašo dienraščio "Lietuvos rytas" priedas "Sostinė". Kartais moksleiviams tai atrodo visa amžinybė ir jie neria per judrią gatvę degant raudonam signalui.

Reikėtų visai nedaug – sutrumpinti laukimo laiką pėstiesiems. Tačiau, valdininkų nuomone, kalti patys moksleiviai, o šviesoforas čia niekuo dėtas.

Į ligoninę – komos būklės

Sausio 3-iosios pavakarę Nikita Maliutinas šešiolikametę dukterį Sabiną išleido į prekybos ir pramogų centrą „Akropolis“ apsikeisti su drauge Ieva šventinėmis dovanomis.

Praėjus pusvalandžiui sutuoktiniai sulaukė nerimą keliančio skambučio – mergina pakliuvo į avariją ir yra vežama į ligoninę.

Sabiną ištiko koma, nukentėjusioji atsidūrė reanimacijoje. Po trijų dienų ji pabudo iš komos. Prireikė operacijos, nes buvo lūžęs kairysis delnakaulis, jį teko sutvirtinti metaliniais strypais.

Mergina bėdų prisidarė, nes bėgo per perėją degant raudonam šviesoforo signalui ir pateko po automobilio ratais.

„Negalėjau tuo patikėti. Aš – buvęs policininkas, nuo mažens vaiką mokiau per gatvę eiti tik degant žaliam šviesoforo signalui“, – stebėjosi N.Maliutinas.

Sabina su Ieva prie perėjos ilgai laukė, bet nesulaukė, kol įsižiebs žalia šviesa, ir pamačiusios atvažiuojantį autobusą puolė bėgti per gatvę.

Pavyzdys – Olandija

Šalia judrios Ozo gatvės ir perėjos yra dvi mokyklos – Sofijos Kovalevskajos vidurinė ir sporto. Jų pedagogai jau daugiau nei trejus metus prašo savivaldybės imtis papildomų saugumo priemonių.

„Po nelaimės savivaldybei nusiunčiau raštą ir aš. Sulaukiau atsakymo – paprasto valdininkų atsirašinėjimo pavyzdžio“, – neslėpė apmaudo N.Maliutinas.

Ir jis, ir mokyklų bendruomenės prašo vieno paprasto dalyko – kad nuspaudus iškvietimo mygtuką pėstiesiems nereikėtų taip ilgai laukti žalio signalo.

Bet valdininkai kartu su vienu atsakymu atsiuntė nuotrauką, iliustruojančią Olandijos pavyzdį.

„Mokyklos bendruomenės paskirti atsakingi atstovai stebi, sudrausmina ir padeda vaikams saugiai pereiti važiuojamąją dalį“, – skelbė prierašas po nuotrauka.

Suprask – pedagogai privalo mesti visus darbus ir budėti prie perėjos.

Transportas – svarbiau

N.Maliutinas savivaldybės prašė pakeisti prie perėjos įrengto šviesoforo veikimo režimą, kad jis būtų patogesnis pėstiesiems. Taip pat N.Maliutinas siūlė pasirūpinti greičio mažinimo kalneliais.

Į tai savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža atsakė, kad vadinamųjų gulinčių policininkų įrengti negalima, nes Ozo gatve važiuoja miesto ir specialusis transportas. „Svarbiau specialusis ar miesto transportas, o ne vaikų gyvybė?“ – stebėjosi N.Maliutinas.

Neįžvelgia nieko bloga

Sofijos Kovalevskajos vidurinės mokyklos direktorė Jevdokija Vasiljeva į savivaldybę dėl nesaugios perėjos kreipėsi 2011 metais. Prie prašymo pareguliuoti šviesoforą ji pridėjo devynis moksleivių tėvų parašų lapus. Bet savivaldybė ir tada liko kurčia.

O savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ centralizuotos eismo valdymo sistemos vadovas Arūnas Mažūna nieko bloga nematąs, kad kartais pėstiesiems žalio signalo prie šio šviesoforo tenka laukti net 111 sekundžių.

„Ar vaikai tiek laiko lauks? Toks šviesoforo darbo režimas tiesiog provokuoja nelaimes“, – įsitikinęs N.Maliutinas.

Nukentėjo jau ne vienas

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovas Paulius Radvilavičius negalėjo atsakyti į klausimą, kiek pastaraisiais metais šioje perėjoje buvo partrenkta pėsčiųjų.

Pareigūnai konkrečiais adresais eismo įvykių neskaičiuoja, tačiau patvirtino, kad perėjoje nukentėjo ne vienas pėsčiasis.

Pastarąjį kartą skaudus įvykis šioje perėjoje įvyko praėjusią savaitę, kai automobilis „Audi 80“ partrenkė 52 metų vyrą. Jam ligoninėje medikai nustatė galvos ir dešinės plaštakos sumušimą, nubrozdinimus. Po apžiūros jis išleistas namo.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.