Planuoja naujovę, kuri šiurpina dyzelinių automobilių savininkus

Didžiausia baimė, kamuojanti dyzelinių automobilių vairuotojus žiemą – kad tik neužšaltų bake esantis dyzelinas ir neužkimštų degalų tiekimo sistemos.

Teigiama, kad biodegalai užkemša šiaip korėtus automobilių degalų filtrus.<br>Nuotr. iš LR archyvo
Teigiama, kad biodegalai užkemša šiaip korėtus automobilių degalų filtrus.<br>Nuotr. iš LR archyvo
Taip atrodo tas pats filtras, tik švariai nuvalytas.<br>V.Šukio nuotr.
Taip atrodo tas pats filtras, tik švariai nuvalytas.<br>V.Šukio nuotr.
E.Mikėnas: „Jei bus leista į arktinį dyzeliną maišyti biodegalus, mūsų vežėjai degalus be biodegalų turės piltis kaimyninėse šalyse.“
E.Mikėnas: „Jei bus leista į arktinį dyzeliną maišyti biodegalus, mūsų vežėjai degalus be biodegalų turės piltis kaimyninėse šalyse.“
Daugiau nuotraukų (3)

Ilona Staškutė-Steponėnė („Lietuvos rytas“)

Oct 13, 2015, 5:05 PM, atnaujinta Oct 10, 2017, 6:14 AM

Tačiau jau netrukus ši baimė gali išsipildyti su kaupu.

Energetikos ministerijoje praeitą savaitę susitikę valdžios ir degalų verslo atstovai diskutavo apie galimybę Lietuvoje parduodamą žieminį dyzeliną papildyti aplinką tausojančiu, bet šalčiui neatspariu priedu – riebalų rūgščių metilo esteriu (RRME).

Jų dalis žieminiuose dyzeliniuose degaluose galėtų siekti 5 proc.

Šie biodegalai jau maišomi į vasarinį dyzeliną, tačiau Lietuviškų degalinių sąjunga stojo piestu prieš ketinimą jų pridėti ir į žieminius degalus, mat biopriedai vos pašalus ima kristalizuotis ir gali užkimšti automobilio degalų sistemą.

Matė užkimštus filtrus

Lietuviškų degalinių sąjungos vykdomojo direktoriaus Vido Šukio teigimu, toks sprendimas skaudžiai paveiks visų dyzeliną naudojančių automobilių savininkus, nes žiemą automobilių bakuose nusėdęs RRME užkemša degalų filtrus ar visai užšaldo variklius.

„Vasarą naudojamas dyzelinas su vadinamaisiais biodegalais nedaro tokios žalos automobiliams, kokią gali sukelti žieminis dyzelinas, sumaišytas su RRME.

Kelerių metų patirtis parodė, kad žemoje temperatūroje ilgai laikomas dyzelinas su RRME dėl skirtingų sudedamųjų dalių tankio išsisluoksniuoja. Biodegalai sunkesni už dyzeliną, todėl nusėda į talpyklų dugną ir ten sudaro sutirštėjusias nuosėdas.

Jos greitai užkemša transporto priemonių degalų filtrus, kurie netgi naujausiuose automobiliuose nėra pritaikyti filtruoti tokį skystį.

Tai šalyje gali sukelti nesuvokiamo masto bėdų, su kuriomis žiemą susidurtų bet kokią dyzelinę techniką naudojantys žmonės. O dėl šios painiavos būtų kaltinamos degalinės, kuriose buvo įsigyti degalai“, – tvirtino V.Šukys.

Jis pasidalijo nuotraukomis, kuriose užfiksuotas filtras, ištrauktas iš vėsioje temperatūroje laikyto dyzelino su biodegalais.

Jose matyti, kaip cilindro formos filtras korinėmis sienelėmis yra visas aptrauktas klampiomis apnašomis.

Laukia tyrimų rezultatų

V.Šukio teigimu, sezoninis dyzelinas su RRME į Lietuvą atkeliaus jau kitą žiemą. Tačiau energetikos ministro patarėjas Mantas Dubauskas užtikrino, kad jokie sprendimai dar nėra priimti.

„Šiuo metu nėra jokio įsipareigojimo, buvo kalbamasi tik dėl tyrimo“, – tvirtino jis.

Pašnekovo teigimu, prieš priimant sprendimą bus atliktas tyrimas, ar biodegalus saugu maišyti į žieminį dyzeliną Lietuvoje.

Idėja žieminį dyzeliną papildyti RRME kilo dėl to, kad Lietuva iki 2020 metų yra įsipareigojusi padidinti degalų iš atsinaujinančiųjų šaltinių suvartojimą iki 10 proc., o, 2013 metų duomenimis, jis siekė vos 4,65 proc.

Didžiąją to dalį sudaro vasariniame dyzeline maišomi 7 proc. biodegalų, simboliškai prisideda elektromobiliai.

Žieminis, arba arktinės klasės, dyzelinas Lietuvoje pardavinėjamas nuo gruodžio 1-osios iki vasario 28 dienos, į jį biopriedai nemaišomi.

„Svarstome dėl biodegalų maišymo į žieminį dyzeliną, nes tai yra vienas iš pigesnių sprendimų. Šiuo metu esame apsistoję ties šiuo būdu“, – neslėpė M.Dubauskas. Anot jo, kita išeitis įvykdyti įsipareigojimus yra sudėtingesnė. Tai – elektromobilių tinklo plėtra.

Vežėjai jau taisė vilkikus

Biopriedų maišymui į žieminį dyzeliną nepritaria ir vežėjų asociacija „Linava“. Prieš kurį laiką orams rudenį staiga atšalus biodegalai dyzeline sutirštėjo ir sugadino ne vieno vilkiko degalų sistemą.

„Vežėjai masiškai kreipdavosi į remonto įmones ir patyrė didelių nuostolių dėl filtrų keitimo bei prastovų.

Bet koks biodegalų kiekis blogina dyzelino savybes, o šiuolaikiniai komercinių transporto priemonių varikliai, atitinkantys naujausią aplinkosaugos standartą „Euro 6“, yra itin jautrūs degalų kokybei.

Jeigu bus leista į arktinį dyzeliną maišyti biodegalus, mūsų vežėjai degalus be biodegalų turės piltis kaimyninėse šalyse“, – tvirtino „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.