Duobėmis gatvėse besiskundę persigalvojo - dabar blogai remontas

Kauniečiai rytais ir vakarais dūsta transporto spūstyse. Jos susidaro ne vien dėl automobilių gausos. Gatves užkemša vienu metu tvarkomos kelios svarbios miesto arterijos ir netinkami vairuotojų įpročiai.

Dėl šilumos trasos atnaujinimo uždarius A.Baranausko gatvę, automobilių srautai smarkiai užgrūdo Radvilėnų plentą.
Dėl šilumos trasos atnaujinimo uždarius A.Baranausko gatvę, automobilių srautai smarkiai užgrūdo Radvilėnų plentą.
Daugiau nuotraukų (1)

Iveta Skliutaitė

2014-09-16 15:40, atnaujinta 2018-01-30 19:11

„Bepročiai, kaip galima uždaryti šitiek gatvių, kai prasidėjo mokslo metai? Iš darbo turiu važiuoti valandą", - piktinosi kaunietė Daiva. Sutaisytos duobėtos gatvės jai nepasirodė pakankamai svari priežastis trukdyti kelionę namo.

Grūstyse kenčiantys vairuotojai turėtų apsiginkluoti kantrybe ir nusiteikti, kad piko valandomis iki planuojamos vietos teks vykti gerokai ilgiau nei iki šiol, rašo „Lietuvos ryto" priedas „Laikinoji sostinė".

Kai dėl šilumos magistralinio vamzdyno atnaujinimo buvo uždaryta A.Baranausko gatvė, o šią savaitę apribotas eismas J.Basanavičiaus alėja, Žaliakalnis skęsta spūstyse. Eismą trikdo ir vis nesibaigiantys darbai Savanorių prospekto pradžioje.

Nors po rekonstrukcijos pagaliau atidaryta K.Petrausko gatvė, šiame rajone automobilių grūsčių nesumažėja.

Nesunku pastebėti, jog šiomis dienomis jos netgi didesnės negu anksčiau.

Kasdienės spūstys taip pat vargina ir kitų miesto vietų gyventojus.

Važiuoja, kaip yra įpratę

Didžiausios spūstys nuo pat pirmadienio susidarė Radvilėnų plente, Taikos prospekte ir Studentų gatvėje. Dažną rytą ir vakarą automobiliai čia juda vėžlio žingsniu.

„Kai uždaroma gana svarbi gatvė, nepatogumų išvengti dėl kitose vietose suintensyvėjusio eismo neįmanoma.

Žaliakalnyje, kur yra labai didelis automobilių ir viešojo transporto srautas, bet koks eismo pakeitimas, ypač pirmosiomis dienomis, sudaro spūstis. Uždarėme A.Baranausko gatvę, tačiau atidarėme K.Petrausko, kuri yra labai pralaidi.

Deja, vairuotojai važiuoja kaip įpratę, kad ir kiek informuotume apie pokyčius.

Matyti, jog įpročiams pakeisti reikia laiko“, – sakė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Vykstantiems nuo Parodos kalno jis pasiūlė važiuoti tiesiai į K.Petrausko gatvę, nesukti į Vydūno alėją ir tokiu būdu pasiekti Savanorių prospektą, o iš jo – Taikos prospektą.

Tai leistų sutaupyti laiko, o atstumas per daug nepadidėtų.

Grūsčių turėtų sumažėti žiemą

Didžiausios spūstys Kaune susidaro darbo dienomis, rytais nuo 7 val. 40 min. iki 8 val.

Tuomet itin sunku pravažiuoti beveik visomis pagrindinėmis miesto gatvėmis.

Intensyviausias eismas rytais būna Savanorių, Taikos ir Pramonės prospektuose bei aplinkinėse gatvėse. Iš Šilainių ar Vilijampolės į darbą centre vykstantys žmonės žino, ką reiškia įstrigti senamiestyje susidariusiose spūstyse.

Spūsčių rytais išvengti mieste nepavyksta ir dėl Panemunės tilto rekonstrukcijos. Ypač tai nervina Jiesios plentu, Vaidoto ir aplinkinėmis gatvėmis judančius miestiečius.

Dieną beveik visomis Kauno gatvėmis riedėti galima be reikalo nedeginant degalų ir neeikvojant laiko. Tačiau kelios minutės po 17 val. vėl prasideda grūstys, kurios dažnai būna mažesnės už rytines, tačiau užtrunka kone iki 19 val.

Spūsčių Žaliakalnyje, o kartu ir visame mieste, turėtų apmažėti spalio viduryje, kai planuojama baigti darbus ir atidaryti A.Baranausko gatvę ir paleisti visą transportą J.Basanavičiaus alėja.

Dar laisviau vairuotojai važiuos nuo metų pabaigos, kai bus baigta tvarkyti Savanorių prospekto pradžia.

Skatina anksčiau išvažiuoti

P.Keras norintiems be streso laiku nuvykti į darbą ar mokymosi įstaigą patarė ne tik labiau pasidomėti ir išmėginti įvairesnius maršrutus, bet ir anksčiau atsikelti.

„Žinodami, kad prieš pat aštuntą valandą ryto daugelyje miesto vietų susidaro automobilių grūstys, daugelis žmonių turėtų iš namų išvažiuoti bent 10–15 minučių anksčiau.

Iki pusės aštuntos problemų dėl spūsčių mieste kyla labai retai“, – sakė P.Keras.

Jo teigimu, prie spūsčių mažinimo gali prisidėti ir patys miestiečiai. Dažna kauniečių šeima turi kelis automobilius. Jais važinėja po vieną žmogų.

Tyrimai parodė, jog tik 20 proc. automobilių Kaune važiuoja su daugiau nei vienu keleiviu.

Į darbą drauge su kolegomis

Būtent tokia galimybe mažinti spūstims jau antrus metus naudojasi trys Vilijampolėje gyvenantys ir Aleksote drauge dirbantys kauniečiai.

„Neseniai sugedo kolegos automobilis ir jis paprašė pavežti iš darbo iki namų. Išsiaiškinome, jog gyvename toje pat gatvėje – Panerių. Po kelių dienų paaiškėjo, jog visai šalia gyvena dar vienas mūsų kolega. Nutarėme susiburti ir į darbą važinėti vienu automobiliu.

Taip sutaupome pinigų degalams. Be to, aikštelėje prie darbovietės tenka ieškoti vietos ne trims, o vienam automobiliui“, – sakė kaunietis Artūras Ramanauskas.

Kartu į darbą vykstantys vyrai išsikalbėjo, jog dviejų iš jų žmonos dirba Šilainiuose. Abi važinėja nuosavais automobiliais. Kadangi visų darbo grafikas sutampa, vyrai pasiūlė antrosioms pusėms vykti drauge su jais.

„Dėl žmonų rugsėjį turėjome keisti maršrutą. Tačiau paaiškėjo, jog taip sukariame daugiau kilometrų, bet sutaupome laiko.

Anksčiau iš Vilijampolės į Aleksotą važiuodavome per senamiestį, kur rytais būna tikrai didelės spūstys.

Dabar važiuojame pro Šilainius ir sukame šiauriniu miesto aplinkkeliu, todėl grūsčių išvengiame“, – aiškino A.Ramanauskas.

A.Ramanausko tikinimu, jeigu keli kolegos pradėtų į darbą važinėti vienu automobiliu, kaip yra paplitę Vakarų Europoje, spūsčių Kaune tikrai išvengtume.

Norėtų važinėti dviračiu

Ne visi kauniečiai rytais ir vakarais gali išvengti grūsčių ar ką nors pakeisti.

Šalia Kauno klinikų gyvenanti, o Panemunėje dirbanti informacinių technologijų specialistė Rasa Surgaitė tikino, jog jau ne pirmus metus dėl eismo pokyčių jai tenka keltis maždaug valanda anksčiau. Kito pasirinkimo, kaip tik laukti vienintelio iki pat darbovietės vežančio maršrutinio autobuso, moteris neturi.

Vakare ji vėl susiduria su ta pačia problema. Kad ilgai nereikėtų laukti maršrutinio autobuso, R.Surgaitė ne kartą yra mėginusi iš darbo į namus grįžti kelis kartus persėdusi autobusu, tačiau tai smarkiai tuština jos kišenę.

„Jeigu mieste būtų išplėtotas dviračių takų tinklas, tuomet aš ir galbūt kiti kauniečiai galėtų sėsti ant dviračių. Tačiau kol kas leistis į ilgą atstumą dviračiu gatvėmis nesiryžtu dėl saugumo“, – tikino kaunietė.

Verta įsidėmėti

Didžiausios automobilių grūstys darbo dienomis ryte ir vakare būna Radvilėnų plente, Studentų gatvėje, Taikos prospekte, Tunelio gatvėje nuo Radvilėnų plento iki Geležinkelio stoties, Šv.Gertrūdos, Birštono gatvėse, Karaliaus Mindaugo prospekte, Taikos ir Pramonės prospektų sankirtoje esančiame žiede, Jiesios ir Islandijos plentuose, Savanorių prospekto gale, ties išvažiavimu iš miesto.

Savaitgaliais spūsčių neišvengia Veiverių gatve, Pramonės ir Taikos prospektais važiuojantys vairuotojai.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: STT tiria bandymą papirkti žalos ekspertą