Stebina avarijos mieste? Pasižiūrėkite į šviesoforus

Net šviesoforų reguliuojamose perėjose įvyksta tragiškų avarijų. Žiemą Vilnių sukrėtė baisi nelaimė, kai autobusas mirtinai sužalojo per perėją ėjusią močiutę ir anūkę, o sužalojimų perėjose patiria dar daugiau žmonių.

Dauguma pėsčiųjų šviesoforų klaidina žmones.<br>D.Umbraso nuotr.
Dauguma pėsčiųjų šviesoforų klaidina žmones.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

May 12, 2014, 1:44 AM, atnaujinta Feb 14, 2018, 1:41 AM

Eismo saugumu besidomintis portalo lrytas.lt skaitytojas Dalius Santockis pastebėjo, kad viena iš tokių nelaimių priežasčių – apgaulingi pėsčiųjų šviesoforai, kuriuos vairuotojai gali palaikyti skirtais automobiliams. Žemiau – jo paaiškinimas, kodėl taip nutinka.

Kelių eismo taisyklėse numatyti tik dviejų sekcijų pėsčiųjų šviesoforai.

Europos susitarimas, papildantis Kelio ženklų ir signalų konvenciją, kurį Lietuva patvirtino 1993 metais, numato, kad pėstiesiems skirti šviesoforai turi būti dviejų spalvų - turėti raudoną ir žalią signalą.

Todėl „nelegalūs“ trijų sekcijų šviesoforai klaidina vairuotojus, nes vairuotojai mano, kad tai jų šviesoforai.

Ir jie iš dalies teisūs, nes KET nėra geltonos spalvos pėstiesiems. O kai kuriose sankryžose viena kryptimi trijų sekcijų šviesoforai rodo skirtingus signalus, todėl vairuotojai gali klaidingai vadovautis ne jiems skirtais signalais.

Lietuvos 1992 metais patvirtinta Kelio ženklų ir signalų konvencija nurodė, kad pėstiesiems skirti šviesoforai turi būti projektuojami ir išdėstomi taip, kad vairuotojai jokiu atveju jų nepalaikytų transporto priemonių eismui reguliuoti skirtais šviesoforais.

Tačiau Vilniaus valdininkams tai nesukliudė visą miestą užversti tūkstančiais trijų sekcijų „pėsčiųjų“ šviesoforų.

Bet grįžkime prie tikrųjų pėsčiųjų šviesoforų. Pagal 2012 metų gegužę Susisiekimo ministerijos patvirtintas Kelių šviesoforų įrengimo taisykles, pėsčiųjų šviesoforai yra dviejų sekcijų – su raudonos ir žalios spalvų žmogeliukų simboliais juodame fone, todėl šių šviesoforų nesupainiosi su transporto šviesoforais.

Naujose sankryžose numatytas ir saugesnis pėsčiųjų eismo reguliavimas. Pėsčiųjų šviesoforo žalią signalą privaloma įjungti 1 – 2 sekundėmis anksčiau, nei sukančiam transportui – taip pėsčiajam suteikiama galimybė pasinaudoti pirmumo teise įžengti į važiuojamąją dalį.

Be to, atsiranda galimybė pėsčiųjų eismą reguliuoti atskirai nuo automobilių eismo, net ir skirtingose saugumo salelės pusėse.

Tikruosius pėsčiųjų šviesoforus vilniečiai jau turi 2012 metų pabaigoje rekonstruotoje Galvės – J.Tiškevičiaus sankryžoje. Neseniai žaliasis ir raudonasis žmogeliukai įsižiebė ir naujai įrengtoje Pilaitės pr. - Sietyno g. - J.Rutkausko sankryžoje.

Netrukus pėsčiųjų eismas dviejų sekcijų pėsčiųjų šviesoforais bus reguliuojamas ir kitose naujose Vilniaus sankryžose.

Galima tik pasidžiaugti, kad daugiau nebebus įrengiami eismo dalyvius klaidinantys trijų sekcijų „pėsčiųjų“ šviesoforai ir gatvėse bus saugiau.

Tik norėtųsi, kad ir senose sankryžose trijų sekcijų šviesoforai „pėstiesiems“ būtų pamažu keičiami į dviejų sekcijų. Juk išimti vieną dalį yra lengviau nei pridėti, ar ne?

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.