Dviratininkai nori naujų takų, o ne liemenių

Naujus reikalavimus vilniečiai dviračių mėgėjai vadina būdu nukreipti dėmesį nuo tikrų problemų – pavojingo lenkimo, pagarbos jiems nerodančių vilkikų ir miesto transporto vairuotojų, rašo „Lietuvos ryto“ priedas „Sostinė“.

S.Speičys nesupranta, kodėl jo ryškiaspalvė striukė yra blogesnė už liemenę.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
S.Speičys nesupranta, kodėl jo ryškiaspalvė striukė yra blogesnė už liemenę.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas

Jul 5, 2014, 3:40 PM, atnaujinta Feb 12, 2018, 5:20 AM

Kas mieste kelia didesnį pavojų – šviečiant saulei Gedimino prospektu dviračio pedalus minantis žmogus, kuris nevilki šviesą atspindinčios liemenės, ar dviratininkas, kuris nesidairydamas per pėsčiųjų perėją lekia didžiuliu greičiu?

Nuo liepos 1-osios įsigaliojus reikalavimams ir dieną vilkėti tokias liemenes arba važiuoti įjungus dviračio priekinį ir galinį žibintą, klausimų „kodėl?“, „kaip?“, „kas?“ vilniečiai dviratininkai uždavė dešimtis.

Atrodo, kad tik jie pasipriešino naujajai tvarkai – kituose miestuose niekas nerengė protesto akcijų, nerašė valdžiai raštų.

Gatvėse per mažai žibintų

Į Vilnių prieš penkiolika metų iš Vokietijos atvykęs gyventi dviračių entuziastas Frankas Kulikauskas sutinka su reikalavimu dėvėti šviesą atspindinčią liemenę ir važiuoti su įjungtais žibintais sutemus.

Bet dieną šio reikalavimo nevykdysiąs.

Jam pritarė Saulius Speičys: „Jei dviračiu važiuosiu į parduotuvę, liemenės nesivilksiu. Jeigu sutemus užmiestyje – aišku, kad ją vilkėsiu.“

„Manau, kad didesnė problema yra nesaugūs dviračiai – Vilniuje matau daugybę dar sovietmečiu pagamintų dviračių. Jie dažnai būna be atšvaitų arba tie atšvaitai tokie, kad nieko neatspindi“, – tikino F.Kulikauskas.

Be to, ir gatvės žibintų Vilniuje yra per mažai, o tie, kur yra, ne visi šviečia.

Tad sutemus kai kurios gatvės atrodo lyg užmiestyje.

Bet kalti liks dviratininkai, kad nevilki liemenių. Tiesa, visokių būna atvejų.

Kartą sutemus F.Kulikauskas prie degalinės sutiko kitą dviratininką.

Jis buvo su šalmu, vilkėjo liemenę, bet buvo visiškai girtas. O užėjęs į degalinės parduotuvę dar nusipirko degtinės.

„Ar šalmas ir liemenė tokiam padės?“ – klausė dviračių entuziastas.

Labiau rūpi santechnikai

„Jeigu šiandien reikalauja liemenių ir žibintų, rytoj pareikalaus dviračio techninės apžiūros. O poryt – draudimo. Pavyzdžiui, į gatvę gali išriedėti tik sumokėjęs 300 litų draudimo mokestį“, – ironizavo Linas Venzbergas.

Jo žodžiais, dviračių takai sostinėje ne tiesiami, o piešiami: „Nubrėžia baltą liniją šaligatvio viduryje – ir štai, prašom, naujas dviračių takas. Atrodo, kažkas nori tyčia supykdyti dviratininkus ir pėsčiuosius, šiems vietos palikdamas tiktai šaligatvių pakraščiuose.“

L.Venzbergui užkliuvo ir ką tik nutiestas dviračių takas Žvejų gatvėje: „Koks gudruolis sugalvojo jį išgrįsti trinkelėmis? Tokį sprendimą galėjo priimti tik žmogus, kuris turbūt nė karto nevažiavo dviračiu.

Juk tos trinkelės jau po pirmos žiemos nebebus tokios lygios kaip dabar.

Aiškinimas, kad tokią dangą lengviau išardyti likviduojant avarijas, manęs neįtikina. O jeigu taip iš tiesų yra, vėlgi viskas daroma ne dviratininkų, o santechnikų labui.“

Daugiau nei tris dešimtmečius dviračio pedalus minančio Antano Žulkaus nuomone, kol Vilniuje dviračių takų trūks, tol dviratininkai bus nesaugūs.

Tačiau jis net nebesitiki sulaukti meto, kai dviračių takai Vilnių sujungs su kitais miestais – tarkime, Trakais ar Kaunu.

Marškinėliai tinka ar ne?

Šiomis dienomis važinėdamas dviračiu sostinės gatvėmis Arūnas Valiulis vilki ne šviesą atspindinčią liemenę, o striukę. Jis nežino, nusižengia taisyklėms ar ne?

Vilnietis taip pat teiravosi, ar nusižengs, jei vietoj ryškios liemenės karštą dieną vilkės ryškių spalvų marškinėliais, o lyjant – tokiu pat lietpalčiu? A.Valiulis turi įsigijęs ir liemenę, bet jeigu ant dviratininko pečių kuprinė – iš jos mažai naudos.

Lenkia visai nežiūrėdami

„Jeigu jau taip rūpinasi dviratininkų saugumu, geriau būtų pasirūpinę taisykle, kad juos lenkiant tarp automobilių ir dviračių būtų ne mažesnis kaip pusantro metro atstumas.

Buvo, kad vilkikai pro mane pralėkė vos trisdešimties centimetrų atstumu aštuoniasdešimties kilometrų per valandą greičiu“, – pasakojo A.Valiulis.

Taip jam nutiko ne kur nors užmiestyje, o S.Batoro gatvėje pakeliui į Naująją Vilnią.

A.Valiulis gyrė lengvųjų automobilių vairuotojus, kurie rodo daugiau dėmesio dviratininkams. „Galbūt taip yra dėl to, kad jie važinėja ir dviračiais, ir automobiliais?

Bet to nepasakysi apie vilkikų ir miesto autobusų, troleibusų vairuotojus. Gal jiems mes labiausiai kliūvame ir jie atsilieka nuo tvarkaraščių?

Tačiau miesto transporto vairuotojų geranoriškumo tikrai trūksta“, – kalbėjo vilnietis.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.