Kaip parenkamos gatvės, kurias asfaltuoti?

Šiauliečiai pastebi, kad neseniai užlopytos duobės kiemuose netrukus vėl atsiveria. Savivaldybės atstovai teigia priekaištų kelininkams neturintys, o kelininkai žeria argumentus, dėl kurių žmonės turėtų džiaugtis jų atliekamu darbu.

Sprendimui, kurias gatves ir kiemus taisyti, įtakos turi ir gyventojų skundai.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Sprendimui, kurias gatves ir kiemus taisyti, įtakos turi ir gyventojų skundai.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Sprendimui, kurias gatves ir kiemus taisyti, įtakos turi ir gyventojų skundai.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Sprendimui, kurias gatves ir kiemus taisyti, įtakos turi ir gyventojų skundai.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Asta Volkovaitė („Šiauliai plius“)

Jul 31, 2015, 6:07 PM, atnaujinta Oct 22, 2017, 12:13 PM

Ne tik lopys, bet ir klos naują asfaltą

Šiemet labiausiai turėtų atsigauti centrinė ir pietinė miesto dalys. Planuojama suremontuoti Trakų gatvės atkarpą nuo S. Šalkauskio iki Ežero gatvės.

Taip pat planuojami remonto darbai Gegužių gatvės atkarpoje nuo Gegužių g. 21 namo iki Tilžės gatvės ir Pramonės gatvės atkarpoje nuo Serbentų gatvės iki Bačiūnų gatvės.

Anot Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Miesto infrastruktūros skyriaus vyr. specialistės Daivos Mačernės, vienur net bus išklotas naujas asfaltas. Be to, planuojama atlikti Žibuoklių ir Padirsių gatvių rekonstrukciją.

Nepasitenkinimas – palijus lietui

Savivaldybės atstovai neslepia, kad žmonės nevengia skųstis atliktų darbų kokybe. „Daugiausia nusiskundimų gauname dėl vykdomų daugiabučių kiemų asfalto dangos duobių taisymo darbų. Pagrįstų skundų – nežymi dalis.

Daugiausia gyventojai išreiškia pastabų dėl vandens nuvedimo, kai palijus kiemuose laikosi vanduo“, – mini D.Mačernė.

Pati Savivaldybė kelininkams dėl to nereiškia pretenzijų. Taip yra dėl to, kad perkant duobių tvarkymo paslaugas, sutartyje nenumatoma išspręsti ir vandens nuvedimo problemas.

Iš sutarties su kelininkais matyti, kad 5 centimetrų ar beveik pusmetrio gylio duobės sulaukia tokio pat storio asfalto. Kai duobių gylis yra didesnis nei 5 centimetrai, avarinių duobių užtaisymui naudojamos asfalto drožlės ar karšti asfalto mišiniai.

Kelininkus galima prisišaukti?

Kaip parenkamos tvarkytinos gatvės, kiemai? Kiek šiems sprendimams gali daryti įtakos patys žmonės?

„Gatvės parenkamos atsižvelgiant į gatvių kategorijas, visuomeninio transporto eismą ir dangų būklę. Daugiabučių kiemai parenkami atsižvelgiant į defektavimo rezultatus ir dangų nusidėvėjimo lygį“, – mini valdininkė. Visgi neneigiama, kad valdžios sprendimus gali nulemti ir bet kuris šiaulietis.

„Gavus gyventojų prašymus telefonu, elektroniniu būdu ar raštu yra įvertinama esama situacija. Į informaciją dėl avarinės situacijos yra reaguojama nedelsiant“, – teigia D.Mačernė.

Gyventojams kyla klausimų

Atliktiems darbams galioja trejų metų garantija. Gatves tvarkančios bendrovės „Šiaulių plentas“ atstovai teigia, kad šiemet jiems nė karto neteko daryti garantinio remonto. Visgi kai kuriems gyventojams kyla abejonių dėl tinkamų darbų, kai jų kiemuose užtaisytos duobės vėl atsiveria dar nespėjus pasibaigti garantijai.

„Nežinau, kaip mums čia pasisekė, bet pernai mūsų kiemą asfaltavo net du kartus per vasarą. Pirmąsyk lopė, atrodo, pavasarį ar vasaros pradžioje, paskui po poros mėnesių vėl tas pačias duobes pjaustė ir tvarkė. Pamenu, pila lietus, duobėse pilna vandens, o jie pila į jas asfalto mišinį.

Sakau, vyrai, ne lietui lyjant juk tokie darbai daromi, nelaikys niekas, o jie atsakė, kad patys žino, bet taip liepta. Neišlaikė tas asfaltas net iki šio pavasario, duobės vėl tokios pat, kaip iki remonto. O mūsų kiemas net nepravažiuojamas, kiek čia tų mašinų tėra.

Kam reikėjo tuos pinigus mėtyti? Kaimynų kiemą irgi tvarkė, bet dirbo ne per lietų, tai ten viskas gerai, laiko“, – teigia vieno namų Trakų gatvėje gyventojai.

Kelininkai teigia, kad į šiuos kiemus jie grįžo užtaisyti naujų duobių: „Gyventojai turėtų tuo džiaugtis. Mes taisome naujas duobes, tas, kurios spėjo atsirasti po mūsų paskutinio tvarkymo“.

Žvyruotos gatvės kelininkų laukia ilgiausiai

Šiemet miesto valdžia duobėms tvarkyti yra numačiusi gerokai daugiau lėšų, nei ankstesniais metais.

„Asfalto dangų duobių taisymo darbams šiais metais numatyta panaudoti 695 tūkst. Eur. Tvarkomos visos miesto gatvės, kurioms reikalinga atlikti duobių užtaisymo darbus. Pirmiausia yra tvarkomos B kategorijos gatvės, kuriose vyksta viešojo transporto eismas, antra eile C, D kategorijos gatvės, kuriose vyksta viešojo transporto eismas, trečia eile visos kitos miesto gatvės“, – teigia D. Mačernė.

Anot jos, žvyruotų gatvių priežiūrai – greideriavimui ir dangos konstrukcijoms užtaisyti naujomis medžiagomis – numatyta panaudoti 192 tūkst. Eur. Gatvės greideriuojamos nuo 1-3 kartų per mėnesį.

Gatvių kapitalinio remonto darbams numatyta panaudoti apie 390 tūkst. Eur. Kapitaliniu remontu vadinamas ištisinis asfalto dangos sluoksnio uždėjimas.

Netvarkytos duobės atveda į teismą

Pastaruoju metu vis dažniau pasitaiko atvejų, kai po avarijų duobėse už kelių priežiūrą atsakingos institucijos yra paduodamos į teismą. Prieš porą savaičių Kauno apygardos teismas paskelbė nutartį sudaužyto automobilio byloje.

Dėl sudaužytos mašinos į teismą kreipėsi viena draudimo bendrovė. Ji siekė įrodyti, kad avarija nutiko dėl to, kad Kauno miesto savivaldybės valdininko ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovai nepasirūpino sutvarkyti 0,7 metro duobės. Teismas sutiko, kad valdininkai nesiėmė visų veiksmų ir draudikams priteisė dalį prašytos sumos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.