Geriausias būdas nubausti skubančius – priversti juos vėluoti

A juostose nardančius vairuotojus Vilniaus policija nuo šiol drausmins kiek neįprasta priemone. Transporto priemonės bus nukreipiamos į gretimas gatves, o baudos skiriamos tik paties įžūliausiems pažeidėjams.

A juostoje „pasiklydusius“ vairuotojus policija nukreipė į šalutines gatves<br>Domanto Umbraso nuotr.
A juostoje „pasiklydusius“ vairuotojus policija nukreipė į šalutines gatves<br>Domanto Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius

Oct 30, 2014, 9:19 AM, atnaujinta Jan 24, 2018, 4:22 AM

Ketvirtadienį, spalio 30 d., vyko pirmas toks prevencinio pobūdžio reidas Ukmergės gatvėje. Rytinio piko metu policijos pareigūnai stebėjo visuomeninio transporto eismo juostasi, o į šias juostas „netyčia užklydusius“ eismo dalyvius nukreipė į kelio dešinėje esančias gatves.

Vietoje baudžiamųjų reidų – prevenciniai

Kaip portalui lrytas.lt ketvirtadienio rytą pasakojo automobilius iš Ukmergės į Šeškinės gatvę nukreipęs kelių patrulių rinktinės vadas Marius Putrimas, baudžiamųjų akcijų efektyvumas ribotas, nes sustabdžius vieną vairuotoją dešimt spėja pravažiuoti. Reidų poveikis taip pat juntamas vieną ar dvi dienas – tiek laiko važinėjančių A juostomis būna mažiau.

„Nusprendėme imtis prevencinių priemonių, kurios leistų maksimaliai atlaisvinti visuomeninio transporto juostą, t. y. padėtų važiuoti tiems vairuotojams, kurie turi tam teisę. Tai visuomeninis transportas, taksi, vairuotojai važiuojantys su trimis ar daugiau keleivių ir elektromobiliai. Sąžiningai tikime, kad visi kiti vairuotojai į tą juostą pateko netyčia arba norėdami nuvažiuoti į dešinę, todėl ten juos ir nukreipiame“, – pasakojo pareigūnas.

Ties išsukimu į Šeškinės gatvę reido metu buvo nubaustas tik vienas vairuotojas. Jis, anot pareigūnų, taip ir nesuprato, kodėl jam negalima važiuoti A juosta. Pats pažeidėjas tikino nedaręs to piktybiškai, tiesiog persirikiavo į dešiniau esančią eismo juosta anksčiau tam, kad galėtų patogiau pasiekti Ozo g.

„Mačiau, kad pareigūnai stovi priekyje ir tikrai niekada nedaryčiau to piktybiškai. Juolab kad ir punktyrinė linija yra, todėl nemanau, kad padariau pažeidimą“, – situaciją aiškino sunerimęs vilnietis.

Užsikimšo šalutinės gatvės

Girdimi vairuotojų pasiteisinimai, anot M. Putrimo, vis tie patys – „aš labai skubu“, „pramiegojau į darbą“, „skubu į ligoninę“. Avaringumui didelės įtakos šis pažeidimas neturi, tačiau, kaip aiškino pašnekovas, A juostose nardantys vairuotojai erzina sąžiningus eismo dalyvius.

„Geriausia nuobauda tokiems vairuotojams – prailginti jų kelionės trukmę. Visi, kurie skuba, tokiu atveju pavėluoja, nes tenka važiuoti aplinkui. Kaip matėte, šalutinės gatvės šiandien irgi buvo užkimštos, nes niekas nesitikėjo tokio automobilių srauto“, – konstatavo pareigūnas.

Nors tokia akcija vykdoma pirmą kartą, patrulių rinktinės vado teigimu, 90 proc. vairuotojų suprato, kodėl pareigūnas stovi A juostoje. Jie iškart jungdavo posūkį ir net neraginami sukdavo į šoną, o tai, anot pašnekovo, rodo, kad dauguma pažeidėjų daro tai sąmoningai.

Už važiavimą visuomeninio transporto juosta neturint tam teisės gresia bauda nuo 40 Lt. Policija taip pat primena, kad eismą reguliuojančio pareigūno nurodymai yra privalomi visiems eismo dalyviams, o jų nesilaikymas užtraukia nuo 100 litų iki 200 Lt baudą arba teisės vairuoti atėmimą nuo 1 iki 6 mėnesių.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas „Facebook“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.