Būsimiems vairuotojams – nauja žinia iš „Regitros“

Būsimiems vairuotojams greitai nebereikės sukinėtis „Regitros“ aikštelėje. Praktinio egzamino metu jie iš karto važiuos į gatves. Tiesa, ši tvarka galios tik siekiant gauti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

B kategorijos vairavimo egzaminai bus perkelti į gatves.<br>V.Balkūno nuotr.
B kategorijos vairavimo egzaminai bus perkelti į gatves.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Rinkevičius

Dec 17, 2014, 3:16 PM, atnaujinta Jan 18, 2018, 11:44 PM

Šie pakeitimai įsigalios 2015 m. pradžioje, tačiau konkreti data kol kas nežinoma. Kaip portalui lrytas.lt komentavo „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas, vienintelė kliūtis šiuo metu – įteisinti naują egzaminų mokestį.

„Kadangi pratimai iš aikštelės buvo perkelti į miestą, laikas, kurį su automobiliu praleidžiame eisme, dvigubėja. Automatiškai įkainis turi būti vienas, tačiau teisininkai sako, kad turi būti aiškiau apibrėžta, jog mokestis už automobilio nuomą aikštelėje bus sujungiamas su mokesčiu už nuomą eisme“, – komentavo jis.

Teks mokėti visą kainą

Šiuo metu galioja tvarka, pagal kurią aikštelėje egzamino neišlaikę ir į gatves neišvažiavę vairuotojai už perlaikymą mokėdavo 24,5 Lt. Įvedus praktinio B kategorijos vairavimo egzamino pakeitimus, mokestis už automobilio nuomą nebus skeliamas į dvi dalis.

„Jau ir dabar aikštelėje atliekame tik vieną kitą pratimą, o didžiąją dalį egzamino praleidžiame eisme. Taip darome visą pastarąjį pusmetį“, – pažymėjo S.Šuminas.

Anot pašnekovo, tai suteikia laiko egzaminuotojams ir vairavimo mokyklų atstovams vertinti pratimus pagal tai, kaip jie atliekami gatvėje. Egzaminuose nebeliks pratimo ant estakados, taip pat įsibėgėjimo ir stabdymo.

Visi kiti pratimai – automobilio statymas statmenai, įstrižai arba lygiagrečiai, apsisukimas ir važiavimas atbuline eiga su posūkiu – išliks, tačiau juos jau teks atlikti šalia kitų transporto priemonių.

Tikra kliūtis gąsdina

Vairavimo mokymų specialistas Artūras Pakėnas nemano, kad gatvėse automobilius bandantys pastatyti būsimi vairuotojai sukels nepatogumų kitiems eismo dalyviams. Anot jo, visuomet galima rasti laisvesnę aikštelę, kurioje niekam netrukdysi.

Ar pasikeitus tvarkai egzaminas palengvės, o galbūt taps sudėtingesnis, specialistas vienareikšmiškai atsakyti negalėjo. Anot pašnekovo, tai priklauso nuo žmogaus – vieniems taip pat gerai sekasi ir aikštelėje, ir gatvėje, o kitus gąsdina mintis, kad reikia stoti šalia kito automobilio.

S.Šuminas pažymėjo, kad, pavyzdžiui, lygiagretus statymas nebūtinai bus atliekamas tarp dviejų automobilių. Atskirais atvejais tai gali būti daroma už pasirinktos transporto priemonės ar prieš ją.

„Idėja yra kiek įmanoma priartinti egzaminą prie realių sąlygų, situacijų, su kuriomis vairuotojas susidurs kiekvieną dieną. Taip pat ir duoti žmogui šiek tiek laisvės pačiam pasirinkti – jeigu turime plačią gatvę su automobiliais šalikelėje, kodėl gi neleisti jam pačiam nuspręsti, kur sustoti būtų patogiau“, – sakė pašnekovas.

Visiškos laisvės būsimi vairuotojai negaus. Pavyzdžiui, prekybos centro stovėjimo aikštelėje egzaminuotojas nurodys eilę, kurioje jis turi rasti laisvą vietą ir pastatyti automobilį.

Smulkių avarijų nesibaimina

Egzaminuotojai jau pusmetį pratinami prie naujos tvarkos. Anot S.Šumino, iš pradžių jie nuogąstavo, kad gali kilti daugiau ginčų dėl vertinimo objektyvumo. Jis sutiko, kad aikštelėje įmonės specialistų darbas buvo lengvesnis – nuversta gairelė yra aiškus klaidos įrodymas.

Dėl galimų smulkių eismo įvykių pašnekovas nerimo nejaučia. Anot jo, egzaminuotojas viską mato, turi papildomus pedalus ir tikrai neleis būsimam vairuotojui kliudyti kito automobilio.

„Egzaminuojame jau 10 metų, o eismo įvykius galiu suskaičiuoti rankos pirštais. Ir tai dažniausiai jie nutinka todėl, kad kas nors mums įvažiuoja į automobilio galą“, – užtikrintai kalbėjo S.Šuminas.

Keisis ir dar vienas egzaminavimo aspektas – nebeliks kompiuterio automatiškai parenkamų maršrutų. Kelią savo nuožiūra diktuos egzaminuotojai, tačiau jie privalės įveikti tris kontrolinius taškus. Taip pat teisės aktuose nustatyta, kad egzaminas negali trukti trumpiau nei 25 min.

„Reikia suprasti, kad maršrutus sudarinėdavome ne egzaminuojamam asmeniui ir ne vairavimo mokykloms, o egzaminuotojams“, – akcentavo pašnekovas.

Taikyti panašios metodikos kitų kategorijų egzaminams „Regitra“ kol kas neketina. Anot S.Šumino, dalies vilkikų vairuotojų įgūdžiai yra menki, todėl manevruodami gatvėje jie sutrikdytų eismą. Tuo metu kai kurie motociklininkų pratimai yra pavojingi.

Mokyklos jaučia diskriminaciją

A.Pakėnas vylėsi, kad kartu su nauja egzaminavimo tvarka bus panaikintas ir reikalavimas mokykloms nuomotis specialias aikšteles. Anot jo, tai pastebimai pakelia paslaugų kainą, be to, daugelio vairavimo mokyklų finansinė padėtis ne pati geriausia.

Pašnekovo teigimu, tuomet vertėtų pakeisti ir mokyklinio egzamino tvarką. Kitu atveju instruktoriams teks dvigubas darbas – mokyti vairuotojus ir specialioje aikštelėje, ir realiomis sąlygomis.

„Jeigu Susisiekimo ministerija sumažintų reikalavimus ir mokykloms nebūtų privaloma turėti savo aikštelės arba ją nuomotis, tai joms gerokai palengvintų gyvenimą. Taikydamos tokias kainas, kokios yra dabar, kai kurios iš jų vos kvėpuoja. Tuomet nebūtų pagrindo branginti kursų“, – vylėsi pašnekovas.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.