Vairuotojų košmaras išsipildė – po avarijos būtina ekspertizė

Vairuotojai tikėjosi lengviau atsikvėpti, kai buvo panaikinta pernai įsigaliojusi tvarka, pagal kurią automobiliai būdavo išregistruojami be teisės grįžti į Lietuvos kelius, jei draudikų sprendimu jų remontuoti neverta.

Jei automobilio remontas kainavo brangiau nei draudikų apskaičiuota automobilio vertė, teks atlikti techninę ekspertizę.<br>J.Stacevičiaus asociatyvioji nuotr.
Jei automobilio remontas kainavo brangiau nei draudikų apskaičiuota automobilio vertė, teks atlikti techninę ekspertizę.<br>J.Stacevičiaus asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Mar 17, 2015, 10:47 AM, atnaujinta Jan 9, 2018, 6:27 PM

Tačiau Susisiekimo ministerija išaiškino, kad po avarijų visais atvejais panaikinama automobilių ar motociklų, kurių remontuoti ekonomiškai netikslinga, privalomoji techninė apžiūra.

Jei vis dėlto būtų atliktas tokios transporto priemonės atkuriamasis remontas, jos privalomąją techninę apžiūrą bus galima atlikti tik po techninės ekspertizės.

Net jei padaryta žala – nubraukti dažai ar išdužę žibintai.

Ekspertizė būtina, bet neįmanoma?

Jei automobilio remontas kainavo brangiau nei draudikų apskaičiuota automobilio vertė, techninės ekspertizės išvengti nepavyks.

Manoma, kad automobilio remontuoti ekonomiškai netikslinga, jeigu būtinos remonto išlaidos lygios 75 procentams turto rinkos vertės iki eismo įvykio arba didesnės.

Tačiau keisčiausia tai, kad nors reikalaujama po avarijos atlikti techninę ekspertizę, nėra patvirtintos tvarkos, kaip ją atlikti, todėl ji tiesiog neatliekama.

Vienintelė išimtis – jei automobilio techninę apžiūrą po avarijos panaikino pareigūnai, o ne draudikai, t.y. automobilis priklauso avarijos kaltininkui, o ne nukentėjusiajam.

Tokiu atveju ekspertizė kainuoja apie 145 eurus (technines ekspertizes atliekančių įmonių sąrašas).

Šis reikalavimas skaudžiausiai paliečia senų, tačiau gerai išlaikytų automobilių savininkus, kurių transporto priemonių vertė formaliai siekia iki poros tūkstančių eurų, tačiau praradus tokį automobilį pigiai nusipirkti analogišką būtų be galo sunku.

Susisiekimo ministerijos teigimu, tokia tvarka būtina, nes techninė ekspertizė nustatys, ar transporto priemonė tinkamai suremontuota ir yra nepavojinga žmonių sveikatai ir saugumui.

Automobilio savininkas, teikdamas jį privalomajai apžiūrai, kartu turės pateikti ir transporto priemonių techninės ekspertizės įmonės išduotą pažymą apie tinkamai atliktą transporto priemonės remontą.

Techninė apžiūra panaikinama automatiškai

Eismo įvykio metu sugadintų transporto priemonių, kurių remontuoti ekonomiškai netikslinga, privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros panaikinimo ir pateikimo privalomajai transporto priemonių techninei apžiūrai tvarka patvirtinta susisiekimo ministro įsakymu.

Ji papildė pernai lapkritį įsigaliojusias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas.

Kai draudimo įmonė, apdraudusi eismo įvykio kaltininką, ar Transporto priemonių draudikų biuro ekspertai nustatys, kad eismo įvykio metu nukentėjusiam trečiajam asmeniui transporto priemonės remontuoti ekonomiškai netikslinga, informacija apie šią transporto priemonę bus pateikiama Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijai „Transeksta“, kuri Centralizuotoje techninės apžiūros duomenų bazėje pažymės, kad panaikinama minėtos transporto priemonės privalomoji apžiūra.

Kita privalomoji tokios transporto priemonės apžiūra galės būti atlikta tik po atkuriamojo transporto priemonės remonto, technine ekspertize patvirtinus, kad transporto priemonė tinkamai suremontuota ir yra nepavojinga žmonių saugumui.

Lipduko nereikia

Tai aktualu ir visiškai naujų automobilių savininkams.

Eismo įvykyje smarkiai nukentėjusio naujo automobilio ar priekabos privalomąją techninę apžiūrą būtina atlikti nelaukiant anksčiau galiojusio termino.

Toks reikalavimas įsigaliojo susisiekimo ministro įsakymu patikslinus Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomosios techninės apžiūros atlikimo tvarką.

„Pavyzdžiui, įregistruoto naujo lengvojo automobilio techninė apžiūra privaloma tik po trejų metų nuo pirmosios registracijos datos. Tačiau tuo atveju, kai eismo ar kitokio atvejo metu sugadinta transporto priemonė nebeatitinka būtinų techninių reikalavimų – yra suveikusi oro pagalvių sistema, deformuotas rėmas arba pažeista vairo ar stabdžių sistema, po remonto bus privaloma atlikti techninę apžiūrą. Tai būtina siekiant užtikrinti eismo saugą“, – aiškino susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Taupant transporto priemonių savininkų laiką, patikslintos nuostatos dėl techninės apžiūros atlikimą patvirtinančio ženklo – lipduko naudojimo.

Atsižvelgiant į tai, kad kiekvienos transporto priemonės privalomoji techninė apžiūra atliekama dar prieš jos registravimą, nustatyta, kad po registravimo gavus transporto priemonės valstybinio numerio ženklą nebereikia papildomai kreiptis į techninės apžiūros įmonę dėl lipduko.

Tokiais atvejais šis lipdukas neprivalomas.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.