Išaiškėjo, kodėl masinis automobilių išregistravimas tapo chaosu

Praėjus savaitei po masinio automobilių išregistravimo bangos lietuviai vis dar negali atsigauti. Vienu kartu buvo išregistruota 880 tūkst. transporto priemonių, tarp kurių buvo ir nemažai tokių, kurias žmonės ketino dar naudoti.

Masinis automobilių išregistravimas galėjo praeiti ramiai, jei jam būtų buvę tinkamai pasiruošta.<br>V.Balkūno nuotr.
Masinis automobilių išregistravimas galėjo praeiti ramiai, jei jam būtų buvę tinkamai pasiruošta.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Elta, Ilona Staškutė

Oct 6, 2014, 6:44 PM, atnaujinta Jan 28, 2018, 9:34 AM

Vairuotojai pastebėjo, kad artėjant išregistravimo dienai labai trūko informacijos – apie laukiančią grėsmę buvo galima sužinoti tik iš žiniasklaidos, o naujienų atidžiai nesekantys žmonės nežinojo, ką daryti.

Liepė apdrausti ir išregistravo

Ne visuomet tai galėjo paaiškinti ir „Regitros“ darbuotojai. Portalo lrytas.lt skaitytojas Genadijus Smoriginas pasakojo pusę metų praleidęs užsienyje ir negirdėjęs apie naujas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, pagal kurias 90 dienų be privalomojo draudimo ar techninės apžiūros (TA) laikomas automobilis automatiškai išregistruojamas.

Neseniai grįžęs namo vyras sužinojo apie naujovę lemtingosios rugsėjo 29-osios rytą ir bemat paskambino į „Regitrą“ pasiteirauti, ką daryti. Jo automobilis tebeturėjo galiojančią TA, bet buvo neapdraustas.

„Paskambinom ryte paklausti dėl savo mašinos. Mums pasakė, kad nėra draudimo. „Gerai, – sakėm. – Šiandien padarysim.“ Apdraudžiau ir grįžęs namo tikrinu prie kompiuterio – žiūriu, mašina jau išregistruota. Ir kam taip daryti, kad tyčia iš žmonių pinigus ištraukti?“ – stebėjosi suklaidintas vyras.

Tvarka – paskutinę dieną

Kodėl net „Regitros“ darbuotojai neturėjo atsakymų į visus klausimus?

Nereikia stebėtis, mat vidaus reikalų ministras Dailis Alfonsas Barakauskas buvo atsakingas už Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registravimo taisyklių parengimą, tačiau šios taisyklės buvo parengtos likus vos vienai dienai iki jų įsigaliojimo ir praėjus daugiau negu metams nuo įstatymo priėmimo Seime.

Apie tai pranešė Seimo nariai Andrius Kubilius ir Eligijus Masiulis, pirmadienį kreipęsi į vidaus reikalų ministrą, prašydami atsakyti į klausimus dėl kilusio chaoso visuomenėje, kurį sukėlė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos. Jų nuomone, už tai ministras turi prisiimti atsakomybę.

Kaip primena parlamentarai, transporto priemonės, kurios ilgą laiką stovėjo neapdraustos ir be techninės apžiūros, buvo vienašališkai išregistruotos be šeimininkų žinios.

Laukia atsakomybės

Seimo nariai mano, kad Vidaus reikalų ministerija tinkamai nepasirengė šiems pakeitimams ir neinformavo gyventojų apie pasekmes, juo labiau kad pati „Regitra“ nebuvo pasiruošusi masiniam automobilių išregistravimui, todėl žmonėms kilo daug nepatogumų.

Kreipimesi prašoma atsakyti į klausimą, ar Vidaus reikalų ministerija jau panaikino klaidingų veiksmų pasekmes, kai panaikinus Lietuvoje registruotų, bet dirbančių užsienyje vilkikų registraciją, krovinių pervežimo bendrovės galėjo patirti didelių nuostolių dėl sustojusių pervežimų. Ministro taip pat teiraujamasi, ar bus atsižvelgta į pervežimo kompanijoms padarytus nuostolius ir kaip joms praradimai bus atlyginti.

Seimo nariai mano, kad dėl neparengtos ir chaosą sukėlusios tvarkos D. A. Barakauskas turi prisiimti atsakomybę.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.