Žinia jauniems vairuotojams – keičia draudžiamos galios ribą

Kontraversiška įstatymo pataisa, pagal kurią jauniems vairuotojams numatoma stipriai apriboti automobilių galią, sulaukė dviejų naujovių.

Jau galvojama, kad reikia padidinti jauniems vairuotojams leidžiamą automobilių galios ir svorio santykį.<br>D.Umbraso nuotr.
Jau galvojama, kad reikia padidinti jauniems vairuotojams leidžiamą automobilių galios ir svorio santykį.<br>D.Umbraso nuotr.
Jau galvojama, kad reikia padidinti jauniems vairuotojams leidžiamą automobilių galios ir svorio santykį.<br>D.Umbraso nuotr.
Jau galvojama, kad reikia padidinti jauniems vairuotojams leidžiamą automobilių galios ir svorio santykį.<br>D.Umbraso nuotr.
Jau galvojama, kad reikia padidinti jauniems vairuotojams leidžiamą automobilių galios ir svorio santykį.<br>D.Umbraso nuotr.
Jau galvojama, kad reikia padidinti jauniems vairuotojams leidžiamą automobilių galios ir svorio santykį.<br>D.Umbraso nuotr.
Jau galvojama, kad reikia padidinti jauniems vairuotojams leidžiamą automobilių galios ir svorio santykį.<br>D.Umbraso nuotr.
Jau galvojama, kad reikia padidinti jauniems vairuotojams leidžiamą automobilių galios ir svorio santykį.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Ilona Steponėnė

Nov 17, 2015, 6:39 PM, atnaujinta Oct 4, 2017, 2:04 AM

Ši pataisa sutrikdė daugybę jaunų vairuotojų – pagal Seime gimusį planą atkirsti nepatyrusius vairuotojus nuo galingų automobilių, jaunuoliai negalės vairuoti net tokių įprastų modelių, kaip „Volkswagen Passat“ ar „Honda Civic“.

Bet pataisos autorius, Seimo narys Gintaras Tamošiūnas pripažino, kad praėjus vos savaitei jau mato, kad ją būtina taisyti.

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisa siekiama įtvirtinti, kad mažiau nei dvejus metus pažymėjimą turintys vairuotojai galėtų sėsti tik prie tokių automobilių vairo, kurių galios ir svorio santykis neviršija 0,06 kW/kg.

Tai nėra labai mažai, bet vis tiek užkerta kelią jaunuoliams pasirinkti dalį populiariausių automobilių, o tarp naujų modelių pasirinkimas dar labiau susiaurėja.

Todėl G.Tamošiūnas jau sugalvojo du būdus tai ištaisyti.

„Iš karto galiu pasakyti, kad tas galios ir svorio santykis buvo nustatytas tik pirminiu pasiūlymu. Dėl galios santykio aš pateiksiu pataisų šiam įstatymui. 

Jos bus dvi pagrindinės – viena būtų tokia, kad nepatyręs vairuotojas galėtų vairuoti kartu su žmogumi, kuris reikiamą stažą turi. Taip išsispręstų problema, jei šeimoje tėvas ar mama paprašytų savo vaiko, kuris ką tik išsilaikė teises, pavairuoti automobilį.

Antra pataisa bus dėl galios ir svorio santykio didinimo, nes iš esmės skaudūs įvykiai ir saugumo priklausomybė nuo kilovatų yra labai diskutuotinas dalykas. Pagal draudikų statistiką, maždaug nuo 120-140 kW ir galingesnių automobilių padaryta žala būna daug didesnė.

Atsižvelgiant į tai siūlysiu padidinti ribą iki 0,07 arba 0,08 kW/kg.

Natūralu, kad yra automobilių, kurie nėra patys populiariausi Lietuvoje. Skaičiau ir jūsų straipsnį, kad kai kurie „Honda Civic“ arba „Ford Focus“ modeliai nepapuola. Tai iš tikrųjų nėra logiška, jie tikrai tinkami vairuoti ir nėra itin galingi“, – atskleidė jis.

– Kodėl, jūsų manymu, jauniems vairuotojams reikėtų riboti automobilių galią?

– Yra statistika – jauni vairuotojai, kurie neturi dvejų metų stažo, padaro beveik 30 procentų visų eismo įvykių, kuriuose būna sužalojami ar žūsta žmonės.

Bet vairuotojų, turinčių iki 2 metus patirties, dalis bendrame vairuotojų sraute daug mažesnė.

Rizika jiems padaryti eismo įvykį, vertinant ir iš policijos pareigūnų, ir iš draudimo atstovų, kurie turi labai daug duomenų, pusės, yra didelė. Tai matosi ir iš to, kad pradedantiesiems vairuotojams draudimas yra brangesnis, įstatymais numatyti ir kiti apribojimai – greičio, alkoholio kiekio kraujyje.

Antra priežastis – paskutiniai skaudūs įvykiai, kai dėl neatsakingo vairavimo ar neturėjimo įgūdžių viename eismo įvykyje sužalojama daug žmonių.

– Kuo remdamasis parinkote galios ribojimą pagal 0,06 kW/kg. siekiantį galios ir svorio santykį?

– Galios ir svorio santykis buvo paimtas vidutinis, koks vidutiniškai yra Lietuvoje registruotų populiariausių automobilių.

Didžioji dalis yra „Volkswagen Passat“ arba „Golf“ klasės automobiliai su gana negalingais 1,9 litro dyzeliniais varikliais. Jų galios ir svorio santykis paprastai ir yra apie 90 kW šeimyniniam automobiliui.

Vystosi diskusija, mes apie tai šnekame, tobuliname patekimo stadijoje. Tai kaip tik ir yra tas laikas, kai visos suinteresuotos pusės gali teikti pasiūlymus ir aš tikiuosi, kad įstatymas maksimaliai palies tą grupę žmonių, kurie sukelia daugiausiai rizikos.

– Ar šis ribojimas būtų taikomas ir vairuotojų mokymo bei egzaminavimo automobiliams?

– Nebūtų dėl pataisos, kuri leistų vairuoti automobilį, jei šalia sėdėtų asmuo, turintis reikalingą stažą. O čia kalbame apie instruktorių, kuris turi ne tik stažą, bet ir leidimą mokyti žmogų.

Iš kitos pusės, instruktoriai apskritai moko žmones, kurie neturi vairuotojo pažymėjimų. Net egzamino metu automobilį vairuoja pažymėjimo neturintis asmuo.

– Kaip, jūsų manymu, reikalavimas turėtų būti taikomas užsieniečiams, kurie į Lietuvą atvažiuos iš kaimyninių valstybių, neturinčių jokių apribojimų?

– Iš esmės, tie žmonės, kurie važiuotų į Lietuvą, turėtų žinoti apribojimus ir pasirinkti automobilius, kuriuos galėtų vairuoti.

Reikalavimai šalies vidiniuose teisės aktuose taikomi ir kitose šalyse, pvz., jei nuvažiuosite į šalį, kurioje leidžiama 0,2, ne 0,4 alkoholio promilių kraujyje, bus taikomi ne Lietuvos, o tos šalies reikalavimai.

Automobilių nuomos kompanijos arba keliones organizuojančios turizmo kompanijos turėtų informuoti apie tokį reikalavimą. Jei įstatymas būtų priimtas, jis galiotų visiems esantiems Lietuvos teritorijoje.

– Daug skaitytojų dėmesio sulaukė faktas, kad balsavime dalyvavo tik 34 Seimo nariai. Kaip galėtumėte paaiškinti tokį mažą aktyvumą?

– Pakankamai retai taip būna, bet tuo metu įstatymas buvo įtrauktas į darbotvarkę kaip pats paskutinis klausimas, buvo beveik aštunta valanda vakaro, ilga darbo diena. Kartais taip nutinka, kad Seimo nariai ne tik Seimo salėje dirba.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.