Autobuse karšta? Pakaitinsim dar stipriau

Vilniaus vežėjai, miesto transporto tvarkaraščiuose nurodantys, kurie autobusai yra greitieji ar žemagrindžiai, galėtų pridėti dar vieną žymėjimą.

Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas

May 26, 2014, 1:31 PM, atnaujinta Feb 13, 2018, 12:39 PM

Tvarkaraščiuose raudona spalva būtina nurodyti vadinamuosius karštuosius autobusus. Tuos, kuriuose iki šiol neišjungtas šildymas.

Atidaryti langai, stoglangiai, įjungti kondicionieriai, bet viduje – sunkiai pakeliamas karštis. Tai – karštųjų autobusų požymiai, rašo "Lietuvos ryto" priedas "Sostinė".

Nors bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) vadovai žino apie salonus vis dar šildančių autobusų bėdas, jie kasdien išrieda į gatves.

Šildomi daugiau nei pusšimčio autobusų salonai, o jų gretas papildo vis nauji. Mat pakeisti sugedusius autobusų vožtuvus skolose skęstančiai įmonei per brangu.

Radiatorius – karštas

Lazdynuose gyvenančiai vilnietei Aldonai Pivoriūnienei prieš kelias dienas 2G maršruto autobusu teko vykti iš stoties į Lazdynus.

„Įlipusi į autobusą atsisėdau ir netyčia priglaudžiau ranką prie radiatoriaus. Jis buvo karštas. Kad autobusas šildomas, stebėjosi ir kiti keleiviai, bet nė vienas nepriėjo prie vairuotojo, nepaprašė daugiau nekankinti karščiu“, – pasakojo moteris.

Aldona paprašė vairuotojo išjungti šildymą, bet pagyvenęs vyras mostelėjo ranka ir pareiškė, kad ir taip vėluoja.

Suprask – nekvaršink galvos niekais.

Keleivė įsidėmėjo „Volvo 7700A“ autobuso valstybinį numerį, ketino apie šildymą pranešti VVT vadovybei, tačiau paskui taip pat numojo ranka – o ką tai pakeis?

Labiau rūpinasi stiklais

VVT technikos direktoriui Juozapui Grabiui ši autobusų bėda puikiai pažįstama.

Paklaustas, kodėl iki šiol karščiu kankinami keleiviai, jis pasakojo, jog rytais dar šios savaitės pradžioje buvo žema oro temperatūra, todėl rasodavo priekiniai autobusų stiklai.

Kad jie nerasotų, reikia pūsti šiltą orą.

„Kad vairuotojas galėtų saugiai vairuoti, priekinis stiklas turi būti nepriekaištingai nuvalytas, išdžiovintas“, – aiškino J.Grabys. Tačiau vėliau vairuotojas pats neturi galimybės išjungti šildymo.

Paaiškėjo, kad autobusų „Volvo B10L“ ir „Volvo B10LE“ vožtuvai yra nepatikimos konstrukcijos. O tokių autobusų su prastai veikiančiais vožtuvais VVT turi net 53.

Šie vožtuvai – brangūs. Kad vežėjai visus juos pakeistų, reikia mažiausiai 100 tūkst. litų.

Neįmanoma išjungti lempų

J.Grabys neslėpė, kad panaši problema kamuoja ir naujesnius „Volvo“ autobusus.

„Jie eksploatuojami jau dešimt metų, todėl pasitaiko panašių gedimų ir vožtuvus reikia keisti, nes ši konstrukcija nėra ilgaamžė.

Kai vairuotojai praneša apie gedimą, autobusai važiuoja į remonto dirbtuves“, – tikino technikos direktorius.

Šiuo metu atsarginių detalių laukia keturi įmonės autobusai. Vežėjai tokį pat gedimą pastebėjo ir triašiuose baltuose autobusuose „Volvo B7L6x2Single“, kuriuos VVT nuomojasi iš vienos įmonės.

Negana to, šie autobusai ne tik šildomi, bet jų salonuose ir dieną šviečia lempos.

Anot J.Grabio, autobusuose „Volvo B7L6x2Single“ vairuotojui įjungus artimąsias šviesas, automatiškai įsijungia ir salono apšvietimas.

„Autobusai ne mūsų įmonės, o nuomojami, todėl mes nekeičiame gamyklos konstrukcijos“, – sakė vienas VVT vadovų.

Paklaustas, kiek įmonė pakloja pinigų už vieno autobuso salono kaitinimą, J.Grabys teigė, kad tai papildomai nieko nekainuoja – esą naudojama variklio šiluma.

Kasdien vežasi termometrą

Miesto transporto negeroves pastebintis vilnietis Aleksandras vežiojasi termometrą, kuriuo nepatingi išmatuoti temperatūros autobusų salonuose.

Savaitės pradžioje šildomuose autobusuose karštis siekė 27–34 laipsnius.

Koks jis bus pakilus oro temperatūrai, baisu ir pagalvoti. „Vilniaus autobusuose – išlikimo testas.

Ištversi – vadinasi, gyvensi. Jeigu ne – ką gi, mirsi“, – karčiai juokavo Geležinio Vilko gatvės gyventojas. Jis jau trečius metus savivaldybei skundžiasi dėl vasarą šildomų autobusų, bet vis veltui.

Pastarąjį kartą Aleksandras iš savivaldybės sulaukė nepaguodžiančio atsakymo. Pasirodo, išjungti šildymą galima tik mechaniškai, autobusui užvažiavus ant duobės.

Bet dėl didelio nakties ir dienos temperatūrų skirtumo rytais iš vidaus rasos vairuotojų langai ir kils pavojus eismo saugumui. Todėl valdininkai aktyviam vilniečiui leido suprasti, kad šildymo sistemos geriau neišjungti.

Aleksandrui savivaldybė nurodė, kad autobusų su kaitinamais salonais Vilniuje yra 70.

Anot VVT Eismo saugumo ir kontrolės skyriaus viršininko Tadeušo Lavrynovičiaus, keleiviai turėtų ir patys pasirūpinti komfortu, nes orlaidės ir stoglangiai atidaromi iš salono. Tik nedaugelyje autobusų juos valdo vairuotojai.

Kondicionierių – nedaug

Liūdniau dėl kondicionierių. Jie įrengti tik 101 autobuse. Iš viso VVT turi 418 autobusų.

Anot T.Lavrynovičiaus, vairuotojai karštomis dienomis įspėjami atidžiau prižiūrėti, kaip vėdinami salonai.

Paskutinėse maršrutų stotelėse jie turėtų atverti orlaides ir stoglangius.

Jei autobusuose įrengti kondicionieriai, vairuotojai turėtų pasirūpinti, kad orlaidės būtų uždarytos.

Į kelionę patariama pasiimti gertuvę

Sinoptikai žada, kad šeštadienį ir sekmadienį oro temperatūra Vilniuje sieks 27 laipsnius. Tad autobusų keleiviams vertėtų prisiminti medikų patarimą – į kelionę pasiimti gertuvę.

Karštą dieną ne tik autobuse patariama gurkšnoti vandenį, kol dar nepradėjo alinti troškulys. Kai sukepa lūpos ir džiūsta burna, tai rodo, kad vandens organizme jau trūksta.

Karštis – didžiausias priešas lėtinėmis širdies ir kraujagyslių ligomis sergantiems žmonėms. Jiems šį savaitgalį miesto autobusų reikėtų vengti.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.