Perkelta autobusų stotis Kaune tapo painiu išbandymu

Nuo šiol į „Akropolio“ prekybos centrą kauniečiai ir atvykėliai traukia ne tik apsipirkti, bet ir pradėti kelionę į kitą Lietuvos ar užsienio miestą.

Prie remontuojamos autobusų stoties Vytauto prospekte klaidžiojantiems keleiviams padeda savanoriai. Jie nukreipia žmones link „Akropolio“.<br>L.Jačiauskaitės nuotr.
Prie remontuojamos autobusų stoties Vytauto prospekte klaidžiojantiems keleiviams padeda savanoriai. Jie nukreipia žmones link „Akropolio“.<br>L.Jačiauskaitės nuotr.
Kauniečiai ir miesto svečiai jau ėmė priprasti prie laikinosios autobusų stoties, nors dar pasitaiko paklydėlių. Griunvaldo gatvėje stovi informaciniai stendai.<br>L.Jačiauskaitės nuotr.
Kauniečiai ir miesto svečiai jau ėmė priprasti prie laikinosios autobusų stoties, nors dar pasitaiko paklydėlių. Griunvaldo gatvėje stovi informaciniai stendai.<br>L.Jačiauskaitės nuotr.
Perkėlus stotį į naują vietą pastebimas mažesnis transporto laidumas Vytauto prospekto ir Griunvaldo g. sankryžoje.
Perkėlus stotį į naują vietą pastebimas mažesnis transporto laidumas Vytauto prospekto ir Griunvaldo g. sankryžoje.
Daugiau nuotraukų (3)

Laura Jačiauskaitė („Lietuvos rytas“)

Aug 18, 2015, 10:49 AM, atnaujinta Oct 20, 2017, 4:33 AM

Kol kas po restauruojamą autobusų stotį ir „Akropolio“ prieigas kai kurie keleiviai dar klaidžioja sutrikę, tačiau stoties administratorė Rita Tuskevičienė tikisi, kad ilgainiui žmonės pripras prie laikinų pokyčių. O radusiems užtvertą remontui stotį Vytauto prospekte gelbėja ten budintys savanoriai.

Patiems autobusų stoties darbuotojams buvo sunkiausia persikraustyti, tačiau „Kautra“ ir, aišku, keleiviai džiaugsis, kai sulauks atgimusios ilgą laiką miesto įvaizdį gadinusios senosios stoties.

Pasiūlymas nustebino

Pirmą kartą išgirdę apie norą laikinąją stotį įkurti prekybos centre „Akropolio“ valdytojai nustebo.

„Kartu su visa valdytojų komanda sunkiai įsivaizdavome, kaip tai gali atrodyti, kokiu būdu bus perorganizuota visa aplinkos infrastruktūra ir kas tai padarys. Tačiau turiu pabrėžti, kad „Kautra“ pas mus atėjo visiškai pasiruošusi.

Planas buvo kruopščiai apsvarstytas, teliko išspręsti keletą neesminių klausimų“, – sakė Kauno „Akropolį“ valdančios bendrovės „Resolution Property Management“ direktoriaus pareigas laikinai einanti Rida Kalvaitienė.

Pirmadienį šalia bilietų kasų, įsikūrusių prie Griunvaldo įėjimo į „Akropolį“, stoviniavo ir pora iš Šiaulių. Aušrinė ir Haroldas sakė, kad mėgsta naujoves, todėl kuriam laikui pasikeitusi autobusų stoties vieta jiems nesukėlė jokių nepatogumų.

„Reikia tiesiog priprasti. Laukiu nesulaukiu, kada galėsime pamatyti naują autobusų stotį. Girdėjau, kad ten bus įrengta daug parduotuvių ir restoranų“, – šypsodamasis kalbėjo Kaune studijuojantis Haroldas.

Kai pašaukia gamta

„Akropolio“ valdytojų atstovė R.Kalvaitienė tikino, kad planas, kaip laikinąją autobusų stotį paversti patogiu infrastruktūros objektu, buvo ruošiamas labai nuosekliai.

„Svarstyti ir viską sudėlioti į savo vietas užtruko apie du mėnesius – tai gana trumpas laiko tarpas“, – teigė R.Kalvaitienė.

Prie prekybos centro įsikūrus laikinajai stočiai, pirkėjams „Akropolio“ durys iš Griunvaldo gatvės pusės atsiveria anksčiau – jau 7 valandą, kad keleiviai galėtų ramiai nusipirkti bilietus ar pasinaudoti tualetu.

Tačiau informatoriaus dispečerio pareigas senojoje stotyje einantis Jonas K., šiuo metu su kitais darbuotojais tapęs laikinosios stoties savanoriu, neslėpė, kad laikinoji stotis turi ir tam tikrų spragų.

„Savanoriai savo darbą pradeda 5 val. 30 min., o tualetai tampa prieinami tiktai po pusantros valandos.

Gamta pašaukia anksčiau, nei atveriamos galimybės civilizuotai atsiliepti į jos šauksmą“, – pašmaikštavo vyriškis.

Jis sakė, kad ši problema aštri ne tik laikinosios stoties darbuotojams, bet ir keleiviams.

Stoties administratorė R.Tuskevičienė tikino, kad ši problema bus sprendžiama, tik dar neaišku, koks bus jos sprendimo būdas. Mat „Akropolio“ atstovė R.Kalvaitienė sakė, kad dėl prekybos centro interesų durys negali būti atveriamos dar anksčiau.

R.Kalvaitienė pripažino, kad, prie prekybos centro „Akropolis“ perkėlus stotį, prireikė daugiau pastangų tinkamai palaikyti švarą ir tvarką.

Pirmajame prekybos centro aukšte prireikė daugiau valytojų priežiūros nei įprastai. Pirmajame aukšte sustiprintos ir apsaugos tarnybos pajėgos.

Prie įėjimo iš Griunvaldo gatvės pusės apsaugininkai privalo budėti nuo 7 valandos ryto, jų darbo laikas pailgėjo viena valanda. „Akropolio“ apsaugos tarnybai taip pat padeda ir autobusų stoties apsaugininkai.

Susidaro spūstys?

Keblumų gali iškilti keleiviams, į laikinąją stotį atvykusiems nuosavu transportu. Trumpa ir dėl autobusų susiaurėjusi Griunvaldo gatvė užsikemša beveik bet kuriuo paros metu.

„Padidėjus eismo srautams pastebėjau, kad vis dažniau Vytauto prospekto ir Griunvaldo gatvės sankryžoje susidaro nemenkos automobilių spūstys.

Čia žalia šviesoforo spalva dega vos kelias sekundes. Per tą laiką spėja pravažiuoti vienas autobusas arba du lengvieji automobiliai“, – teigė prie laikinosios stoties budintis savanoris Jonas.

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras tvirtino negirdėjęs apie spūstis. Jis pripažino, kad perkėlus stotį į Griunvaldo gatvę pastebimas mažesnis transporto laidumas. Bet per vieną šviesoforo fazę nepravažiavęs automobilis, vedėjo nuomone, dar nėra spūstis.

„Vakar kartu su „Kautros“ direktoriumi ir kelių policijos ekipažu stebėjome, kaip vyksta eismas šioje gatvėje, tačiau bent jau tuo metu neteko išvysti vadinamųjų spūsčių.

Skatiname vairuotojus, kad planuodami savo kelionės maršrutą aplenktų Griunvaldo gatvę. Pasirinkę kitą kelią savo tikslą pasieks patogiau.

Vytauto prospekte šviesoforai reguliuojami taip, kad šia gatve būtų galima greičiau pravažiuoti“, – aiškino P.Keras.

Gelbėja paklydėlius

Nuo praėjusio savaitgalio kiekvieną dieną iš senosios autobusų stoties į laikinąją stotį kursuoja „Kautros“ mikroautobusas. Jo neradusiems keleiviams informaciją suteikia laikinosios stoties savanoris, vilkintis ryškiaspalve liemene.

Į Veisiejus iš Kauno keliaujanti pensininkė Rūta džiaugėsi, kad dėl stoties remonto nenukentėjo senjorai. Jos manymu, būtų labai gerai, kad šiuo maršrutu mikroautobusas galėtų važinėti ir pasibaigus stoties Vytauto prospekte remontui.

Prie Griunvaldo gatvėje įsteigto informacijos punkto pasiklydusių keleivių laukė ir savanoris Žygimantas Juozaitis. Prie laikinosios stoties dirba keturi tokie keleivių pagalbininkai.

Visi savanoriai pasiskirstę po skirtingas vietas ir padeda surasti reikiamas stoteles, paaiškina, kaip pasiekti kelionės tikslą. Jo manymu, informacijos ir rodyklių aplink „Akropolį“ yra pakankamai, juolab veikia ir informacijos centras.

„Dažniausiai žmonės nežino ir klausia, kur yra bilietų kasos“, – sakė Ž.Juozaitis.

Praėjo jau dvi savaitės, kai autobusų stotis laikinai perkelta prie pagrindine Kauno šventove vadinamo prekybos centro „Akropolis“, ir tai gerokai pakeitė ne tik pirkėjų, bet ir keleivių kasdienybę. Nauji pokyčiai sukėlė ir laikiną sumaištį.

Pelną planuoja pajusti po mėnesio

Nors po laikinosios stoties atidarymo praėjo dar tik kelios dienos, jau dabar pastebimi didesni žmonių srautai pačiame prekybos centre. Labiausiai skirtumas turėtų pasijusti po mėnesio, tuomet bus galima palyginti apyvartą su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu.

„Negalime sakyti, kad visi žmonės, keliaujantys autobusais, ateina apsipirkti, tačiau viliamės, jog ilgainiui mūsų nuomininkai pajus skirtumą, gal net turės perorganizuoti savo pardavimo strategijas greito ir nereiklaus pirkėjo poreikiams“, – apie žmonių srautus kalbėjo „Akropolio“ atstovė R.Kalvaitienė.

„Kautros“ duomenimis, stoties infrastruktūra (parduotuvėmis, kavine, tualetais) kiekvieną dieną naudojosi apie 11 tūkst. vartotojų.

Todėl „Akropolis“ tikisi, kad didžioji dalis keleivių pasinaudos ir prekybos centro teikiamomis paslaugomis. Padidėjęs pelnas bus skaičiuojamas vėliau.

Autobusai išriedėjo tarpukariu

Bendrovė „Kauno autobusai“ („Kautra“) – viena seniausių keleivinio transporto įmonių Lietuvoje. Pirmoji viešojo transporto priemonė, kuri Kaunui suteikė europietiško miesto vaizdą, buvo arklinis tramvajus, nuo pirmos dienos (1892 m. gegužės 24 d.) pakrikštytas konke. Tai buvo pigi susisiekimo priemonė, viliojusi minias kauniečių, norinčių pasinaudoti šios technikos naujovės teikiamomis paslaugomis. Šio tramvajaus atsiradimas pamažu keitė vietinio transporto veidą.

1909 m. miesto gatvėse pradėjo važinėti du „Gaggenau“ gamyklos pagaminti automobiliai, kuriuos jau galima prilyginti pirmiesiems keleiviniams autobusams. 1924 m. rudenį Kaune jau kursavo dvylika (vėliau – šešiolika) autobusų, kurie priklausė privatiems vežėjams. Deja, naujieji autobusai neužtikrino reguliaraus susisiekimo Kaune, miesto gyventojai bei savivaldybės vadovybė buvo nepatenkinta privačių vežėjų darbu, tad keleivių vežimą savivaldybei teko perimti į savo rankas.

1934 m. vasario 8 d. Kauno miesto tarybos posėdžio nutarimu Nr. 444 įsteigta autobusų įmonė keleiviams vežti Kauno mieste. Šią datą galima laikyti Kauno viešojo transporto gimimo diena.

To meto spauda rašė: „Savivaldybė, susisiekimą perėmusi, žymiai jį patobulino, autobusų įtaisė tikrai pavyzdinių ir šiandien, neperdedant pripažįstama, autobusų susisiekimas yra pats patogiausias ir plačiausiose gyventojų masėse populiariausias susisiekimas.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.