Brangus suomių dyzelinas lietuvius gelbės per techninę apžiūrą

Antradienį Vilniuje „Neste Oil“ pristatė naujos rūšies dyzelinius degalus. Kaip tikina naftos koncerno atstovai, naujieji degalai, pavadinti skambiu „Pro Diesel“ pavadinimu, yra geriausias dyzelinas pasaulyje.

Naujasis dyzelinas turi valomųjų priedų, o degdamas palieka mažiau anglies nuosėdų, todėl dūmingumo mažinimas prieš techninę apžiūra gali ir suveikti.<br>Justino Stacevičiaus nuotr.
Naujasis dyzelinas turi valomųjų priedų, o degdamas palieka mažiau anglies nuosėdų, todėl dūmingumo mažinimas prieš techninę apžiūra gali ir suveikti.<br>Justino Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius

2014-10-07 14:44, atnaujinta 2018-01-28 06:49

Per pristatymą juo buvo pripildyti pirmų trijų automobilių bakai, tačiau eiliniam vartotojui ši naujovė gali pasirodyti per didelė prabanga. Lyginant su „Futura“ dyzelinu, jis yra net 19 centų brangesnis ir kainuoja 4,58 Lt/l.

Bet suomių naftos produktų gamintojo pristatytas naujos kartos dyzelinas Lietuvoje gali rasti naują pritaikymą – dėl jo valomųjų savybių senų automobilių savininkai galėtų jį piltis siekdami sumažinti dūmingumą prieš techninę apžiūrą.

Atkeliauja iš Suomijos

Kitaip nei kiti „Neste Oil“ tinklo degalinėse Lietuvoje parduodami degalai, naujasis dyzelinas nėra gaminamas Mažeikiuose, o atkeliauja tiesiai iš Suomijos. Įdomu tai, kad mūsų šalis yra pirmoji užsienio rinka, kurioje debiutuoja šie degalai.

Tokį koncerno sprendimą nulėmė dvi priežastys. Visų pirma, net 70 proc. tinklo degalinėse Lietuvoje parduodamų degalų sudaro dyzelinas. Taip pat, mūsų šalis praėjusiais metais buvo ketvirta visose ES pagal „Neste Oil“ eksporto apimtis.

Dyzelino techninės charakteristikos, kurios kaip patikino „Neste Lietuva“ generalinis direktorius Ringaudas Steikūnas, yra patvirtintos testuose atrodo solidžiai. Jo drumstimosi temperatūra yra -32 laipsniai Celsijaus, o užšalimo dar penkiais laipsniais žemesnė.

Taip pat žadamos 5 proc. žemesnės degalų sąnaudos ir 4 proc. didesnė galia.

Išbandė per techninę apžiūrą

Visgi lietuviams naudingomis gali tapti jo valomosios savybės. Naujasis dyzelinas turi specialių priedų, taip pat dėl angliavandenilių struktūros jam degant susidaro mažiau nuosėdų. Nors į jo sudėtį įeina biodyzelinas, riebalų rūgščių jame nebeliko.

Suomių koncerno tyrimų ir plėtros departamento mokslininkas Kalle Lehto po spaudos konferencijos pasakojo, kaip vienam iš jo kolegų seno W123 kėbulo „Mercedes-Benz“ techninę apžiūrą praėjo po to, kai įsipylė naujojo dyzelino.

„Pas mus techninių apžiūrų metu taip pat didelis dėmesys skiriamas dūmingumui. Kaip kolega įveikė techninę apžiūrą įsipylęs naujo dyzelino aš maniau, kad tai būtų galima panaudoti rinkodarai, tačiau ši idėja panaudota nebuvo“, - pasakojo K. Lehto.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.