Masinis automobilių išregistravimas virto chaosu

Penktadienis buvo paskutinė diena, kai ilgą laiką neapdraustų ir be techninės apžiūros (TA) stovinčių automobilių šeimininkai galėjo susitvarkyti savo transporto priemones.

Išregistruotų automobilių savininkai privalo "Regitrai" grąžinti valstybinius numerius.<br>R.Neverbicko nuotr.
Išregistruotų automobilių savininkai privalo "Regitrai" grąžinti valstybinius numerius.<br>R.Neverbicko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Geda Kumžienė, Agnė Pakėnaitė, Eglė Šilinskaitė-Puškorė ("Lietuvos ryto" televizija), Ilona Staškutė

Sep 29, 2014, 8:12 PM, atnaujinta Jan 29, 2018, 5:51 AM

Nuo pirmadienio techniškai netvarkingų ar draudimo neturinčių automobilių bei motociklų vairuotojams pradėtos taikyti sankcijos. Tai prie transporto registravimo įmonės „Regitra“ biurų sukėlė didžiulę sumaištį – būriai žmonių plūdo teirautis, ką jiems dabar daryti, skundėsi streikuojančia internetine registravimo sistema bei bandė kaip nors išvengti mašinos išregistravimo.

Pirmasis įstatymo smūgis

Penktadienį suėjo 90 dienų terminas nuo liepos 1 dienos, kuomet įsigaliojo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos, pagal kurias pasibaigus TA arba privalomojo civilinės atsakomybės draudimo galiojimui stabdoma automobilio registracija, o nesusitvarkius trūkumų per 90 dienų automobilis išregistruojamas.

Todėl nuo pirmadienio „Regitra“ pradėjo tokių transporto priemonių išregistravimo procedūrą ir per artimiausias dienas registre neliks apie 850 tūkstančių reikalavimų neatitinkančio transporto.

„Regitros“ atstovai jau nuo savaitgalio dirba viršvalandžius, tačiau tvirtina, kad išregistravimo procedūra vyksta sklandžiai ir ramina vairuotojus, kad bus atsižvelgta ir į tuos prašymus pratęsti terminą, kurie pateikti šiek tiek pavėluotai.

Laukė lyg studentai

Transporto priemonių savininkai, per pastaruosius tris mėnesius nesusitvarkę draudimo ar techninės apžiūros reikalų, lyg studentai paskutinę naktį apipylė prašymais „Regitrą“, kad išregistravimo terminas būtų pratęstas.

Iki pirmadienio norą atidėti išregistravimą pareiškė virš 35 tūkstančių savininkų.

„Pats sėdėdamas šiąnakt iki 3 valandos nakties, mačiau, kaip net po vidurnakčio žmonės elektroninėje erdvėje kreipėsi. Įdomu tai, kad net vieną sekundę po vidurnakčio atėjo trys kreipiniai vienu metu. Įdomu ir juokinga, kaip studentiškas sindromas, kai trūksta vienos nakties“, - ironizavo „Regitros“ Informacinių technologijų departamento vadovas Vytautas Jasiulevičius.

Padės pagerinti kelių būklę?

„Regitra“ nebaus kiek pavėlavusių ar prašymus pateikusių, bet už juos dar nesumokėjusių vairuotojų, tačiau per šią savaitę žada išregistruoti apie 850 tūkstančių viešajame eisme dalyvauti nebegalinčių transporto priemonių.

113 tūkstančių transporto priemonių jau išregistravo iki pirmadienio penkioliktos valandos.

„Regitros“ atstovas tvirtina, kad įstatymas, įpareigojantis vairuotojus susitvarkyti techninės apžiūros ir draudimo reikalus, buvo būtinas, mat nemažai transporto Lietuvoje seniai nebevažiuoja, todėl neaišku, kiek realiai jo dalyvauja eisme.

„Registras taps gyvas, žinosim tikrą automobilių parko padėtį - kiek reikia parkavimo vietų, kelių, infrastruktūros, nebereiks manipuliuoti skaičiais, kurie buvo tik įrašai“, - tvirtino jis.

Specialistą nustebino išgirstas vieno pasipiktinusio vairuotojo pareiškimas, esą šis jau 20 metų nevažinėja automobiliu, kuris netrukus bus automatiškai išregistruotas. „Iš kur mums žinoti - važinėja, nevažinėja, kiek metų ir taip toliau“, - aiškino V.Jasiulevičius.

Nepuolė remontuotis

Iki šiol Lietuvoje buvo registruota net 2 mln. 300 tūkst. transporto priemonių. Tačiau tai, kad dauguma jų iš tiesų buvo seniai parduotos užsieniečiams ar išardytos dalimis išduoda tai, kad servisai nepajuto staiga plūstelėjusio klientų srauto.

Techninę apžiūrą turėti įpareigojantis įstatymas automobilių remonto dirbtuvėms netapo pasipelnymo šaltiniu. Jų savininkai tvirtina, kad pastaruosius tris mėnesius, kai galioja šis įstatymas, remontuojamų automobilių srautas nebuvo didesnis, mat dauguma išregistruojamų transporto priemonių iš tiesų jau yra bevertės.

„Jokio pagyvėjimo bent jau savo servise nepajutome, nemanau, kad ir aplinkiniai servisai tą pajuto, nes, manau, dauguma automobilių, kurie turi būti išregistruoti, yra praktiškai nebevažiuojantys ir jų tikrai neverta taisyti“, - sakė autoserviso „Padangų bazė“ vadovė Lilija Skulskienė.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.